تحلیل و بررسی, معرفی تجهیزات موبایل, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, موبایل و تجهیزات جانبی

بررسی هدفون های سونی WF-C500: جوانه های کوچک، صدای بزرگ

شرکت سونی برای ورود به بازار مقرون به صرفه تر مردد بوده است. این تا زمانی است که صرفه‌ترین هدفون بی‌سیم واقعی خود را تا کنون عرضه کرد. اما برای کاهش قیمت، سونی مجبور شد بسیاری از ویژگی‌هایی را که دیگر مدل‌هایش را جذاب می‌کرد را حذف کند. بیایید با هم یک نگاهی به این هدفون بیندازیم.

صدای سونی

یکی از مواردی که ثابت شده است امضای صدای سونی است. خبر خوب برای طرفداران سونی این است که C500 از این فرمول صوتی خود دور نمی‌شود صدایی غنی و کامل دارند، و اپلیکیشن هدفون سونی به شما فرصت مشابهی را می‌دهد تا EQ را که در هدفون‌های پرچم‌دار این شرکت خواهید یافت، تغییر دهید. اگر از طرفداران فرکانس‌های بسیار شفاف هستید،مدل C500 ممکن است کمی آرام به نظر برسد، اما باز هم، تنظیمات EQ این برنامه می‌تواند کمک زیادی به دریافت صدای دقیق مورد نظر شما کند.

جداسازی استریو بسیار خوبی وجود دارد. و صحنه صوتی C500، اگرچه به وسعت یا عمق خواهر و برادرهای گران قیمت آن نیست، اما همچنان به اندازه کافی گسترده است که احساس کنید موسیقی شما در اطراف شماست، نه در جمجمه شما.

C500 مجهز به فناوری DSEE ارتقاء کیفیت سونی است که کیفیت صدا را افزایش می دهد، به خصوص هنگام گوش دادن به موسیقی دیجیتال بسیار فشرده.

تناسب عالی

همان‌قدر که ما صدای هدفون‌های سونی و (در صورت لزوم) حذف نویز را دوست داریم، همیشه راحت‌ترین هدفون نیستند. WF-1000XM3 و SP800N کمی به طرز ناخوشایندی از گوش شما بیرون می‌زند و WF-1000XM4 فضای زیادی را در گوش شما اشغال می‌کند در مقابل، C500 بسیار راحت تر است. آنها همچنان مانند XM4 کل گوش بیرونی شما را پر می کنند.

وقتی آنها را کنار هم می‌نشینید، تفاوت چندانی به نظر نمی‌رسد، اما در گوش شما، داستان متفاوتی است. می‌توانید آن‌ها را تا جایی که نیاز دارید عمیق بنشینید، و پس از قرار گرفتن، اصلا تکان نمی‌خورند. این را با مقاومت IPX4 آنها در برابر آب و تعریق ترکیب کنید و مجموعه کوچکی از همراهان خواهید داشت که دوندگان و دیگر علاقه‌مندان به تناسب اندام را بسیار خوشحال می‌کند.

دکمه های بزرگ

اولین مورد WF-C500 استفاده از دکمه های فیزیکی و بزرگ است. در گذشته، سونی از کنترل‌های لمسی روی هدفون‌های خود استفاده می‌کرد که به خوبی کار می‌کردند، اما من هر روز دکمه‌های فیزیکی را به کنترل‌های لمسی ترجیح می‌دهم. و اینها کنترل‌های خوبی هستند مساحت سطح آنها تقریباً به اندازه خود هدفون است و از دست دادن آنها غیرممکن است. آنها تقریباً هیچ نیرویی برای فشار دادن ندارند (گاهی چیز خوبی است، گاهی اوقات نه) و هنگامی که آنها را فشار می دهید یک کلیک لمسی خوب ایجاد می کنند.

این مطلب را هم ببینید
روش های حل مشکل باز نشدن استور ویندوز 10

WF-C500 برخی از ویژگی های مفید مانند حالت شفافیت و توقف خودکار را ندارد.

هیچ راهی برای تغییر آنچه دکمه‌ها کنترل می‌کنند وجود ندارد، اما تقریباً همه چیزهایی را که نیاز دارید دریافت می‌کنید: پخش/مکث، ردیابی به جلو/برگشت، پاسخ/پایان تماس، افزایش/کاهش صدا، و راه‌انداز دستیار صوتی. همچنین می‌توانید از هدفون‌ها به‌طور مستقل برای موسیقی و تماس‌ها استفاده کنید، اما بسته به اینکه کدامیک را انتخاب کنید، دسترسی به قابلیت‌های صدا یا پرش آهنگ را از دست خواهید داد.

بهترین (و بدترین؟) باتری

سونی گاهی اوقات تصمیماتی می‌گیرد که باعث می‌شود ما سرمان را بکوبیم به دیوار مانند کابل‌های شارژ USB کوچکی که همراه با هدفون‌های سایز کامل خود دارد یا پشتیبانی نابرابر از کدک‌های بلوتوث. با C500، من در تلاش برای درک این موضوع هستم که چرا این شرکت تصمیم گرفت که هدفون‌ها را با عمر باتری خارق‌العاده 10 ساعته (که به راحتی یکی از بزرگترین ظرفیت‌ها با این قیمت است) زیبا کند، اما سپس تصمیم گرفت همان زمان را برای شارژ کردن اختصاص دهد.

به طور معمول، می توانید انتظار داشته باشید که یک کیس شارژ بین دو تا سه بار شارژ کامل را ارائه دهد. اگر این مورد در مورد C500 بود، سونی می‌توانست در مجموع 30 تا 40 ساعت تجربه بازی عالی ایجاد کند. اما با مجموع 20 ساعت، این هدفون ها در واقع در انتهای طیف بی سیم واقعی قرار می گیرند، که مایه شرمساری است. گزینه شارژ سریع تنها با 10 دقیقه زمان شارژ، یک ساعت بیشتر زمان بازی را برای شما به ارمغان می آورد.

پرونده بسته شد

در مورد کیس شارژ WF-C500 زیاد نمی گوییم. شارژ بی سیم را ارائه نمی دهد، اما شکل جمع و جور و گرد آن در دست یا جیب شما عالی است. هدفون ها بدون هیچ زحمتی از سوکت خود وارد و خارج می شوند و درب کیس با حرکتی زیبا و دقیق باز و بسته می شود. چراغ نشانگر LED روی کیس روشن می شود و جوانه ها از طریق پلاستیک شفافی که درب آن دارد قابل مشاهده هستند.

تماس بگیرید (در داخل خانه)

کیفیت تماس در C500 می تواند بسیار خوب باشد، اما شما باید لحظات خود را انتخاب کنید. آنها با حذف نویز خارجی خیلی خوب عمل نمی کنند و صدای شما در اثر صداهای بلند مانند ترافیک یا باد خاموش می شود. اما وارد یک مکان ساکت شوید و این یک تجربه کاملا متفاوت است – صدای شما با وضوح و جزئیات فراوان به گوش می رسد. متأسفانه، حتی در مکان‌های ساکت، متوجه خواهید شد که صدای خودتان خفه می‌شود، زیرا C500 گزینه‌ای برای تماس ندارد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای برگزاری وبینار

بنابراین سونی برای ارائه WF-C500، چه چیزی را از نظر ویژگی کنار گذاشت؟

شارژ بی سیم
حذف فعال نویز
حالت شفافیت
سنسورهای داخل گوش برای پخش خودکار/مکث
تست تناسب نوک گوش
کنترل های قابل تنظیم
صدای جانبی برای تماس

برداشت ما

WF-C500 مجموعه ای بسیار راحت از هدفون های بی سیم واقعی با کیفیت صدای عالی است. آنها برخی از ویژگی‌های مفید مانند حالت شفافیت و توقف خودکار را از دست داده‌اند، و عمر باتری کلی آنها کمی کم‌جان است، اما هنوز هم برای طرفداران سونی که به دنبال مجموعه‌ای از جوانه‌های مقرون به صرفه هستند، خرید خوبی هستند.

آیا جایگزین بهتری وجود دارد؟

بله، من فکر می‌کنم که Elite 3 80 Jabra نسبت به WF-C500 مزایای بیشتری و قیمت پایین‌تری ارائه می‌کند، به این معنی که حتماً باید قبل از خرید سونی، آنها را در نظر بگیرید.

Elite 3 دارای حالت شفافیت است، که برای افرادی که ساعت‌ها در یک زمان از هدفون خود استفاده می‌کنند یا حتی فقط برای دویدن در اطراف محله راحت‌تر است.

آنها بسیار راحت هستند، محافظت بهتری در برابر گرد و غبار و آب دارند (IP55)، و اگرچه با یک بار شارژ آنقدر دوام نمی آورند (7 ساعت در مقابل 10 ساعت)، اما در کل زمان عملکرد بهتری دارند (28 ساعت در مقابل 20 ساعت). . برنامه Jabra Sound+ حتی می تواند آخرین مکان شناخته شده Elite 3 را ردیابی کند.

کیفیت صدا بسیار قابل مقایسه است، اما در اینجا من به C500 برتری می دهم، اگر به هیچ دلیلی جز سونی به شما اجازه نمی دهد EQ C500 را به روش های بیشتری سفارشی کنید، و فناوری DSEE آن قطعا می تواند صدای برخی از موسیقی های دیجیتال را بهبود بخشد.

چقدر دوام خواهند داشت؟

همیشه تشخیص آن پس از صرف زمان کوتاه با محصولی مانند این دشوار است، اما به نظر می رسد WF-C500 بسیار خوب ساخته شده است و احتمالاً بسیار مقاوم خواهد بود. اما بزرگترین مزیت آنها از نظر طول عمر ظرفیت باتری آنهاست. با بالا رفتن سن یک محصول و شما آن را در چندین چرخه شارژ/دشارژ قرار می دهید، ظرفیت کاهش می یابد. اگر فقط با چهار تا پنج ساعت شروع کنید، پس از چند سال می توانید به دو ساعت نگاه کنید. حتی اگر C500 تا 50 درصد از ظرفیت خود افت کند (بدترین سناریو)، باز هم می‌توانند بیشتر از مجموعه جدید اپل ایرپاد پرو دوام بیاورند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *