آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی در نور کم

تنظیمات دوربین برای عکاسی در نور کم

یکی از مهمترین مهارتهایی که هر عکاس به صورت حرفه ای باید به آن دست پیدا کند  ؛ مهارت عکاسی در محیط های کم نور می باشد. در این بخش به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص تنظیمات دوربین برای عکاسی در نور کم پاسخ داده شده است.

تنظیمات دوربین برای عکاسی در نور کم چگونه باید باشد؟

حالت دستی

عکاسی در حالت دستی برای موفقیت در عکاسی در نور کم از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به شما امکان می‌دهد تمام جنبه‌های عملکردی دوربین خود را کنترل کنید. شما در اصل سه کنترل برای افزایش نوری که به حسگر دوربین می‌رسد دارید: سرعت شاتر، دیافراگم و حساسیت (ISO)؛ این سه کنترل مثلث نوردهی نامیده می‌شوند و تغییر هر یک از این کنترل‌ها می‌توانند نتیجه مثبت یا منفی در نوردهی تصویر شما داشته باشند. بنابراین، یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها برای بهترین نتیجه، کلید عکاسی در نور کم است. نور سنج داخلی دوربین به شما نشان می‌دهد که کدام تنظیمات باید تغییر کنند و در نتیجه تصاویر شما به خوبی نوردهی خواهند شد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی عکاسی  لنداسکیپ Landscape

سرعت شاتر

اگر در حال عکاسی دستی هستید، یک قانون کلی این است که سرعت شاتر را متناسب با فاصله کانونی تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر با فاصله کانونی 50 میلی متری عکس می‌گیرید، سرعت شاتر شما نباید کمتر از 1/50 ثانیه باشد. البته، اگر سوژه عکس شما در حال حرکت است، باید سرعت شاتر را افزایش دهید تا به اندازه کافی سریع باشد و حرکت را به درستی فریز کند. بنابراین، انتخاب سرعت شاتر پایین‌تر باعث می‌شود تا نور بیشتری به دوربین شما وارد شود، اما با این کار، احتمال ایجاد تاری تصویر وجود دارد.

دیافراگم

در بیشتر مواقع که نور کم است، احتمالاً باید با دیافراگم کاملاً باز عکاسی کنید. اما در صورتی که نور کافی برای عکاسی با دیافراگم‌های بسته‌تر وجود داشته باشد، عمق میدان شما بیشتر خواهد شد. اصلی که باید در نظر بگیرید: با انتخاب دیافراگم بازتر، نور بیشتری به دوربین وارد می‌شود، اما عمق میدان شما را کاهش می‌دهد، که می‌تواند باعث شود قسمت‌های مهم تصویر از فوکوس خارج شوند.

این مطلب را هم ببینید
بررسی پهپاد دی جی آی مویک DJI Mavic Air Fly More Combo

حساسیت

هرچه عدد ISO بیشتر باشد، دوربین شما نور بیشتری را ضبط می‌کند ولی در عین حال هرچه ISO بالاتر باشد، نویز دیجیتالی بیشتری به تصویر خود اضافه می‌کنید. ISO خود را تا حد ممکن پایین نگه دارید و تنها پس از افزایش سرعت شاتر و دیافراگم حساسیت دوربین را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *