اخبار تکنولوژی, تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بررسی تبلت جدید آمازون فایر اچ دی کیدز Fire HD 8 Kids

اگر به فکر خرید اولین تبلت (یا هر نوع فناوری) برای فرزندتان هستید، احتمالاً دو نگرانی کلیدی دارید: دوام و کنترل والدین. Fire HD 8 Kids انتخاب بسیار خوبی است. این تبلت کاملاً ضد ضربه برای بچه ها است (از لحاظ قدرت به چوب هم ضربه می زند) و برخی کنترل های والدین قوی برای راه اندازی تبلت را هم دارد.

مشخصاتFire HD 8 Kids

Amazon Fire HD 8 Kids از جدیدترین نسل تبلت Amazon Fire HD 8  است که در یک قاب محافظ مناسب برای کودکان قرار گرفته است.

در مقایسه با نسل قبلی Fire HD 8، این تبلت دارای پردازنده چهار هسته ای 2.0 گیگاهرتزی بهبود یافته (نسل قبلی: 1.3 گیگاهرتز)، 2 گیگابایت رم (نسل قبلی: 1.5 گیگابایت) و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی استاندارد (نسل قبلی: 16 یا 32 گیگابایت)است.

همچنین دارای دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو و عقب و یک صفحه نمایش 8 اینچی HD است. به طور قابل توجهی شفاف، روشن و پر جنب و جوش است (حتی زمانی که با اثر انگشت بچه ها لک شده باشد).

کارایی

در چارچوب ویژگی‌های Amazon Kids+ (بازی‌ها، کتاب‌ها و ویدیوها)، این تبلت بدون نقص و بدون مشکل عمل کرده است.

عمر باتری آن نیز به طرز شگفت انگیزی طولانی است تا 12 ساعت دوام دارد.و برای مسافت طولانی با ماشین در حرکت هستید عالی است زیرا محتوای آفلاین زیادی هم در دسترس دارد و باتری به کندی تخلیه می شود.

از تبلت برای درس های ویدیویی مدارس هم می شود استفاده کرد. Amazon Kids به ما این امکان را می‌دهد که این یک وب‌سایت را اضافه کنم تا کودک بتواند از آن بازدید کند، در حالی که همه عملکردهای مرورگر دیگر را مسدود کرده و به او اجازه نمی‌دهد به سایت دیگری وارد شود.

این مطلب را هم ببینید
هوش مصنوعی و چالش های توسعه آن در ایران

با این حال، مرورگر Silk داخلی آن یک نقطه ضعف تبلت های Amazon Fire HD 8 Kids است. کمی کند و درهم است، امابرای ویدیوهای مدرسه خوب عمل می کند. بیشتر مشکلات سرعتی آن هنگام مرور وب سایت ها است.

دوام

Fire HD 8 Kids دارای یک قاب سپر لاستیکی است که از هر طرف در برابر افتادن و ضربه (و حتی گاز گرفتن) محافظت می کند. این تبلت حجیم است، آسیب رساندن به این تبلت برای فرزند کوچکتر شما بسیار سخت خواهد بود، مگر اینکه با چوب روی صفحه نمایش بزند یا آن را در آب غوطه ور کند.

حتی در این صورت، با «ضمانت بدون نگرانی» 2 ساله  شرکت آمازون ارائه می‌شود بنابراین اگر ظرف 2 سال پس از خرید خراب شد، می‌توانید جایگزینی راحت ار آمازون دریافت کنید.(البته ملع نیستیم در ایران به چه صورت است)و بچه‌ها و نوجوانان بزرگ‌تر شما می‌توانند Amazon Fire HD 8 Kids Pro را انتخاب کنند که دارای یک قاب ظریف‌تر و نازک‌تر است که بسیار خنک‌تر به نظر می‌رسد (اما همان سطح محافظتی را که حجیم‌تر برای بچه‌های کوچک‌تر ارائه می‌کند) را دارد.

Amazon Kids+

چیزی که واقعاً در مورد تبلت‌های Fire برای کودکان جالب می تواند باشد برنامه Amazon Kids+ است این یک سرویس اشتراک مملو از محتوای تنظیم شده و مناسب برای کودکان برای همه سنین (تا سن 12 سالگی) است.با این برنامه کودک همیشه می تواند چیزی را در Amazon Kids پیدا کند تا توجه او را جلب کند.

این مطلب را هم ببینید
مایکروسافت آفیس ۲۰۲۱ معرفی شد

اما، جایی که Amazon Kids+ واقعاً می‌درخشد، کنترل‌های والدین بسیار گسترده‌ای است که ارائه می‌دهد. (می‌توانید کنترل‌های والدین را روی یک تبلت Fire معمولی بدون اشتراک هم Amazon Kids+ را قرار دهید، اما آنها در کاری که می‌توانند انجام دهند بسیار محدود هستند.)

با Amazon Kids+، می‌توانید محدودیت‌های زمانی تعیین کنید که تبلت را بین ساعت‌های خاصی یا پس از اینکه فرزندتان به آستانه زمان نمایش مشخصی رسید، غیرفعال کند. همچنین می توانید اهداف روزانه را برای محتوای آموزشی تعیین کنید و محتوای سرگرمی را تا زمانی که تمام اهداف آموزشی محقق نشده اند مسدود کنید.

همچنین می‌توانید محدوده سنی را برای نمایش بهترین محتوا برای سن فرزندتان تنظیم کنید.به طور مثال می توان آن را برای 4 تا 8 سالگی برای کودک 6 ساله خود تنظیم کرده که طبق گفته آمازون شامل بیش از 23000 محتوای منحصر به فرد است.

و بنابراین آنها می توانند نحوه استفاده از یک مرورگر وب را بیاموزند اما در کل از اینترنت در امان بمانند، همچنین می توانید مرورگر را فعال کنید که دسترسی به وب سایت هایی را که از قبل توسط آمازون از قبل غربالگری شده اند یا سایت هایی که خودتان تأیید کرده اید را ارائه می دهد. در حال حاضر، کودک 6 ساله من فقط مجاز است به وب سایت هایی که من به صورت دستی اضافه کرده ام برود، اما فکر می کنم توانایی کنترل میزان کم دسترسی به مرورگر آنها برای بچه های بزرگتر گزینه عالی است.

در نهایت و این نکته مهم است که می‌توانید خریدهای درون‌برنامه‌ای را در نمایه‌های کودک نیز غیرفعال کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *