مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

بهترین نرم افزارهای کاهش حجم ویدیو بدون افت کیفیت

بهترین نرم افزارهای کاهش حجم ویدیو

ویدیوها معمولا حجم زیادی دارند و انتقال آنها خصوصا از طریق اینترنت ، زمانبر می باشد. همچنین آپلود آنها مشکل است. از طرفی کاهش حجم ویدیو یکی از مواردی هست که در هنگام انتقال ویدیو به حافظه‌ های قابل حمل و یا آپلود در تلگرام می تواند مفید باشد. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین نرم افزارهای کاهش حجم ویدیو بدون افت کیفیت بپردازیم.

بهترین نرم افزارهای کاهش حجم ویدیو را بشناسید

Avidemux

این نرم افزار رایگان قابلیت های متعددی از جمله کات کردن فیلم ها ، اعمال تغییرات نظیر فیلتر های متنوع جهت تغییر کیفیت فیلم ها را  در خود جای داده است. این نرم افزار با سیستم عامل های ویندوز ، مک و لینوکس سازگار است. با استفاده از این نرم افزار می توان ویدیو هایی با ۸ گیگابایت را به تنها ۲۰۰ مگابایت کاهش حجم داد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل ویدئوهای یوتیوب به گیف

Handbrake

این نرم افزار نیز قابلیت های زیادی داشته و به صورت رایگان برای انواع سیستم عامل ها نظیر ویندوز و مک قابل استفاده است.

Free Video to Flash Converter

همان طور که می دانید ، برای ویدیو ها فرمت های مختلفی تعریف شده است. فرمت های MP4  و MKV از فرمت های رایج هستند که البته قبلا ،نحوه پخش ویدیوهایی با فرمت MKV را در انزل وب آموزش داده ایم، فرمت FLV ، یکی از فرمت های معمول ویدیو است که توسط بسیاری از وب سایت ها استفاده میشود. از مزایای انتخاب این فرمت آن است که ویدیو ها با هر اندازه ای قابلیت کاهش حجم تا نصف اندازه ی اصلی را دارند. یکی از نرم افزار هایی که جهت تغییر سایز ویدیو با این فرمت ها می باشد ، نرم افزار Free Video to Flash Converter است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش روشن کردن وای فای لپ تاپ و کامپیوتر به روشهای مختلف

VirtualDub

یکی دیگر از نرم افزار های معروف برای کاهش حجم ویدیو که گزینه های موجود برای این برنامه مشابه برنامه های قبلی معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *