آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

مگ سیف MagSafe چیست و چگونه کار می کند؟

کابل های شارژ مغناطیسی اپل چگونه کار می کنند؟

فناوری مگ سیف MagSafe بیش از یک دهه است که وجود دارد. این آهنربای تخصصی که زمانی جزء اصلی مک‌بوک‌ها بود، به گونه‌ای طراحی شده بود که به‌طور ایمن و مطمئن کابل‌های شارژ را در جای خود ببندد.

با این حال، با عرضه آیفون 12، این فناوری جای جدیدی در اکوسیستم اپل پیدا کرده است. در حالی که هنوز در حال توسعه است، عصر جدیدی از لوازم جانبی اپل را آغاز می کند. اما قبل از اینکه بخواهیم معنی آن را بررسی کنیم، در اینجا بررسی خواهیم کرد که مگ سیف چیست و چگونه کار می کند؟

تاریخچه MagSafe

در سال 2006، اپل MagSafe را همزمان با عرضه اولین لپ تاپ مک مبتنی بر اینتل، MacBook Pro، معرفی کرد. در آن زمان یک اختراع جدید بود که هم قابل برگشت و هم متقارن بود. MagSafe با آهن‌رباهایی که در قطب‌های مخالف چیده شده‌اند، کانکتورها را به طور ایمن به درگاه‌های شارژ مک‌بوک خود می‌چسباند و در عین حال از آن در صورت کشیدن ناگهانی محافظت می‌کند.

در حالی که فناوری MagSafe برای شارژرهای مک بوک اولیه نتایج مثبتی داشت، اما مشکلات خود را داشت. منابع مختلف اتصالات مدار ناقص، عایق بندی ضعیف و گرمای بیش از حد را گزارش کردند که بر قابلیت شارژ و ایمنی کلی تأثیر گذاشت.

با این حال، بسیاری از علاقه مندان به مک بوک هنوز این فناوری را تحسین می کنند که از آسیب دیدن دستگاه های آنها جلوگیری می کند. طراحی منحصربه‌فرد مگ سیف MagSafe به کابل‌های شارژ کمک می‌کند تا زمانی که افراد ناخواسته سیم‌ها را می‌کشند آسیبی نمی بینند و در جای خود باقی می مانند.

تجدید حیات فناوری MagSafe

زمانی که فناوری ابری به راحتی در دسترس قرار گرفت، رقابت بین تولیدکنندگان لپ‌تاپ برای لپ‌تاپ‌های سبک‌تر و نازک‌تر با پورت‌های کمتر آغاز شد. اپل با معرفی پورت USB Type-C توانست رقابتی باقی بماند و این خواسته جدید را برآورده کند.

با استفاده از USB-C، مک بوک می تواند از یک پورت واحد برای منبع تغذیه، انتقال داده و خروجی خود استفاده کند. این تغییر با حذف پورت‌های USB، پورت‌های HDMI، درگاه اینترنت و کارت‌خوان SD، ضخامت مدل‌های بعدی مک‌بوک را به‌طور قابل توجهی کاهش داد. همچنین، اپل شروع به ایجاد درآمد اضافی از فروش داک های متحرک برای کاربرانی کرد که هنوز به این پورت ها نیاز داشتند.

این مطلب را هم ببینید
نکات مربوط به تبلت گلکسی تب ای 8 جدید

علیرغم استقبال عمومی کاربران مک بوک از کانکتورهای MagSafe، اپل از آن استفاده کرد. در سال 2017، اپل آخرین دستگاه مجهز به MagSafe خود را با MacBook Air عرضه کرد. این مدل تنها دو سال بعد متوقف شد و پایانی برای فناوری MagSafe در محصولات اپل بود. یا اینطور فکر می کردیم.

به سرعت در اکتبر 2020  اپل یک بار دیگر بازگشت فناوری MagSafe را به خطوط تولید خود را اعلام کرد. با این حال، این بار، MagSafe با مک‌بوک‌های جدید ادغام نشد، بلکه با آیفون 12 ادغام شد. با حفظ همان علامت تجاری، این تجسم مجدد از فناوری قصدی کاملاً متفاوت با نسل قبلی خود دارد.

بنابراین، نسخه جدید MagSafe دقیقا چیست و چگونه با نسل بعدی آیفون ها کار خواهد کرد؟

MagSafe چیست؟

MagSafe اصلی از مدل های قدیمی مک بوک، اتصالات سیمی را با تقویت مغناطیسی بهبود بخشیده است. جدیدترین تکرار فناوری MagSafe اپل نه تنها تجربه سیمی را بهبود می بخشد، بلکه به دنبال حذف کامل آن است. با انتقال داخلی این آهنرباها، MagSafe حرکتی توسط اپل به سمت یک اکوسیستم بی سیم است.

وقتی صحبت از آیفون به میان می‌آید، MagSafe از 18 آهن‌ربا مستطیلی به شکل دایره‌ای که در اطراف سیم‌پیچ شارژ داخلی قرار گرفته‌اند، استفاده می‌کند. این آهنرباهای تخصصی تحت تأثیر انواع دیگر آهنرباها و سایر دستگاه های فلزی قرار نمی گیرند.

برای آیفون‌ها، MagSafe دوباره ساخته شد تا دستگاه‌ها را به‌صورت بی‌سیم سریع‌تر از آنچه که قبلا ممکن بود شارژ کند و آنها را کاملاً در یک راستا نگه داشت. در تماس با لوازم جانبی سازگار با MagSafe، این آهنرباهای داخلی همیشه آنها را به طور ایمن در محل صحیح می‌چسبانند.

علاوه بر این، MagSafe به آیفون‌ها اجازه می‌دهد تا به انواع جدیدی از لوازم جانبی متصل شوند که از قابلیت‌های جابجایی و آزادسازی سریع مانند کیف پول و پاور بانک بهره می‌برند.

در نهایت، نسل جدید MagSafe مورد استفاده در آیفون‌ها شامل ویژگی‌های اضافه‌شده مانند مغناطیس‌سنج جدید و یک سیم‌پیچ NFC ریدر است. این ویژگی‌ها نه تنها به سنجش میدان مغناطیسی کمک می‌کنند، بلکه کاربردهای جذابی برای آینده دارند.

این مطلب را هم ببینید
قابلیت های مخفی و جذاب موبایل را نمیدانستید

معایب MagSafe

متأسفانه فناوری MagSafe برای آیفون ها نیز بدون مشکل نیست. شارژرهای MagSafe در صورت استفاده همزمان با آیفون 12، تنها می‌توانند حداکثر 15 وات را با آداپتور برق 20 واتی اپل شارژ کنند. هنگام استفاده با انواع دیگر آداپتورها، این میزان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

از سوی دیگر، شارژر بی‌سیم Apple MagSafe هنوز یک پله بالاتر از نسل قبلی خود یعنی فناوری شارژ القایی Qi است. به دلیل چندین عامل، فناوری شارژ بی‌سیم Qi زمانی که قرارگیری دستگاه بهینه نیست کارایی کمتری دارد. با توجه به محدودیت های طراحی، Qi همچنین به هدر دادن مقدار قابل توجهی انرژی در اثر گرما شناخته شده است. در نهایت، حداکثر نرخ شارژ بی‌سیم Qi تنها 7.5 وات است.

در حالی که شارژ بی‌سیم MagSafe به دلیل توانایی آن در جابجایی به طور قطعی به مدیریت این امر کمک می‌کند، نشانه‌های متعددی نشان می‌دهد که این یک مشکل تکرارشونده است. در واقع، اپل حتی فاش می‌کند که وقتی شارژر بی‌سیم گرمای بیش از حد تولید می‌کند، سرعت شارژ را تا 10 وات کاهش می‌دهد.

آینده بی سیم است

اپل چندین لوازم جانبی جدید را عرضه کرده است که بدون شک برای مدل‌های آینده آیفون اصلی‌ترین لوازم جانبی خواهند بود – انواع شارژرهای اپل MagSafe، قاب گوشی و حتی کیف پول. اپل همچنین چندین لوازم جانبی ساخت MagSafe را در خارج از خط اپل با قاب‌های OtterBox و شارژر 3 در 1 Belkin و پایه دریچه خودرو را تأیید کرد.

با عرضه لوازم جانبی جدید سازگار با MagSafe که هر ماه عرضه می شود، زمان زیادی است که MagSafe به استاندارد جدیدی برای اکوسیستم آیفون تبدیل شود. MagSafe شارژ را در سطوح مختلف فعال می کند و فرصت هایی برای بازی، انتقال فایل های بزرگ، ردیابی موقعیت مکانی و راه حل های پرداخت ایجاد می کند.

در حالی که MagSafe نوع جدیدی از فناوری نیست، اپل راهی برای استفاده مجدد از آن برای نقشه راه خود به سمت آینده بی سیم پیدا کرده است. هنگامی که آن را برای حذف جک هدفون کرد، جهان شوکه شد (و به دلیل خوبی). این بار، اپل با منسوخ شدن آهسته پورت های شارژ، برای تغییر دوباره بازی گام بر می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *