مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین برنامه های زیپ برای کامپیوتر

بهترین برنامه های زیپ برای کامپیوتر

برای جابجایی فایل های در فضای مجازی ، بهترین گزینه استفاده از فایلهای زیپ است. برای ایجاد این نوع فایل ها یا خارج کردن یک فایل زیپ (فشرده شده) یا اصطلاحا آنزیپ کردن فایل، لازم است که شما از یک برنامه زیپ اختصاصی استفاده کنید. با وجود تنوع زیاد این نرم افزار ها ، در این بخش می خواهیم بهترین برنامه های زیپ برای کامپیوتر را به شما معرفی کنیم.

بهترین برنامه های زیپ برای کامپیوتر را بشناسید

7Zip

این برنامه با دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس سازگاری دارد اما از مک بوک های اپل و سیستم عامل OS X پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. برنامه 7zip یک برنامه اوپن سورس یا منبع باز است که رابط کاربری روانه و قابلیت های متعددی را ارائه می‌کند. با این حال تمام قابلیت های برنامه در محیطی ساده گردآوری شده اند که استفاده از برنامه 7zip را با سهولت همراه می‌سازند. ضمنا برنامه مذکور به طور رایگان قابل دانلود و استفاده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین موس های گیمینگ 2020

IZArc

این ابزار رایگان ، رابط کاربری ساده ای دارد اما متاسفانه فقط با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارد. برنامه IZArc سرعت عمل مطلوبی دارد و کیفیت آن در فشرده سازی فایل ها بسیار مناسب است.

WinRAR

بهترین برنامه های زیپ برای کامپیوتر

یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای زیپ که متاسفانه نسخه سازگار با مک بوک های اپل و سیستم عامل لینوکس را ارائه نمی‌کند و فقط در کامپیوتر های ویندوزی قابل نصب و استفاده است. تولید این برنامه به سال 1993 باز می‌گردد و کیفیت عملکرد آن در فشرده سازی فایل ها بسیار بالاست. ضمنا سرعت عملکرد بالا و قابلیت های متنوع و پیشرفته‌تر هم از دیگر ویژگی های خوب برنامه WinRAR محسوب می‌شوند.

The Unarchiver

این نرم افزار با سیستم عامل OS X و مک بوک های اپل سازگاری دارد. در اصل این برنامه ابزار داخلی خود سیستم عامل OS X است که قابلیت زیپ و آنزیپ فایل ها را ارائه می‌کند. این برنامه از فرمت های مختلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی می‌تواند تمام نیاز های کاربران مک بوک های اپل را در راستای فشرده سازی و آنزیپ فایل های مختلف برطرف کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های رایگان ساخت میم برای اندروید

Ashampoo Zip Free

متاسفانه این نرم افزار رایگان فقط با سیستم عامل ویندوزی مایکروسافت سازگاری دارد. کیفیت و سرعت عملکرد برنامه Ashampoo Zip Free هم مطلوب بوده و این مسائل سبب شده‌اند که ما آن را در لیست بهترین برنامه های زیپ موجود برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک ها جای دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *