اخبار تکنولوژی

بهترین گجت ها در یک دهه گذشته

بهترین گجت ها

رشد و پیشرفت فناوری‌های ایران و جهان همواره در حال تغییر است. بسیاری از فناوری‌های امروز حاصل تخیل افراد در یک فضای فانتزی بوده که حالا شکل واقعیت به خود گرفته و شما به راحتی می‌توانید رویای انسان‌های پیشین را ببینید و استفاده کنید و لذت ببرید. در یک دهه گذشته شاهد گجت های فوق العاده ای بوده ایم که توانسته اند تاثیرات شگفت انگیزی بر روی زندگی بشر داشته باشند. با ما همراه باشید تا با بهترین گجت ها در یک دهه گذشته آشنا شوید.

بهترین گجت ها در یک دهه گذشته

آیپد اپل (۲۰۱۰)

اپل با معرفی آیپد همان کاری را کرد که ۳ سال قبل از آن، با معرفی آیفون انجام داده بود؛ یعنی انقلاب در کامپیوترهای شخصی. نمایشگر بزرگ لمسی، رابط کاربری بی آلایش، پشتیبانی حرفه‌ای نرم‌افزاری و توسعه‌دهندگان مشتاق همگی باعث شدند تا آیپد، راهی جدید برای مصرف محتوای آنلاین و حتی کامپیوتر‌های شخصی باز کند.

مدل S تسلا (۲۰۱۲)

این سدان الکتریکی متوسط، طوری صنعت خودرو و در ادامه بزرگان آن را تکان داد که همه مجبور شدند در پاسخ به تسلا، استراتژی‌های جدیدی را در پیش بگیرند تا قدم در آینده‌ای الکتریکی بگذارند و زمان حال بنزینی را فراموش کنند. بروزرسانی‌های نرم‌ افزاری، نمایشگر بزرگ لمسی و سیستم‌های ناوبری خودکار این ماشین را به یکی از ۱۰ گجت برتر دهه گذشته تبدیل کرده است.

رزبری پای (۲۰۱۲)

یکی از بهترین گجت ها که با استفاده از آن تقریبا هر چیزی که ذهن مهندس شما به آن فکر کند را یا می‌توان با این دستگاه ساخت یا این که قبلا ساخته شده است. نحوه ساز و کار و راه‌اندازی آن به گونه‌ای است که تنها مهندسان، برنامه نویسان یا آن فامیلتان که همیشه برای شما ویندوز نصب می‌کند، از رزبری پای استفاده کنند.

این مطلب را هم ببینید
واتساپ میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل ها را آزمایش می کند.

کرومکست گوگل (۲۰۱۳)

پخش محتوای آنلاین با ورود این گجت متحول شد. این گجت به نوعی رابط میان افرادی بود که بخشی از این تکنولوژی را می‌خواستند بی آن که پولی زیادی برای خرید تلویزیون هوشمند پرداخت کنند. کرومکست گوگل پخش محتوای لپ تاپ و گوشی هوشمند به تلویزیون را نیز ساده‌تر کرد. اما کاربرد این گجت به این جا ختم نمی‌شود. گوگل اخیرا تصمیم گرفته است سرویس پخش آنلاین بازی استیدیا را نیز به کرومکست اولترا بیاورد.

DJI فانتوم (۲۰۱۳)

کاربرد پهبادها دیگر بر همگان آشکار است. این پهپاد تماما سفید محبوبیت بالایی هم میان کاربران و هم میان یوتیوبرها دارد. همچنین خلبانی راحت و آسانی ارد. در نتیجه با توجه به محبوبیت بالای پهپادها در جوامع امروزی، می‌توان به آینده این صنعت بسیار خوشبین بود و فانتوم را به عنوان یکی از ۱۰ گجت برتر دهه فعلی به شمار آورد.

آمازون اکو (۲۰۱۴)

داخل عصری زندگی می‌کنیم که صحبت کردن با خود، هنوز آن قدر طبیعی نشده که در خیابان به شما برچسب دیوانه نزنند. اما با این حال صحبت کردن با دستیارهای صوتی به منظور کنترل نورپردازی خانه یا سفارش غذا، امری طبیعیست. با کمی دقت در می‌یابیم که بیشتر این قضیه را مدیون الکسا و آمازون اکو هستیم. این دو نزدیک ۱۰۰ میلیون کاربر را پشت خود می‌بینند که از آن‌ها برای پیش بردن کارهای روزانه خود استفاده می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 مارک 4

اپل واچ (۲۰۱۵)

به کمک محبوبیت اپل واچ، داشتن ساعت هوشمند دیگر یک شوآف نبود و بیش از این که جنبه‌های مد آن در نظر گرفته شود، کاربردهای بی‌نقص آن بود که کاربران را به خرید این گجت ترغیب می‌کرد.

ایرپاد اپل (۲۰۱۶)

این محصول به سرعت توانست جایگاه خوبی در بازار بدست آورد. همانند دیگر محصولات اپل، تکنولوژی جدید و فاکتورهایی که مختص به این کمپانی است، به سرعت این ایربادها را به پیش‌فرض هدفون‌های کاملا بی‌سیم تبدیل کرد که در ادامه و با بهبود طراحی و کیفیت صدای آن، ایرپاد پرو خلق شد.

نینتندو سوییچ (۲۰۱۷)

هرگاه صحبت از کنسول‌های دستی شود، ناخودآگاه یاد نینتندو می‌افتیم. کتابخانه غنی از بازی‌های قدیمی و آرکید، بازی‌های انحصاری فوق‌العاده و سیستم هیبریدی یاعث شده تا سوییچ به بهترین کنسول دستی برای تجربه بازی تبدیل شود. اما پیش از این نیتندو با معرفی گیم بوی در سال ۱۹۸۹، تعهد خود به دنیای بازی را ثایت کرده بود. ولی با معرفی سوییچ، شاید مهمترین گام را در راستای این تعهد برداشته باشد.

کنترلر تطابق‌پذیر ایکس باکس (۲۰۱۸)

این محصول مناسب گیمرهاییست که با مشکل جسمانی مواجه هستند. مایکروسافت با همکاری دو سازمان مخصوص و فعال در این زمینه، مهمترین گجت دهه گذشته را تولید کرد. این کنترلر دو دکمه قابل برنامه‌ریزی بزرگ دارد و انواع و اقسام پورت‌ها هم در آن تعبیه شده تا کاربران دستگاه‌های مورد نیاز خود را به آن متصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *