مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین برنامه های ساخت تایم لپس در گوشی

بهترین برنامه های ساخت تایم لپس

واژه تایم لپس به انگلیسی Time Lapse یعنی گذر زمان یا مرور زمان. نکته مهم این است که Time lapse نباید با استاپ موشن Stop Motion اشتباه گرفته شود. با اینکه از نظر عمومی تایم لپس و استاپ موشن شبیه به هم هستند اما از نظر تکنیکی از زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند. برنامه های مختلفی برای ساخت تایم لپس طراحی شده اند. در این بخخش می خواهیم به معرفی بهترین برنامه های ساخت تایم لپس در گوشی بپردازیم.

بهترین برنامه های ساخت تایم لپس

Framelapse

با استفاده از این برنامه، کنترل زیادی بر روی تنظیمات آن دارید. شما می‌توانید تنظیمات دوربین خود مانند نوردهی (Exposure)، تراز سفیدی (White balance) و تایمر را تغییر دهید و یا حتی فیلترهای مختلفی را در عکس‌های تایم لپس خود اعمال کنید. برای گرفتن ویدئو تایم لپس نیز می‌توانید فاصله فریم، مدت زمان فیلم و جهت‌گیری آن را تنظیم کنید. با استفاده از این برنامه همچنین می‌توانید میزان وضوح تصویر و بیت ریت (Bitrate) را نیز مشخص کنید. این برنامه یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه های ساخت تایم لپس محسوب می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان

Lapse It

با استفاده از این برنامه نه تنها می‌توانید ویدئوهای تایم لپس را ضبط کنید، بلکه می‌توانید ویدئوهای استاپ موشن (Stop motion) نیز بگیرید. پس از ضبط یک ویدئو می‌توانید رزولوشن، کُدک (Codec) و فریم در ثانیه را تغییر دهید و حتی می‌توانید پیش از رندر گرفتن نهایی از ویدئو خود، به آن صدا و فیلتر نیز اضافه کنید.

Microsoft Hyperlapse

اگر بخواهید با استفاده از برنامه Hyperlapse یک ویدئو ضبط کنید، می‌توانید سرعت ویدئو را در هرکجا از 1x تا 3x تغییر دهید. اما اگر بخواهید صدای ویدئو بدون تغییر باقی بماند، باید سرعت ویدئو را در حالت 1x تنظیم کنید. زمانی که فیلمبرداری ویدئو تایم لپس شما به پایان رسید، می‌توانید وضوح تصویر (720p یا 1080p) و مکانی را که می‌خواهید ویدئو تایم لپس خود را ذخیره کنید نیز انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
انصراف سونی از رویداد GDC 2020 بخاطر ویروس کرونا

TimeLapse

یکی از برنامه های ساخت تایم لپس که امکاناتی از جمله اشباع رنگ (Saturation)، میزان روشنایی (Brightness)، کنتراست (Contrast) و نوردهی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با نسخه رایگان این برنامه، تعداد ویدئوهایی که می‌توانید ضبط کنید محدود هستند، اما برای ضبط ویدئوهای بیشتر باید نسخه پیشرفته آن را خریداری کنید که قیمت آن 4.99 دلار است.

iMotion

امکاناتی مانند حالت تنظیمات دستی و ریموت WiFi نیز در این برنامه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ویدئوهای تایم لپسی که با این برنامه ضبط می‌کنید به صورت خودکار ذخیره می‌شوند و تا 10 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌شوند.

Pic Pac stop

شما با استفاده از این برنامه به راحتی می‌توانید از عکس‌ها و ویدئوهای خود، فیلم‌های اسلوموشن و تایم لپس بگیرید. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید ویدئوی از پیش ضبط شده را بارگیری کنید و یا می‌توانید یک فیلم جدید را ضبط کنید و با اعمال برخی تنظیمات، فیلم‌های خود را جذاب‌تر سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *