مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

بهترین وبسایت های حل معما که در روزهای قرنطینه سرگرمتان می کنند

وبسایت های حل معما

حل کردن معما یا مسائل برنامه نویسی یکی از راه‌هایی است که می توانید با استفاده از آن خلاقیت خود را پرورش دهید. در واقع با به چالش کشیدن ذهن خود ، قدرت تجزیه و تحلیل و در نهایت ایده پردازی خود را تقویت خواهید کرد. همانطور که می دانید این روزها بدلیل شیوع ویروس کرونا ، مردم مجبور به گذران زندگی قرنطینه می باشند. اما اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنید ، این تعطیلات بهترین فرصت برای یادگیری و پرورش ذهن است. پس با ما همراه باشید تا بهترین وبسایت های حل معما را به شما معرفی کنیم.

بهترین وبسایت های حل معما را بشناسید

Puzzle Prime

مجوعه کاملی از انواع معماها که از پازل‌هایی در دسته‌بندی‌های بینش، چیستان، نتیجه‌گیری، کاربردی، ریاضی، کارآگاهی، شطرنج، خلاقیت و علمی تشکیل شده است. می‌توانید سطح دشواری پازل‌ها را انتخاب کنید (امکانی بسیار مفید اگر می‌خواهید این وب‌سایت را در اختیار کودک‌تان بگذارید) و سپس همه‌ی پازل‌های هر بخش را حل کنید. در هر پازل می‌توانید روی پاسخ کلیک کنید تا برای‌تان نمایان شود و تا ابد روی هر پرسش گیر نکنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل فایل ورد به گوگل داکس

اگر فکر می‌کنید مانند شرلوک هولمز کارآگاه خوبی هستید به بخش Puzzle Crime سر بزنید. در این بخش داستانی تعاملی را مشاهده می‌کنید که در هر مرحله سرنخ‌هایی را در اختیارتان می‌گذارد. این فعالیت می‌تواند برای کودکان و بزرگسالان بسیار جالب باشد.

Puzzle Choice

گاهی حل کردن پازل‌های چاپی لذت بیشتری دارد. اگر دوست دارید پازل‌هایتان را چاپ کنید و با کودک‌تان مشغول حل کردن آن‌ها شوید یا حتی در مهمانی و همراه افراد دیگر به حل آن‌ها بپردازید، Puzzle Choice مجموعه‌ای از بهترین معماهای کلاسیک را در اختیارتان می‌گذارد.

9 دسته‌بندی در این وب‌سایت موجود است که می‌توانید پازل‌هایتان را از آن‌ها انتخاب کنید: کلمات متقاطع، جست‌وجوی کلمات، سودوکو، پازل‌های منطقی، چیستان‌ها، عددی، بازی با کلمات، کوئیز و بازی کودکان. هیچ کدام از دسته‌بندی‌ها، مجموعه‌های بزرگی ندارند ولی تنوع پازل‌های چاپی آنقدر زیاد است که هر کسی را به مدت روزها سرگرم می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با انواع حافظه های جانبی ؛ هارد اکسترنال، فلش درایو و حافظه SSD

Matchstick Puzzles

استفاده از چوب کبریت برای ساخت انواع معماها سالهاست که در میان مردم رواج دارد. Matchstick Puzzles مجموعه‌ی بزرگی از معماهای اینچنینی دارد که از معماهای معروفی تشکیل شده است. اکنون 92 پازل مختلف در این وب‌سایت موجود است که هر کدام ترتیبی از چینش چوب کبریت‌ها را در کنار پرسشی به شما ارائه می‌دهند. روی هر معما کلیک کنید تا توضیح بیشتری دریافت کنید و دوباره کلیک کنید تا پاسخ آن را ببینید.

وبسایت های حل معما

Gpuzzles

بسیار از استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری در مصاحبه‌ی استخدامی خود پازل‌های دشواری را مطرح می‌کنند. بسیاری از این پرسش‌ها لو رفته‌اند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها هوش‌تان را بسنجید. Genius Puzzles یا Gpuzzles این معماها را در وب‌سایت خود جمع‌آوری کرده است و در کنار آن‌ها چیستان‌ها و پازل‌های دیگری را نیز مطرح می‌کند. جالب است بدانید پازل‌های مصاحبه‌ای با نام شرکت‌ها مرتب شده‌اند و می‌توانید شرکت‌هایی مانند گوگل، اپل، مایکروسافت، آمازون، فلیپ‌کارت، سامسونگ، یاهو، ادوبی، اوراکل و اینتل را در این وب‌سایت بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *