اخبار تکنولوژی

پشتیبانی از نسخه ۱۸۰۹ ویندوز۱۰ تا نوامبر 2020 ادامه خواهد داشت

پشتیبانی از نسخه ۱۸۰۹ ویندوز۱۰

ویندوز 10 نه تنها که بهترین نسخه از سیستم عامل های ویندوز است بلکه کاربران گرامی باید توجه داشته باشندکه به صورت رایگان می توانند ویندوز قدیمی خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند. این سیستم عامل تاکنون موفق به جذب کاربران زیادی در سراسر دنیا شده است. این سیستم عامل نسخه های مختلفی دارد. به تازگی مایکروسافت اعلام کرده است که پشتیبانی از نسخه ۱۸۰۹ ویندوز۱۰ تا نوامبر 2020 به تعویق افتاده است.

پشتیبانی از نسخه ۱۸۰۹ ویندوز۱۰

این روزها ویروس کرونا تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم زیادی بر روند زندگی افراد و فعالیت های کمپنی های وارد کرده است. این موضوع باعث می‌شود پایدار بودن رایانه‌ها برای استفاده از آن‌ها توسط مردم اهمیتی دوچندان پیدا کند. مایکروسافت پیش‌تر در ماه مارس گذشته در همین راستا اعلام کرده بود که قصد دارد انتشار به‌روزرسانی‌های اختیاری غیر امنیتی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را از ماه مه متوقف کند.

این مطلب را هم ببینید
هدفون بی ‌سیم ایکس ‌باکس معرفی شد

قرار بود در ماه جاری میلادی پشتیبانی مایکروسافت از برخی از نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۰ نیز به‌پایان برسد؛ اما ردموندی‌ها اعلام کردند که چند ماه دیگر به پشتیبانی از نسخه‌های پیشین ویندوز ۱۰ ادامه می‌دهند تا اگر سازمان‌های فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات هنوز سیستم‌هایشان را به نسخه‌ی جدید ارتقاء نداده‌اند، دچار مشکل نشوند.

روز گذشته صفحه‌ی پشتیبانی مایکروسافت با اطلاعاتی جدید به‌روزرسانی شده است. در صفحه‌ی جدید می‌خوانیم که ردموندی‌ها قصد دارند از ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۱۸۰۹ تا روز ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۰ آبان ۱۳۹۹) پشتیبانی نرم‌افزاری کنند؛ این یعنی ویندوز ۱۰ موردبحث تا تاریخ یادشده به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

اگر حضور ذهن ندارید بهتر است بدانید که نسخه‌ی ۱۸۰۹ از ویندوز ۱۰ در پاییز ۲۰۱۸ در دسترس قرار گرفت و برای نخستین بار در آن شاهد اپلیکیشن کاربردی Your Phone بودیم. البته این نسخه از ویندوز ۱۰ پس از مدتی کوتاه با مشکلی مهم مواجه شد و برخی از فایل‌ها را در رایانه‌ها به‌صورت خودکار حذف می‌کرد. قرار بود پشتیبانی از نسخه‌ی ۱۸۰۹ در تاریخ ۱۲ مه ۲۰۲۰ (۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) به‌اتمام برسد.

این مطلب را هم ببینید
اعلام کمبود عرضه محصولات شرکت های سونی و کانن و پاناسونیک در سال 2022

با این‌حال اطلاعیه‌ی مایکروسافت، ۶ ماه دیگر به بازه‌ی زمانی پشتیبانی از نسخه‌ی ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ اضافه می‌کند. موضوعی که می‌تواند به‌نوبه‌ی خود بخشی از فشار وارده به سازمان‌های IT-محور را که به دلیل همه‌گیری کروناویروس ایجاد شده‌اند، بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *