مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

بهترین برنامه های آموزش ریاضی در اندروید و ios

بهترین برنامه های آموزش ریاضی

این روزها نرم‌افزارهای موبایل به عنوان ابزار کمک آموزشی به کمک دانش‌آموزان و معلمان می‌آیند و ارزش آموزشی قابل توجهی برای دانش‌آموزان در تمام سنین و سطوح آموزشی دارند. همه ما میدانیم که یادگیری درسی مانند ریاضی برای دانش آموزان در هر مقطعی کمی دشوار است. اما این کار با استفاده از اپلیکیشن های آموزشی می تواند به امری شیرین و لذت بخش تبدیل شده و یادگیری را سهولت بخشد. پس با ما همراه باشید تا با بهترین برنامه های آموزش ریاضی آشنا شوید.

بهترین برنامه های آموزش ریاضی

Prodigy

این برنامه بصورت بازی طراحی شده و چالش‌های پیش روی هر فرد در مراحلی از بازی با فرد دیگر متفاوت است. این برنامه برای کاربران اندروید و iOS بصورت رایگان قابل دسترسی است و در میان معلمان محبوبیت زیادی دارد؛ چراکه آموزش ریاضی با استفاده از این اپلیکیشن برای دانش‌آموزان فعالیتی سرگرم‌کننده و جذاب است.

Photomath

بهترین برنامه های آموزش ریاضی

این اپلیکیشن حتی نیازی به نوشتن و وارد کردن صورت مسئله توسط خودتان ندارد و کافی است تصویری از صورت مسئله را وارد برنامه کنید. برنامه با تشخیص دستخط و استفاده از محاسبه‌گر خود، جواب نهایی مسئله را همراه با راه حل گام به گام در اختیارتان قرار می‌دهد. شاید این برنامه خیلی مورد پسند معلمان نباشد اما می توانید در خانه از آن استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
مایکروسافت از ظاهر جدید منوی استارت ویندوز ۱۰ رونمایی کرد

Khan Academy

در مورد این برنامه جالب است بدانید سلمان خان، بنیانگذار آکادمی خان اولین بار ویدئوهایی را در یوتیوب آپلود کرد که با هدف آموزش جبر به پسرعموی خود آن‌ها را تهیه کرده بود. تعداد بازدیدها در یوتیوب از آنچه که پیش‌بینی کرده بود بیشتر شد و استقبال از ویدئوهای آموزشی او به حدی رسید که امروز آکادمی خان درسنامه‌های ویدئویی خود را برای همه دانش‌آموزان از طریق اپلیکیشن و وبسایت، بصورت رایگان ارائه می‌دهد.

Desmos Graphing Calculator

با استفاده از ابزارهای گرافیکی موجود در این برنامه یادیگیری درسی همچون ریاضی برایتان لذت بخش خواهد بود. این برنامه رایگان بوده و طیف گسترده‌ای از عملکردهای نموداری را پوشش می‌دهد. علاوه براین، بدون هیچ مشکلی بدون نیاز به اینترنت کار می‌کند.

Mathway

بهترین برنامه های آموزش ریاضی

یک ابزار قدرتمند برای یادگیری ریاضی که امکان دریافت معادلات و ارائه راه حل آن‌ها را بصورت گام به گام تا رسیدن به جواب نهایی دارد. براحتی مسئله را وارد برنامه کنید تا جواب نهایی را همراه با راه حل دقیق آن دریافت کنید. برای یادگیری زمینه‌های مختلفی از ریاضی از ریاضیات پایه تا جبر، حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار و خیلی از مسائل دیگر این اپلیکیشن یک برنامه کمک آموزشی قدرتمند است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی ارزان ترین لپ تاپ ها برای گرافیست ها

Calculords

Calculords ترکیب جالبی از بکارگیری اصول دفاع، ساخت عرشه کشتی و از همه مهمتر، مهارت‌های محاسباتی پایه است. حین بازی از عملیات‌های مختلف ریاضی استفاده می‌کنید تا ترکیب بهینه کارت‌های خود را برای نابودی پایگاه دشمن بچینید. با هر بار برنده شدن در بازی، تعدادی کارت جدید در اختیارتان قرار می‌گیرد که با استفاده از آن‌ها عرشه کشتی و پایگاه خود را شخصی‌سازی می‌کنید.

MyScript Calculator

اگر جزو افرادی هستید که برای حل معادلات ترجیح می دهید از کاغذ و قلم استفاده کنید ، این برنامه کاملا برایتان مناسب خواهد بود. محاسبات پایه، درصد، ریشه دوم اعداد، توابع مثلثاتی و معکوس آن‌ها، محاسبات لگاریتمی، اعداد ثابت مثل عدد پی یا عدد اولر همگی از مباحثی هستند که این اپلیکیشن بخوبی آن‌ها را پوشش می‌دهد.

Moose Math

با استفاده از این اپلیکیشن، کودک شما علاوه بر اینکه می‌تواند شمردن را یاد بگیرد، مقدمه‌ای ابتدایی نیز برای آموزش ریاضی می‌تواند دریافت کند. محیط این برنامه بسیار جالب و رنگارنگ است و شخصیت اصلی آن یک گوزن شمالی‌ست که برای کودکان جذابیت خاصی دارد. در این اپلیکیشن بازی‌های جذاب کودکانه با تم آموزش ریاضی برای بچه‌ها طراحی شده که یک نمونه آن تهیه اسموتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *