مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

بهترین نرم افزارهای آموزش آنلاین را بشناسید

نرم افزارهای آموزش آنلاین

در روزگار کنونی اینترنت یک منبع آموزش قوی در رسانه ها آموزشی و  به شکل کلی قادر به ارزیابی، مطابقت و اصلاح است که با استفاده از کامپیوتر برای تمام اشخاص در هر نقطه از جهان در هر زمان است. محبوبیت استفاده از اینترنت باعث شکل گیری کلاسها مجازی و آنلاین شده است. نرم افزارهای متعددی نیز در این زمینه طراحی و ارائه شده اند که در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین نرم افزارهای آموزش آنلاین بپردازیم.

بهترین نرم افزارهای آموزش آنلاین

Edmodo

با استفاده از این ابزار ارتباط بین دانش آموزان و معلمان برقرار می شود. معلمان می توانند گروه های مشارکتی آنلاین ایجاد کنند، مدیریت و تهیه مطالب آموزشی را انجام بدهند، اندازه گیری عملکرد دانش آموزان را به سرعت انجام بدهند و با والدین ارتباط برقرار کنند.

Socrative

یک ابزار قدرتمند با امکانت متعدد که برای تدریس دروس ریاضیاتی و محاسباتی بسیار مناسب می باشد. در این برنامه معلمان می توانند نتایج فعالیت ها را مشاهده کنند و بسته به این موارد دروس بعدی را اصلاح کنند تا به نسبت دانش آموزان شخصی سازی تر شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعال کردن اعلان هشدار برای ایمیل‌های خاص

نرم افزارهای آموزش آنلاین

Projeqt

با استفاده از این ابزار امکان ارائه آموزش های چندرسانه ای فراهم می شود. در این برنامه می توانید اسلایدهای پویایی ایجاد کنید که در آنها امکان اضافه کردن نقشه های تعاملی، لینک ها، آزمون های آنلاین، جدول زمانی های توییتر و فیلم ها وجود دارد.

eduClipper

یکی دیگر از نرم افزارهای آموزش آنلاین که رایگان بوده و می توانید اطلاعات موجود در اینترنت را جمع آوری کرده و سپس آن را با اعضای گروه های قبلاً ایجاد شده به اشتراک بگذارید، این امکان را برای مدیریت مؤثرتر محتوای آکادمیک بصورت آنلاین، بهبود تکنیک های تحقیق و همچنین ثبت دیجیتال از آنچه دانشجویان به دست آورده اند فراهم می کند.

Storybird

در این ابزار معلمان می توانند کتاب های تعاملی و هنری را از طریق یک رابط کاربری ساده و آسان برای استفاده آنلاین ایجاد کنند. داستان های ایجاد شده می توانند در وبلاگ ها قرار داده شوند، از طریق ایمیل ارسال شوند و از بین گزینه های دیگر چاپ شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر عکس اکانت در ویندوز 10

نرم افزارهای آموزش آنلاین

Animoto

با استفاده از این ابزار دیجیتالی می توانید در مدت زمان کوتاهی ، ویدیو باکیفیت بسازید. رابط کاربری Animoto آسان و کاربردی است و به معلمان این امکان را می دهد تا محتوای صوتی و تصویری متناسب با نیازهای آموزشی ایجاد کنند.

Google Classroom

این برنامه ابزارها و امکانات متعددی در اختیار کاربران خود قرار می دهد. می توانید کلاس ایجاد کنید، تکالیف توزیع کنید، بازخورد ارسال کنید و همه چیز را در یک مکان مشاهده کنید.

نرم افزارهای آموزش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *