اخبار تکنولوژی

برای آیفون چه مقدار حافظه ی داخلی کافی است؟

مقدار حافظه ی داخلی کافی برای آیفون

امروز می خواهیم شما را با مقدار حافظه ی داخلی کافی برای آیفون آشنا کنیم. اپل در حال حاضر مجموعه ای از آیفون های مختلف را در محدوده قیمتی به فروش می رساند. اما کدام آیفون بیشترین فضای ذخیره سازی را دارد؟ در این راهنمای ساده اندازه ذخیره سازی آیفون، به شما نشان می دهیم که هر آیفون چقدر فضای ذخیره سازی دارد و توضیح می دهیم که احتمالاً در آیفون بعدی به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز خواهید داشت. اگر می خواهید بیشتر با مقدار حافظه ی داخلی کافی برای آیفون آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

چه مقدار حافظه کافی است؟

مقدار فضای ذخیره سازی که در تلفن خود دارید مهم است، اگرچه شرایط مورد نیاز شما ممکن است با شخص دیگری که می شناسید متفاوت باشد. اگر فیلم و عکس زیادی می گیرید، فضای ذخیره سازی خوبی می خواهید. اما اگر تنها کاری که انجام می دهید این است که از آیفون برای مرور وب، استفاده از برنامه ها و کمی رسانه های اجتماعی استفاده کنید، احتمالاً می توانید با کمترین هزینه از آن فرار کنید. مثل همیشه، این بستگی به شما، کاربر، دارد که چقدر باید دنبالش بروید. با این حال، در بیشتر موارد، 128 گیگابایت برای یک مرد یا دختر معمولی کافی است. مقدار حافظه ی داخلی کافی برای آیفون بسته به هر فرد متفاوت است.

مقدار حافظه ی داخلی کافی برای آیفون

در اینجا یک جدول مفید وجود دارد که نشان می دهد هر یک از جدیدترین نسخه های آیفون اپل چقدر فضای ذخیره سازی دارد. همانطور که می بینید، مدل های آیفون 13 پرو با اختلاف قابل توجهی بهترین هستند.

اگر به دنبال آیفونی با بیشترین فضای ذخیره سازی ممکن هستید، باید از آیفون 13 پرو یا آیفون 13 پرو مکس اپل استفاده کنید. هر دو مدل پرو 2021 اپل اکنون از 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کنند که بالاترین میزان فضای ذخیره‌سازی استفاده شده در یک گوشی هوشمند تجاری است.

بهترین حافظه را انتخاب کنید

قبل از عرضه آیفون 13، آیفون 12 پرو مکس و آیفون 11 پرو مکس بالاترین میزان فضای ذخیره سازی را در یک آیفون داشتند که بالاتر از 512 گیگابایت بود. همانطور که در اینجا مشاهده می کنید، این مدل ها بسیار گران هستند. و برای اکثر مردم، 512 گیگابایت ضروری نیست. نمونه موردی: من در چند سال گذشته چندین گوشی 128 گیگابایتی داشته ام و حتی یک بار هم حافظه ام تمام نشده است. مقدار حافظه ی داخلی کافی برای آیفون بسیار مهم است.

این مطلب را هم ببینید
مانیتور AOC AG323QCX2 معرفی شد

به همین دلیل، من فکر می کنم تنها تعداد کمی از کاربران منتخب به بیش از 128 گیگابایت نیاز دارند. اگر دوست دارید تعداد زیادی رسانه را با تلفن خود حمل کنید، یا فیلم های زیادی را ضبط و ویرایش می کنید، مطمئناً 256 گیگابایت یا حتی 512 گیگابایت منطقی است.

اما این اکثر مردم نیستند. اکثر مردم از طریق فضای ابری به موسیقی گوش می دهند، از فضای ذخیره سازی iCloud برای عکس های خود استفاده می کنند و برنامه های زیادی را اجرا نمی کنند. توصیه من؟ با کمترین فضای ذخیره سازی که می توانید کار خود را انجام دهید. اپل واقعاً شما را برای ذخیره سازی صدا آماده می کند، بنابراین منطقی است که آن را تا حد امکان پایین نگه دارید.

آیا آیفون 13 پرو مکس 1 ترابایتی اپل ارزشش را دارد؟

اپل یک لایه ذخیره سازی جدید را در مدل های آیفون 13 پرو خود معرفی کرد. اکنون می توانید آیفون 13 پرو یا آیفون 13 پرو مکس با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی خریداری کنید. این گوشی‌ها بسیار گران هستند، اما قیمت‌های آن‌ها به ۱۴۴۹ پوند برای آیفون ۱۳ پرو ۱ ترابایتی و ۱۵۴۹ پوند برای آیفون ۱۳ پرو مکس ۱ ترابایتی می‌رسد. مقدار حافظه ی داخلی کافی برای آیفون بستگی به عوامل مختلف دارد.

چرا کسی به 1 ترابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارد؟ اپل آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس را برای سازندگان محتوا، افرادی که ویدیوهای زیادی ضبط می کنند، عرضه می کند. اپل حتی مواردی مانند ProRes را اضافه کرده است تا فرآیند ویرایش را در مدل‌های Pro خود بهتر کند.

اپل همچنین قابلیت فیلمبرداری آیفون 13 پرو را ارتقا داد. می‌توانید با مدل‌های iPhone 13 Pro با کیفیت 4K تا 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید و با ProRes، یک فرمت ویدیویی با کیفیت بالاتر، می‌توانید پس از فیلم‌برداری با جزئیات بیشتری آن را ویرایش کنید. مقدار حافظه ی داخلی کافی برای آیفون بازه ی متفاوتی دارد.

این مطلب را هم ببینید
ماوس گیمینگ ایسوس ROG Chakram در CES 2020 معرفی شد

ویدئو ها حجم زیادی می خواهند

اگر تعداد زیادی ویدیو با کیفیت 4K می‌گیرید، به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارید. به همین دلیل است که آیفون 13 پرو / پرو مکس 1 ترابایتی وجود دارد. عمدتاً با در نظر گرفتن فیلمبرداران طراحی شده است. با 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و ProRes جدید اپل، ساخت و ویرایش ویدیوهای حرفه‌ای در آیفون هرگز آسان‌تر نبوده است.

با این حال، اکثر کاربران با مدل های 128 یا 256 گیگابایتی مشکلی ندارند. من در حال حاضر یک گوشی 128 گیگابایتی دارم و نمی توانم از تمام ظرفیت آن استفاده کنم. و من هم کاربر بسیار سنگینی هستم.

مقدار حافظه ی داخلی کافی برای آیفون

64 گیگابایت کمترین فضای ذخیره سازی است که می توانید در آیفون های مدرن مانند آیفون 11 و آیفون 12 داشته باشید. و در بیشتر موارد، 64 گیگابایت برای یک کاربر معمولی کافی است.

با این حال، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ابتدا اپل 64 گیگابایت را در محدوده آیفون 13 از بین برد. همه آیفون‌ها اکنون با ۱۲۸ گیگابایت به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند، که بالاتر از ۵۱۲ گیگابایت برای آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی و ۱ ترابایت برای مدل‌های آیفون ۱۳ پرو است.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با مقدار حافظه ی داخلی کافی برای آیفون آشنا کنیم. دومی مربوط به چند عکس و ویدیو برای گرفتن برنامه ریزی است؟ اگر یک فیلم‌ساز سریال هستید و برنامه‌ها و بازی‌های زیادی را روی آیفون خود اجرا می‌کنید، احتمالاً به بیش از ۶۴ گیگابایت نیاز دارید. سومین مورد مربوط به بارگیری محتوا و رسانه در آیفون شما است. اگر دوست دارید فایل های زیادی را در آیفون خود دانلود و ذخیره کنید، از برنامه های تلویزیونی گرفته تا فیلم ها و ویدیوها، ممکن است 64 گیگابایت برای شما کافی نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *