مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بررسی ماوس گیمینگ ریزر Naga Pro

ماوس گیمینگ ریزر Naga Pro

ریزر یکی از مشهورترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات گیمینگ است. این شرکت با وجود سابقه‌ی کم، اعتباری قابل توجه میان کاربران دارد. ماوس گیمینگ ریزر Naga Pro یکی از محصولات جدید این کمپانی می باشد که در این بخش به بررسی آن می پردازیم.

ماوس گیمینگ ریزر Naga Pro

طراحی ظاهری

شکل کلی ماوس ناگا پرو ریزر نسبت به مدل قبلی یعنی ترینیتی تغییر چندانی نداشته است. این مدل نیز یک مدل مناسب برای افراد راست دست است (ریزر یک نسخه دیگر از این ماوس مخصوص افراد چپ دست نیز به فروش می‌رساند) که در بدنه سمت چپ خود فضای بیشتری برای 12 دکمه مخصوص MMOs دارد. در بخش وسطی ماوس یک چرخ اسکرول بافت دار قرار گرفته که به صورت پله‌ای عمل می‌کند و هیچ راهی برای تبدیل عملکرد آن به شکل غیر پله‌ای و آزاد وجود ندارد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های دی جی برای کامپیوتر

کمی عقب‌تر که بیاییم دکمه‌های تنظیم حساسیت DPI قرار گرفته‌اند که به نسبت ترینیتی کمی فرورفتگی بیشتری دارند تا شما به طور اتفاقی و زمانی که مشغول بازی هستید آن‌ها را فشار ندهید. همچنین کابل تقریبا 2 متری ماوس نیز بافته شده و البته از نوع Speedflex ساخت ریزر است و انعطاف پذیری بالایی دارد. به محض اینکه کابل را به ماوس متصل کنید، ماوس گیمینگ ماژولار Razer Naga Pro درست شبیه به مدل سیمی قبلی خود می‌شود.

در قسمت زیرین ماوس ما چهار پایه از جنس پلی تترافلوئورواتیلن داریم که مانع از تماس دکمه‌های قسمت پایینی موس با ماوس پد یا میز می‌شوند. این دکمه‌ها شامل یک دکمه برای تغییر پروفایل که یکی از معدود دکمه‌های موس گیمینگ ریزر ناگا پرو است که قابلیت شخصی سازی ندارد و یک سوییچ است که ماوس را از حالت سیمی به حالت USB Type-A دو و چهار گیگاهرتزی و یا بلوتوث تبدیل می‌کند. همچنین دو دندانه طلایی نیز در این قسمت وجود دارند که امکان شارژ ماوس با هر کدام از پایه‌های شارژ ریزر را فراهم می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
پیدا کردن رمز عبور وای فای

عمر باتری

ریزر ادعا می‌کند بدون استفاده از قابلیت نورپردازی RGB و هنگام اتصال ماوس به صورت بلوتوث می‌توانید تا 150 ساعت از آن استفاده کنید. هنگام استفاده از دانگل بی‌سیم این مقدار به 100 ساعت کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی اگر نورپردازی در پرنورترین حالت ممکن باشد و از حالت بی‌سیم HyperSpeed نیز استفاده کنید، در هر ساعت حدودا 3 درصد از عمر باتری کاسته می‌شود که در نتیجه باتری طی مدت 33 ساعت به اتمام می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *