بازی و سرگرمی, معرفی بازی

بررسی بازی ولورانت (Valorant)

بررسی بازی ولورانت

به زودی شاهد یک بازی ویدیویی در ژانر شوتر اول شخص رایگان چندنفره هستیم که در ماههای آینده منتشر خواهد شد. این بازی که ولورانت (Valorant) نام دارد توسط کمپانی بازی‌سازی Riot Games ساخته و به انتشار خواهد رسید. در این بخش می خواهیم به بررسی بررسی بازی ولورانت بپردازیم.

بررسی بازی ولورانت

گیم پلی بازی

در گیم پلی Valorant کنترل شخصیت‌هایی را به دست می‌گیرید که مامور (Agent) نام گرفته‌اند. این شخصیت‌ها هر کدام از کشورهای گوناگون و فرهنگ‌های مختلف به بازی آمده‌اند. در حالت اصلی بازی، بازیکن‌ها می‌توانند به هر کدام از تیم‌های مهاجم و یا مدافع ملحق شوند و هر یک از این تیم‌ها پنج نفر عضو خواهد داشت. هر کدام از مامورهای بازی قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را خواهند داشت و از طریق یک مکانیزم اقتصادی قرار داده شده در درون بازی قادر خواهند بود که اسلحه‌ها و قابلیت‌های ثانوی خود را خریداری کنند.

این مطلب را هم ببینید
نقد و بررسی بازی Factorio

از جمله اسلحه‌های موجود در بازی Valorant می‌توان به هفت‌تیر‌ها، مسلسل‌های دستی، شات‌گان‌ها، اسلحه‌های اتوماتیک و اسنایپرها اشاره کرد. هر کدام از این اسلحه‌ها الگوی پس‌رانش (Recoil) مخصوص به خود را خواهد داشت که بازیکن‌ها جهت حفظ دقت خود در تیراندازی باید آن را کنترل کنند.

تیم مهاجم در بازی Valorant بمبی خواهد داشت که Spike نام دارد و این تیم موظف است که بمب مربوطه را در محلی مشخص کار بگذارد. اگر تیم مهاجم با موفقیت بتواند از بمب Spike محافظت کند و این بمب منفجر شود، این تیم یک امتیاز را از آن خود خواهد کرد. از سوی دیگر اگر تیم مدافع موفق شود که بمب Spike را خنثی کند و یا محدودیت زمانی 100 ثانیه‌ای هر دوره از بازی‌ها تمام شود و بمب منفجر نشود، این تیم امتیاز آن دوره را از آن خود خواهد کرد.

علاوه بر این اگر مهاجم‌ها بتوانند تمامی اعضای تیم مدافع را از پای دربیاورند، یک امتیاز کسب خواهند کرد. پس از 12 دوره بازی پیاپی جایگاه دو تیم مدافع و مهاجم تعویض خواهد شد. برنده نهایی میدان در بازی Valorant تیمی خواهد بود که برای 24 دوره پیروزی را از آن خود کند و یا به عبارت بهتر زودتر از تیم رقیب 24 امتیاز بدست آورد. نهایتا مجددا یادآوری می‌کنیم که در هنگام انتشار بازی، 10 مامور ویژه مختلف با قابلیت‌های منحصربه‌فرد در اختیار بازیکنان قرار خواهند گرفت.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های چند نفره آفلاین

سیستم مورد نیاز بازی

حداقل سیستم مورد نیاز (جهت اجرای بازی در 30 فریم ریت بر ثانیه)

سیستم عامل: ویندوز 7/8/10 (نسخه 64 بیت)

رم: 4 گیگابایت

پردازنده: Intel i3-370M

پردازنده گرافیکی: Intel HD 3000 1 GB VRAM

سیستم مورد نیاز پیشنهادی (جهت اجرای بازی در 60 فریم ریت بر ثانیه)

سیستم عامل: ویندوز 7/8/10 (نسخه 64 بیت)

رم: 4 گیگابایت

پردازنده: Intel i3-370M

پردازنده گرافیکی: Intel HD 3000 1 GB VRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *