مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

بهترین نرم افزارهای رسم فلوچارت در ویندوز

نرم افزارهای رسم فلوچارت

فلوچارت مجموعه‌ای از شکل‌های قراردادی است که دستورالعمل‌ها و ترتیب اجرای آن‌ها را مطابق با الگوریتم مورد نظر نمایش می‌دهد. اولین و ساده ترین راه برای کشیدن فلوچارت این است که مسئله خود را دستی بکشید. اما اگر برای انجام تمرین‌ های خود و داشتن یک طراحی مرتب به ابزارهای مخصوص نیاز دارید، نرم افزارهایی وجود دارند که شما را در این زمینه یاری می کنند. در این قسمت می خواهیم به معرفی بهترین نرم افزارهای رسم فلوچارت در ویندوز بپردازیم.

بهترین نرم افزارهای رسم فلوچارت

Dia

این نرم افزار متن باز بوده و تحت مجوز GPLv2 فعالیت می‌کند. رابط کاربری این نرم افزار ساده بوده و شامل ده‌ها شکل مثل UML، مدار‌ها و دیتابیس می باشد. امکان رنگ کردن شکل‌های مختلف با استفاده از رنگ‌های شخصی سازی شده نیز فراهم شده است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اعمال محدودیت برای برنامه های ویندوز 10

نرم افزارهای رسم فلوچارت

yEd Graph Editor

با استفاده از این نر افزار امکان رسم فلوچارت، دیاگرام، درخت‌ها و شبکه‌های گراف برایتان فراهم می شود. کار با این نرم افزار قدرتمند بسیار ساده بوده و از امکانات خوبی برخوردار است.

ThinkComposer

علاوه بر امکان ایجاد فلوچارت‌ها، این برنامه می‌تواند مدل‌های کسب و کار، دیاگرام‌های دسته بندی شده، درخت‌های مختلف، تایملاین و … را نیز به راحتی رسم کند. امکان ایجاد گره‌ها و اتصالات کاملا شخصی سازی شده و امکان ایجاد دیاگرام‌های تصویری با چند سطح با استفاده از این نرم افزار وجود دارد.

نرم افزارهای رسم فلوچارت

Pencil Project

یک نرم افزار قدیمی با ظاهر امروزی و مدرن که دارای رابط های کاربری مختلف بوده و امکان ایجاد شکل‌های شخصی سازی شده و نصب آن‌ها توسط دیگر کاربران Pencil Project را فراهم می کند.

LibreOffice Draw

یک جایگزین مناسب برای مایکروسافت آفیس که با استفاده از آن می‌توان فایل‌های متنی، اسپریدشیت و حتی اسلاید‌های انعطاف پذیر و قدرتمند ایجاد کرد. در این نرم افزار امکان کار همزمان روی چند چارت مختلف وجود داشته و همچنین می توان شکل های سه بعدی ایجاد کرد.

این مطلب را هم ببینید
راههایی برای افزایش امنیت وای فای

نرم افزارهای رسم فلوچارت

Diagram Designer

یکی از ساده‌ترین و کاربرپسند‌ترین اپلیکیشن‌های این لیست Diagram Designer نام دارد که با استفاده از آن‌ها به راحتی قادرید فلوچارت‌های ساده خود را رسم کنید. رابط کاربری ساده و امکان دریافت خروجی در فرمت‌های متعدد از جمله JPG‌ و PNG از جمله ویژگی های این برنامه است.

PlantUML

این ابزار می‌تواند گزینه مناسبی برای برنامه نویس‌ها باشد که علاقه‌ای به استفاده از ماوس و کیبورد برای رسم فلوچارت ندارند. امکان تعریف آبجکت‌های مختلف و همچنین ارتباط آن‌ها با یکدیگر با استفاده از زبان PlantUML در این برنامه وجود دارد.

نرم افزارهای رسم فلوچارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *