مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بهترین SSD های موجود در بازار ایران رابشناسید

بهترین SSD

در سال‌های اخیر دیسک‌های حالت جامد یا SSDها از نظر کارایی پیشرفت کرده‌اند و از نظر قیمت نیز ارزان‌تر شده‌اند. اگر سیستم رومیزی و یا لپ‌تاپ شما کند شده و نیاز به ارتقا دارد، مسلما دیگر می‌دانید که در این وضعیت اقتصادی بهترین انتخاب شما برای برطرف کردن این مشکل SSD است. مدل های متنوعی از این نوع حافظه ها در بازار موجود است که در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین SSD های موجود در بازار ایران بپردازیم.

بهترین SSD های موجود در بازار ایران

Kingston A400 120GB SATA III

SSDهای سری Kingston A400 جزء گزینه های مقرون به صرفه هستند و اگر می‌خواهید با صرف کمترین هزینه از هارد دیسک‌های مکانیکی به حافظه‌های پرسرعت مهاجرت کنید، گزینه خوبی هستند. در این درایوها از کنترلر Phison S11 و تراشه‌های حافظه نوع TLC استفاده شده است.

Western Digital WD Green 120GB SATA III

SSD های سری WD Green مقرون به صرفه هستند و اگر در میان SSD های 120 گیگابایتی ارزان قیمت نوع TLC به دنبال یک مدل انتخاب مقرون به صرفه برای استفاده معمول هستید که به رغم قیمت پایین هنوز به مراتب از هارد دیسک‌های مکانیکی سریع‌تر باشد، این محصول گزینه خوبی است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تمیز کردن کیبورد لپ تاپ در روزهای کرونایی

LiteON MU3 PH6-CE120-G 120GB SATA III

MU3 PH6-CE120-G بر پایه کنترلر Phison S11 و از نوع DRAMless است، با این حال کارایی قابل قبولی دارد و از بسیاری از SSDهای هم رده سریع تر است. همچنین LiteON یک سازنده قابل اعتماد است.

ADATA Ultimate SU800 128GB SATA III

در ساخت این درایوها از کنترلر Silicon Motion SM2258 و تراشه‌های حافظه TLC NAND ساخت Micron استفاده شده است. کارایی و دوام Ultimate SU800 در استفاده های معمول رضایت بخش است، هرچند که نباید انتظار تفاوت چشمگیر با محصولات ارزان تر را داشته باشید.

Kingston A400 240GB SATA III

A400 از کنترلر Phison S11 و تراشه‌های حافظه نوع TLC استفاده شده است که یک ترکیب ارزان قیمت است. البته کارایی و دوام A400 برای استفاده‌های معمول رضایت بخش است.

این مطلب را هم ببینید
موس گیمینگ وایپر 8K ریزر با لقب سریع ترین موس گیمینگ جهان معرفی شد

ADATA Ultimate SU750 256GB SATA III

از ویژگی های Ultimate SU750 می توان کش سازی SLC برای افزایش سرعت خواندن و نوشتن و موتور تصحیح LDPC برای افزایش دوام و پایایی را برشمرد.

Samsung 970 EVO Plus 250GB NVMe

اگر خواهان کارایی بالا هستید، Samsung 970 EVO Plus یک گزینه ایده آل است. این محصول از جدیدترین نسل از تراشه های حافظه TLC NAND چند لایه در ترکیب با کنترلر اختصاصی Samsung Phoenix بهره می برد که حاصل آن عملکرد و دوام بالا است.

ADATA XPG SX6000 512GB NVMe

XPG SX6000 مبتنی بر پروتکل NVMe است و کارایی بهتری نسبت به SSDهای SATA دارد. ADATA در ساخت این SSD از کنترلر رده معمولی Realtek RTS5763DL و تراشه‌های حافظه TLC NAND چند لایه بهره گرفته که یک ترکیب کاملاً اقتصادی است.

ADATA Ultimate SU750 1TB SATA III

از ویژگی های Ultimate SU750 می توان کش سازی SLC برای افزایش سرعت خواندن و نوشتن و موتور تصحیح LDPC برای افزایش دوام و پایایی را برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *