آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین عکاس های پرتره

بهترین عکاس های پرتره

عکاسی پرتره یکی از پر چالش ترین عرصه های عکاسی است. پرتره نمایشی هنری از یک فرد است که در آن چهره و سیمای آن غالب است اما موضوع از این هم فراتر است هدف عمیق تر از ایجاد یک پرتره، نمایش دادن تصویر، شخصیت و حتی حالت شخص است. در این بخش می خواهیم بهترین عکاس های پرتره در طول تاریخ را  به شما عزیزان معرفی  کنیم.

بهترین عکاس های پرتره را بشناسید

ریچارد آودون (1923 – 2004)

ریچارد آودون یکی از عکاس های پرتره و مد معروف دنیا بود که کارهای او باعث شکل‌‌گیری سبک، زیبایی و فرهنگ ایالات متحده طی قرن بیستم شدند. پرتره‌های او مقدار زیادی پیچیدگی را به نمایش می‌گذاشتند و به همین خاطر من او را یک عکاس پرتره فوق‌العاده و هنرمندی که مسیرش را در عکاسی پیدا کرده بود می‌شناسم. او روی چیزی که سوژه‌هایش به نمایش می‌گذاشتند، کنترل کامل داشت. با اینکه تمام این عکس‌ها فوق‌العاده هستند اما به نظر من این سه پرتره‌ی وی واقعا چشم‌نوازند.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با دوربین گوپرو GoPro

هلموت نیوتون (1920 – 2004)

هلموت نیوتون که در برلین و با نام Helmut Neustädter به دنیا آمده بود یکی از معروف ترین عکاس های فشن بود که بخاطر عکس‌های محرک و سیاه و سفید خودش شناخته می‌شود. معروف‌ترین منتشرکننده آثار او مجله وگ بود. نیوتون پرتره‌های چشمگیر زیادی از ستاره‌هایی مانند دیوید بووی، لئوناردو دیکاپریو، سوفیا لورن و مارگارت تاچر گرفته بود. با این تعداد سلبریتی که حاضر بودند جلوی دوربین او حاضر شوند، مشخص است که آثارش در مجله‌ها نووا، کوئین، پلی‌بوی و البته وگ منتشر می‌شد. آثار این عکاس پرتره معروف 64 بار روی جلد این مجله‌ها منتشر شد.

مارتین چامبی (1891 – 1973)

در حالیکه اروپا و شمال آمریکا در حال بحث روی عکاسی مستقیم یا پیکتوریالیسم بودند، مارتین چامبی پرتره‌های فوق‌العاده‌ای از محتوای اجتماعی مخصوص خودش، در یکی از قسمت‌های کوچک دنیا یعنی پرو خلق کرده بود. مانند خیلی از عکاس‌های دنیا چامبی نیز دو جریان مختلف را در رپرتوار خودش دنبال می‌کرد: کارهای تبلیغاتی‌اش و کارهای شخصی او که هر دو فوق‌العاده بودند و چیزهای زیادی درمورد استفاده از نور، کنتراست و وضوح به ما یاد می‌دهند.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای نورپردازی در عکاسی عروسی را یاد بگیرید

آرنولد نیومن (1918 – 2006)

آرنولد نیومن که بیشتر به خاطر تاثیر آکادمیک خودش به عنوان یک استاد عکاسی و همچنین یکی از معروف ترین عکاس های پرتره شناخته می‌شود تا نقشی که در دنیای خبر داشت، پرتره‌های محیطی قابل توجهی خلق کرده است که به صورت موثری با محتوا، مهارت و علاقه افرادی که از آن‌ها عکاسی می‌کرد ارتباط داشتند.

فیلیپه هالزمن

پس از یک حادثه تراژدیک که باعث شد او وطن خودش یعنی اتریش را ترک کند و در فرانسه مستقر شود، فیلیپه هالزمن شروع به همکاری با مجله‌های فشن کرد و به سرعت توانست با مجله وگ همکاری کند. او به سرعت به عنوان بهترین عکاس پرتره تمام فرانسه مشهور شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *