مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بر اساس تحقیقات جدید ، مایکروسافت اج ناامن ترین مرورگر شناخته شده است

ناامن ترین مرورگر

در تمامی تهدیداتی که پیرامون ما قرار دارند ، امنیت مرورگرهای اینترنتی تقریباً به فراموشی سپرده ‌شده‌ است و این جای نگرانی دارد چون‌که مرورگرها یک هدف دل‌چسب برای هکرهای مخرب هستند. مرورگرها شاهراه اصلی ارتباط شما با اینترنت هستند. یکی از مرورگرهایی که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است مایکروسافت اج می باشد. اما خوب است بدانید که بر اساس تحقیقات جدید ، مایکروسافت اج ناامن ترین مرورگر شناخته شده است.

مایکروسافت اج ؛ ناامن ترین مرورگر

پروفسور داگلاس لیت (Douglas Leith) از کالج ترینیتی در دوبلین ایرلند، امنیت مرورگرهای مختلف را بررسی کرده و نتایج او نشان می‌دهد مایکروسافت اج از همه نا‌امن‌تر است. او برای بررسی مرورگرها، نحوه تعاملات آن‌ها با سرورهای Backend را زیر ذره‌بین قرار داده است و به صورت کلی آن‌ها را به سه بخش تقسیم می‌کند. او می‌گوید:

امن‌ترین مرورگر بریو (Brave) بوده که در دسته اول قرار می‌گیرد. در دسته دوم که میانه است کروم، فایرفاکس و سافاری و در دسته سوم که نا‌امن‌ترین هستند، مایکروسافت اج و یاندکس قرار دارند. مشکل مایکروسافت اج و یاندکس این است که هر دو به نصب مرورگر لینک نشده و در عوض با سخت‌افزار مرتبط می‌شوند. یعنی هر دو، شناساگر‌هایی که با درخواست‌ها ارسال می‌شود (آدرس IP، موقعیت مکانی) را از طریق سخت‌افزار در اختیار سرور‌های Backend قرار می‌دهند.

تاثیر نهایی این کار این است که به مرور زمان، داده‌هایی که از کاربران جمع‌آوری می‌شود می‌تواند موقعیت مکانی آن‌ها را اعلام کند؛ به خصوص وقتی که بفهمیم کاربر هیچ کاری در قبال آن نمی‌تواند انجام دهد. البته مایکروسافت از شنیدن این خبر اصلا خوشحال نشده و همچنین آزمایش‌های لیت را نادرست می‌داند. چرا؟ چون تست‌ها با کمک سیستم‌عامل مک به دست آمده‌اند.

این مطلب را هم ببینید
چگونگی فعالسازی Clipboard History در ویندوز 10

یکی از سخنگویان مایکروسافت می‌گوید:

مایکروسافت اج داده‌های تحلیلی را به منظور بهبود کیفیت محصول جمع‌آوری می‌کند که می‌تواند شامل شناساگر‌ها نیز بشود. ما در تنظیمات ویندوز این اختیار را به کاربر می‌دهیم تا با یک کلیک تمامی این داده‌ها را از سرور‌های مایکروسافت حذف کند. بعید می‌دانم شرکت دیگری این امکان را به کاربران بدهد. همچنین مایکروسافت اج از کاربران درخواست دسترسی می‌کند و می‌توانند هر زمانی که بخواهند، این دسترسی‌ها را قطع کنند. این داده‌ها شاید تاریخچه مرورگر شما را به همراه داشته باشد، ولی مایکروسافت نمی‌داند که هر داده‌ای مربوط به چه کسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *