تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بررسی لپ تاپ گیمینگ Dell G5 SE

لپ تاپ گیمینگ Dell G5 SE

یکی از برترین کمپانی های تولیدکننده لپ تاپ در جهان ، برند دل می باشد. این شرکت تاکنون موفق به تولید و عرضه لپ تاپ های باکیفیت بسیاری بوده است. بخش تولید لپ تاپ‌های گیمینگ این شرکت را با نام Alienware می شناسیم. حدود دوماه پیش بوده که لپ تاپ گیمینگ Dell G5 SE به عنوان اولین دستگاه گیمینگ این مجموعه معرفی شد.

لپ تاپ گیمینگ Dell G5 SE

این لپ تاپ که مشخصات فنی کامل آن به تازگی فاش شده است، محصولی متفاوت از لپ تاپ‌های کنونی بوده و ظاهری ساده به نسبت بسیاری از لپ تاپ‌های مخصوص بازی دارد. در سری Dell G5 15 5590، تمام پیکربندی ها با پردازنده های Intel و کارت های گرافیک NVIDIA هستند؛ با این وجود در مدل Dell G5 SE شاهد استفاده از سخت افزارهای AMD هستیم. Dell G5 15 SE همچنین از کلیدهای Game Shift برای تنظیمات بازی بهره می‌برد که می‌تواند عملکرد بازی را افزایش دهد.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ گیمینگ Alienware m17 R3 رونمایی شد

دل شانس AMD را در مدل جدید لپ تاپ دل محک زده و پردازش‌های گرافیکی را بر عهده کارت گرافیک Radeon RX 5600M قرار داده است. این کارت گرافیک دارای 6 گیگابایت حافظه GDDR6 به همراه رابط حافظه 192 بیتی و 36 واحد CU است. به صورت کلی Radeon RX 5600M یک کارت گرافیک میان رده اما کارآمد برای یک لپ تاپ گیمینگ تازه وارد است. این لپ تاپ با چند پیکربندی متفاوت از نظر حافظه ذخیره سازی، رم و پردازنده عرضه می شود.

دکمه‌های W، A، S و D (دکمه‌هایی که بیشترین استفاده را در بازی‌های ویدیویی دارند) لپ‌تاپ جدید دل مجهز به نور RGB با قابلیت تغییر رنگ است. همچنین، باتری ۶۸ وات‌ساعتی آن برای استفاده‌ی طولانی مدت مناسب خواهد بود. پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync در این لپ تاپ 15.6 اینچی نشان می دهد که قطعا با فرکانس بالای 100 هرتز در بروزرسانی پنل روبرو خواهیم بود. فناوری SmartShift که به لطف سخت افزارهای AMD در Dell G5 SE گنجانده شده است، یکی دیگر از ویژگی های این لپ تاپ گیمینگ به شمار می رود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کار نکردن دکمه های جهت در اکسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *