مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

برنامه تیک تاک چیست و چرا انقدر محبوب است؟

برنامه تیک تاک چیست

این روزها استفاده از شبکه های اجتماعی رواج زیادی در میان مردم پیدا کرده است. افراد زمان زیادی از روزمره خود را صرف گذراندن وقت در اینگونه برنامه ها می کنند با هدف های مختلف. برخی به دنبال یادگیری هستند و برخی صرفا برای وقت گذارنی. در این میان برخی شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی دیگر از برنامه هایی که به تازگی توجه کاربران را به خوب جلب کرده است ، تیک تاک می باشد. اگر می خواهید بدانید برنامه تیک تاک چیست و چرا انقدر محبوب است، با ما همراه باشید.

برنامه تیک تاک چیست ؟

TikTok اپلیکیشنی است که در آن کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاهی از خود در حال آشپزی، رقص یا انجام کارهای روزمره ضبط کنند و در ادامه با افزودن موسیقی یا افزایش یا کاهش سرعت ویدیو و یا افزودن فیلتر به آن، ویدیو خود را به اشتراک بگذارند. مانند اینستاگرام، کاربران در این پلتفرم نیز می‌توانند برای ویدیوها کامنت بگذارند، آن‌ها را لایک یا اکانت کاربران دیگر را دنبال کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل تصویر به متن

توجه داشته باشید که حساب کاربری تیک تاک در دو نوع عادی و ویژه در دسترس قرار دارد. حساب‌های کاربری ویژه می‌توانند ابزارهای تحلیلی بسیار مفیدی را برای سنجش بهتر عملکرد مخاطبین در اختیار کاربران، قرار دهند. همچنین کاربرانی می‌توانند در تیک تاک فعالیت داشته باشند که حداقل سن آن‌ها، ۱۳ سال باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های تیک تاک را می‌توان محدود کردن زمان استفاده از آن توسط والدین دانست. در حقیقت والدین می‌توانند با استفاده از این تنظیمات اختصاصی، زمان استفاده فرزندانشان را در بازه‌های ۴۰، ۶۰ ،۹۰ و ۱۲۰ دقیقه در طول روز تنظیم کنند.

دلیل محبوبیت تیک تک

تیک‌ تاک ظرف دو سال توانست خود را به جایگاهی برساند که اکنون از آن به عنوان رقیبی برای نت‌فلیکس، یوتیوب، اسنپ‌چت و حتی فیس‌بوک یاد می‌کنند. اپلیکیشن تیک تاک توانست در بیش از 150 کشور دنیا که به 75 زبان صحبت می‌کنند، بیش از یک میلیارد دانلود را برای خود ثبت کند. محیط کار با این نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده که نیازی به ترجمه ندارد و استفاده از آن بسیار آسان است. این ویژگی، برک برنده تیک‌ تاک در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه چینی همانند وی‌چت و یا تنسنت محسوب می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش روشن کردن وای فای لپ تاپ و کامپیوتر به روشهای مختلف

مشکلات برنامه تیک تاک در ایران

اخیرا کاربران ایرانی در استفاده از این برنامه دچار مشکلاتی شده بودند که به نظر می‌رسد مربوط به تحریم شدن آن در ایران است. یعنی علاوه بر اینکه برنامه فیلتر بود، از طرف خود کمپانی سازنده هم کشور ایران تحریم شده است. البته برخی از مشکلاتی که هنگام کار با شبکه اجتماعی تیک تاک رخ می‌دهد، ممکن است از طرف خود سرورهای Tik Tok باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *