معرفی تجهیزات موبایل, موبایل و تجهیزات جانبی

بررسی هدفون audio_technica ath_m50x

هدفون audio_technica ath_m50x

شاید برایتان جالب باشد که درباره هدفون audio_technica ath_m50x صحبت کنیم. هدفون ها اسپیکرهای کوچکی هستند که می توانند در گوش یا اطراف گوش قرار گیرند. هدفون های سنتی دارای دو گوش کاپ هستند که توسط نواری که روی سر شما قرار می گیرد متصل می شوند. اگر می خواهید بیشتر درباره ی هدفون audio_technica ath_m50x بدانید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی های اصلی این هدفون ها چیست؟

مانند بلندگوها، هدفون ها دارای مبدل هایی هستند که سیگنال های صوتی را به امواج صوتی تبدیل می کنند. هدفون هایی که به پورت صوتی آنالوگ (مانند جک 3.5 میلی متری صدا) متصل می شوند، صدای آنالوگ را پردازش می کنند. هدفون هایی که به یک پورت دیجیتال مانند پورت USB یا Lightning متصل می شوند، صدای دیجیتال را پردازش می کنند. هدفون دیجیتال همچنین باید دارای مبدل دیجیتال به آنالوگ یا DAC باشد تا بتواند خروجی آنالوگ را تولید کند.

هدفون audio_technica ath_m50x

در حالی که هدفون ها مانند بلندگوهای مستقل عمل می کنند، خروجی آنها به طور قابل توجهی متفاوت است. بلندگوها باید دامنه کافی تولید کنند تا صدا از دور قابل شنیدن باشد. هدفون فقط باید امواج صوتی را  چند میلی متری به طبل گوش شما ارسال کند. بنابراین اجزای هدفون بسیار کوچکتر و اغلب دقیق تر از اجزای بلندگو هستند. حتی اگر خروجی بسیار کمتر از بلندگوهای مستقل است، نزدیکی هدفون به گوش شما می تواند صدای بلندی صدا را ایجاد کند. بیشتر هدفون ها حتی از محدوده فرکانس کامل 20 هرتز تا 20000 هرتز پشتیبانی می کنند. با این حال، باس کمتر قابل توجه است زیرا آنها به اندازه هوا حرکت نمی کنند. این هم از ویژگی های هدفون audio_technica ath_m50x است.

در چه اشکال و اندازه ای وجود دارد؟

هدفون ها اشکال و اندازه های مختلفی دارند، اما چند نوع رایج در زیر ذکر شده است.

داخل گوش: گوشی هایی که به خوبی در کانال گوش شما قرار می گیرند. معمولاً دارای انتهای لاستیکی هستند که به آنها کمک می کند تا یک تناسب مطمئن داشته باشند.

این مطلب را هم ببینید
بررسی آیپد پرو 2020 و مشخصات فنی آن

Earbuds: گوشی هایی که در لبه گوش شما قرار می گیرند. اغلب با گوشی های هوشمند و پخش کننده های رسانه ای قابل حمل همراه است.

روی گوش: هدفونی که روی گوش شما قرار می گیرد اما کل گوش را در بر نمی گیرد. به جداسازی صداهای بیرونی کمک می کند. هدفونی که دور گوش شما می پیچد. هدفون های دور گوش یا دور گوش نیز نامیده می شود. در نسخه های باز و بسته ارائه می شود. نسخه‌های باز همه نویزهای بیرونی را مجاز می‌کنند، در حالی که نسخه‌های بسته صداهای خارجی را محدود می‌کنند. این ها را در هدفون audio_technica ath_m50x مشاهده خواهید کرد.

حذف نویز: با حذف نویزهای بیرونی، یک محیط شنیداری بی‌صدا ایجاد می‌کند. حاوی یک میکروفون است که صداهای خارجی را تشخیص می دهد و شکل موج مخالف را به گوش شما می فرستد تا نویز را “لغو” کند. در تمام انواع فرم فاکتورها موجود است.

تفاوت بین این هدفون و هدفون های دیگر چیست؟

هدفون ها مبدل هایی هستند که با دریافت سیگنال های صوتی صدا تولید می کنند و همچنین اغلب به رایانه ها (لپ تاپ، تلفن های هوشمند و غیره) متصل می شوند. برای درک کامل هدفون، ما همچنین باید جریان سیگنال صوتی را از نظر ورودی و خروجی درک کنیم و در عین حال تعاریف دستگاه های ورودی و خروجی را در سیستم های کامپیوتری نیز درک کنیم. شما می توانید هدفون audio_technica ath_m50x را به هر دستگاهی وصل کنید.

هدفون audio_technica ath_m50x

هدفون دستگاه ورودی است یا خروجی؟ هنگامی که هدفون به یک کامپیوتر (لپ تاپ، گوشی هوشمند و غیره) متصل می شود، اطلاعات خروجی از کامپیوتر را دریافت می کند. این بدان معناست که هدفون ها دستگاه های خروجی هستند. هدفون با میکروفون داخلی دستگاه ورودی و خروجی مطابق با کامپیوتر است.

دستگاه های ورودی و خروجی چیست؟

دستگاه ورودی به دستگاهی گفته می شود که اطلاعات را برای پردازش به رایانه وارد می کند. در مقابل، دستگاه خروجی به عنوان دریافت و بازتولید اطلاعات از رایانه تعریف می شود. هدفون‌ها اطلاعات را از رایانه‌ها دریافت می‌کنند (فکر می‌کنیم تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت و غیره) و بنابراین، دستگاه‌های خروجی هستند.

این مطلب را هم ببینید
انتشار جزییاتی از 12 گوشی جدید شیاومی برای سال 2022

توجه داشته باشید که مبدل های هدفون، به دلیل ماهیت طراحی خود، دستگاه های آنالوگ هستند. بنابراین، یک مبدل دیجیتال به آنالوگ باید بین کامپیوتر و هدفون قرار داده شود تا هدفون در واقع داده های کامپیوتری خروجی را باز تولید کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، هدفون ها مبدل های انرژی هستند. به طور خاص، آنها سیگنال های صوتی آنالوگ (انرژی الکتریکی) را به امواج صوتی (انرژی موج مکانیکی) تبدیل می کنند. به این ترتیب هدفون سیگنال های صوتی را “ورودی” و صدای “خروجی” می کند. هدفون audio_technica ath_m50x هم دارای ورودی و خروجی مخصوص است.

ورودی و خروجی هدفون به عنوان مبدل

بنابراین نسبت به رایانه، هدفون ها دستگاه های خروجی هستند، که صحیح ترین پاسخ به این سؤال است که “هدفون دستگاه ورودی است یا خروجی؟” با این حال، اگر خود هدفون را به عنوان نقطه مرجع خود در نظر بگیریم، می بینیم که هدفون انرژی ورودی و خروجی  دارد.

هدفون ها از درایورها برای تبدیل انرژی استفاده می کنند. به طور معمول این درایورها درایورهای پویا (سیم پیچ متحرک) هستند که از القای الکترومغناطیسی برای عملکرد استفاده می کنند.

سیگنال صوتی الکتریکی (یک ولتاژ AC) از طریق یک سیم پیچ رسانا متصل به دیافراگم متحرک عبور می کند و در داخل یک میدان مغناطیسی قرار می گیرد. با عبور سیگنال از سیم پیچ، میدان مغناطیسی به دلیل القای الکترومغناطیسی باعث حرکت آن می شود. این امر باعث حرکت دیافراگم می شود که باعث می شود امواج صوتی همزمان از هدفون ساطع شود.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با هدفون audio_technica ath_m50x آشنا کنیم. درایورهای هدفون متحرک اساساً مانند بلندگوها سیم‌کشی می‌شوند اما طراحی کوچک‌تری دارند. درایورهای هدفون و بلندگوهای دینامیک نیز مانند میکروفن‌های دینامیک سیم‌پیچ متحرک سیم‌کشی می‌شوند. فقط سیگنال به صورت معکوس جریان می یابد. همانطور که اشاره کردیم، هدفون سیگنال‌های صوتی را دریافت می‌کند و سپس از طریق دیافراگم متحرک به صدا تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *