مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

بهترین نرم افزارهای بکاپ گیری ویندوز را بشناسید

نرم افزارهای بکاپ گیری ویندوز

بکاپ‌گیری از اقداماتی است که در صورت داشتن فایل‌های مهم در رایانه بسیار ضروری است. با وجود راه های گوناگون بکاپ گیری دیگر عذری برای شما در عدم بکاپ گیری از فایل ها و … باقی نخواهد ماند. در این بخش می خواهیم بهترین نرم افزارهای بکاپ گیری ویندوز را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین نرم افزارهای بکاپ گیری ویندوز

EaseUS Todo

با استفاده از این برنامه امکان بکاپ از فایل‌ها و پوشه‌ها، تمام درایوها و پارتیشن‌ها و همچنین تهیه یک پشتیبان از کل سیستم وجود دارد. همچنین برای تهیه بکاپ، می‌توانید در EaseUS برنامه زمانبندی تعریف کنید. به این صورت که به صورت افزایشی، ناهمسان و یا کامل از اطلاعات، پشتیبان تهیه شود. نسخه رایگان نرم افزار EseUS تقریبا تمام امکانات پشتیبان‌گیری نسخه پریمیوم را دارد.

شما در نسخه رایگان هم می‌توانید عمل پشتیبان‌گیری را بر اساس یک برنامه زمانبندی ولی با کمی محدودیت، اجرا کنید. تنها تفاوت نسخه رایگان با نسخه پریمیوم، در ارائه نوع بکاپ‌های بیشتر است. تهیه بکاپ با دستورات خط فرمان، انتقال اطلاعات از سیستمی به سیستم دیگر و همچنین پشتیبان‌گیری Outlook، از امکاناتی هستند که برای داشتن آن‌ها باید هزینه پرداخت کرده و نسخه پریمیوم را تهیه کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین کیبوردهای گیمینگ 2020

Cobian

می‌توانید از برنامه Cobian برای ایجاد و برنامه‌ریزی کردن برای تهیه چند پشتیبان به صورت همزمان استفاده کرده و فایل‌ها را در هارد دیسک دیگر، شبکه و یا در سرور FTP ذخیره کنید. همچنین این برنامه قابلیت ذخیره‌سازی بکاپ‌های چندگانه را به صورت همزمان در چند محل مختلف دارد. در برنامه Cobian، به منظور اشغال کردن کمتر فضا، می‌توانید فایل‌های پشتیبان را فشرده‌سازی کنید؛ همچنین می‌توانید به منظور افزایش امنیت، اطلاعات را رمزنگاری کنید.

Paragon

رابط کاربری Paragon بسیار ساده و کاربرپسند است؛ می‌توانید از تمام درایوها، پارتیشن‌ها، فایل‌ها و پوشه‌ها، بر اساس محل ذخیره و یا نوع فایل، کپی تهیه کنید. پس از اینکه این کار را انجام دادید، یک برنامه زمانبندی تنظیم کرده و نوع بکاپی را که قصد دارید تهیه کنید، انتخاب کنید. Paragon از اطلاعات شما پشتیبان تهیه خواهد کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای تبدیل فرمت آهنگ برای ویندوز

FBackup

این برنامه نصب آسانی داشته و پروسه تهیه پشتیبان از فایل‌ها و پوشه‌ها در آن بسیار ساده است. می‌توانید فایل بکاپ را در یکی از درایوها، بر روی شبکه، CD/DVD و یا گوگل درایو ذخیره کنید. همچنین قابلیت زمانبندی در FBackup به شما امکان تهیه نسخه پشتیبان به صورت منظم را خواهد داد. در حین انجام کار، چند آگهی تبلیغاتی نیز ظاهر می‌شود که باید آن‌ها را نادیده بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *