اخبار تکنولوژی

بررسی ماوس گیمینگ Logitech G903

ماوس گیمینگ Logitech G903

کمپانی Logitech در سال 1981 با تمرکز بر روی لوازم جانبی کامپیوتر و بخصوص ماوس کار خود را آغاز کرد. این کمپانی روی نوآوری و کیفیت تمرکز کرده تا کاربران دنیای دیجیتال بتوانند کاربری بهتری را تجربه نمایند. یکی از بهترین محصولات این شرکت در حوزه بازی ، موس گیمینگ Logitech G903 می باشد که در این بخش به بررسی آن می پردازیم.

ماوس گیمینگ Logitech G903

داشتن موس گیمینگ مناسب و با کیفیت برای هر گیمری ضروری می باشد. G903 ده برابر سریعتر و پر قدرت تر از سایر موس ها می باشد. عمر باتری آن نیز 140 ساعت بوده و از تکنولوژی بی سیم بهره برده است. این ماوس به راحتی قابل شارژ خواهد بود و در طراحی آن از نورپردازی RGB استفاده شده که ظاهری گیمینگی به آن خواهد داد. در این ماوس همچنین از 11 دکمه قابل برنامه ریزی استفاده شده است.

درست است که بهترین ماوس گیمینگ یک ماوس بی‌سیم است و نه یک ماوس با سیم، اما این ماوس با وجود قابلیت LIGHTSPEED مانند یک ماوس با سیم سریع است. در تست این ماوس هیچ‌گونه لگ، کندی و یا قطعی ارتباط تجربه نمی‌شود. البته بیشتر دقت ماوس Logitech G903 از سنسور اپتیکال PMW3366 آن حاصل می‌شود که دارای دقت حداکثری DPI 12000 است. البته نسخه جدیدی از این ماوس با سنسور Logitech HERO نیز به بازار عرضه خواهد شد که دارای دقت سنسور DPI 16000 خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
اسپیس ایکس از نسل دوم دیش استارلینک با طراحی جدید رونمایی کرد

به همراه این موس هولدر‌هایی را دریافت می‌کنید که به کمک آن‌ها می‌توانید دکمه‌های کناری این ماوس را که به صورت مغناطیسی متصل هستند، از بدنه آن خارج کنید و این هولدرها را در جای آن‌ها قرار دهید و در نرم‌افزار این دکمه‌ها را غیرفعال کنید. این ماوس را می‌توانید هم به صورت بی‌سیم و هم به کمک کابل Micro-USB به کامپیوتر خود متصل کنید. همچنین به همراه این کاوس یک دانگل نیز دریافت می‌کنید که می‌توانید با اتصال آن به کابل و اتصال گیرنده ماوس به آن و کابل آن به کامپیوتر خود، گیرنده ماوس را در نزدیکی ماوس قرار دهید و یا برد ماوس خود را بیشتر کنید.

ماوس گیمینگ Logitech G903

نحوه اتصال G903 به پی‌سی نیز به دو طریق سیم‌دار و بی‌سیم است. دانگل کوچکی که به درگاه یو‌اس‌بی متصل می‌شود، وظیفه اتصال بی‌سیم ماوس را بر عهده دارد و در زمانی‌که نیاز به شارژ ماوس دارید،‌ می‌توانید از کابل یک متر و هشتاد سانتی‌متری که در جعبه محصول قرار داده شده است، استفاده کنید. البته لاجیتک برای سهولت شارژ کردن ماوس، اتصالی را درون جعبه محصول قرار داده که کار شارژ کردن ماوس را بسیار راحت‌تر می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
همکاری اینتل برای بهبود مصرف توان مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم در ویندوز 10

ماوس گیمینگ Logitech G903 دقیقا مانند G900، به‌ صورت ماژولار طراحی شده است. یکی از مشکلاتی که بسیاری از ماوس‌های مخصوص بازی با آن درگیر هستند، طراحی غیر قرینه است که عملا محصول را برای افراد چپ‌دست غیر قابل استفاده می‌کند. لاجیتک برای رفع این محدودیت، ماوس را به‌صورت قرینه طراحی کرده است و با طراحی ماژولار به کاربر این اجازه را داده است که دکمه‌های کناری ماوس را به دلخواه به سمت چپ یا راست ماوس منتقل کند. این طراحی هوشمندانه باعث شده است که G903 برای تمامی افراد مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *