مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

بهترین نرم افزارهای شناسایی دستگاههای متصل به وای فای

شناسایی دستگاههای متصل به وای فای

این روزها بسیاری از ما در خانه یا محل کار خود از یک شبکه وای‌فای شخصی استفاده می‌کنیم. از طرف دیگر افراد بسیار زیاد دیگری نیز هستند که دائما تلاش می‌کنند تا به شکلی از شبکه وای‌فای دیگران استفاده کنند. احتمالا تمایل نخواهید داشت که دیگران از شبکه شما استفاده کنند؛ به‌ویژه اگر شبکه اینترنت شما ناامن باشد. بنابراین توصیه می شود با استفاده از بهترین نرم افزارهای شناسایی دستگاههای متصل به وای فای که در این بخش به شما عزیزان معرفی می کنیم ، اقدام به شناسایی این افراد کرده و استفاده از مودم خود را محدود کنید.

بهترین نرم افزارهای شناسایی دستگاههای متصل به وای فای را بشناسید

البته باید بدانید که بهترین روش برای شناسایی افراد متصل به مودم از طریق رابط کاربری خود مودم است به طوری که اطلاعات دقیقی رادر اختیارتان قرار میدهد. معمولا بیشتر مودم ها لیست دستگاه های متصل را نشان می دهد، ولی موارد هم وجود دارد که این قابلیت را ندارند.

Fing Desktop

برنامه جالبی است که برای شناسایی دستگاه های متصل به مودم کاربرد دارد البته با قابلیت های دیگر منحصر به فردی مانند اینکه هر وقت دستگاه جدیدی به مودم شما وصل شود، اعلانی دریافت خواهید کرد. تمام اطلاعات هر دستگاه را جداگانه نشان می دهد از جمله نام و نوع و مدل و آدرس IP و مک آدرس MAC علاوه نحوی اتصال که بی سیم است یا با سیم و آخرین زمانی که این دستگاه به مودم شما وصل شده را نیز نشان می دهد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد در اندروید

شما می توانید حتی نام دستگاه ها را تغییر دهید تا در شناسایی راحت تر باشید. اگر سرویسی که به شما اینترنت می دهد قطعی داشته باشد، یا به عبارتی اینترنت کشور قطع شود، برنامه Fing اعلانی به شما ارسال می کند. خلاصه اینکه یک برنامه تمام عیار است حتما ارزش استفاده دارد.

Wireless Network Watcher

یک نرم افزاری است که حجمش 1 مگابایت بیشتر نیست و نیاز به نصب در کامپیوتر ندارد علاوه بر اینکه خیلی آسان و ساده می توانید باهاش کار کنید. وقتی برنامه Wireless Network Watcher را اجرا می کنید، سریع شروع به مودم را شناسایی می کند و دستگاه هایی که به آن متصل هستند را نشان می دهد. این نرم افزار هم اطلاعاتی مانند آی پی و آدرس MAC و نام و مدل دستگاه و تاریخ اتصال به شبکه و اینکه آیا هنوز متصل است یا نه را لیست می کند. یکی از ویژگی های این برنامه این است که می توانید یک کپی از این لیست با فرمت Text تهیه کنید.

این مطلب را هم ببینید
روتر وای فای 6 شیائومی ردمی AX5 رونمایی شد

SoftPerfect WiFi Guard

این برنامه مرتب شبکه و مودم را اسکن میکند و دستگاه هایی که به مودم وصل می شوند را نشان میدهد و همچنان در پس زمینه مشغول خواهد بود و به محض اینکه دستگاه جدید و ناشناسی متصل شود اطلاع رسانی خواهد کرد. مانند دو نرم افزار قبل، این برنامه نیز اطلاعات زیادی از دستگاه ها را نشان می دهد که مهمترینش همان آدرس MAC می باشد. متاسفانه این نرم افزار کاملا رایگان نیست و به طور محدود در نسخه رایگان 5 دستگاه را نشان می دهد و اگر دستگاه های بیشتر باشد، به صورت یک ستاره خواهید دید تا نسخه پولی را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *