مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

پرکاربردترین نرم افزارهای رشته ریاضی را بشناسید

نرم افزارهای رشته ریاضی

ریاضی جزء جدایی ناپذیر زندگی ماست! مهم نیست به آن علاقه داشته باشیم یا نه، مهم نیست در زندگی واقعی کاربردی داشته باشد یا نه، نمی‌توان ریاضی را کنار گذاشت. فرقی نمی‌کند یک دانش‌آموز یا دانشجوی معمولی باشید که می‌خواهد ریاضی خود را قوی‌تر کند، یا پدر و مادری که می‌خواهند فرزند خود را متقاعد کنند ریاضی آنقدرها هم ترسناک نیست! در این بخش می خواهیم پرکاربردترین نرم افزارهای رشته ریاضی را به شما معرفی کنیم.

پرکاربردترین نرم افزارهای رشته ریاضی

Matlab

متلب یک محیط نرم‌افزاری برای انجام محاسبات عددی و یک زبان برنامه‌نویسی نسل چهارم است. واژهٔ متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه‌است که از ترکیب دو واژهٔ MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه) ایجاد شده‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه‌است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند.کار کردن با ماتریسها در متلب بسیار ساده است. در حقیقت تمام داده‌ها در متلب به شکل یک ماتریس ذخیره می‌شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Request Timeout در ویندوز

Maple

دلیل این نام‌گذاری نوشته‌شدن این نرم‌افزار در دانشگاه‌های کانادا خصوصاً دانشگاه واترلو است.میپل نرم‌افزاری بسیار قوی در زمینهٔ ریاضی است که کار عملی ۱۰۰ دانشجو بوده است.از دیگر خصوصیات این نرم‌افزار راهنمای بسیار قوی آن است که کار کردن با این نرم‌افزار را بسیار راحت می‌کند. جدیدترین نگارش این نرم‌افزار نگارش ۱۸ آن است که در تمام زمینه‌های ریاضی از جمله جبر خطی و ریاضیات گسسته و حسابان و حتی ریاضیات مقدماتی برای دانش‌آموزان دبیرستانی می‌تواند مفید واقع شود.

GNU Octave

این برنامه امکانات زیادی را از طریق رابط خط فرمان (به انگلیسی: Command-line interface) برای حل عددی مسائل خطی و غیر خطی می‌دهد. این برنامه را می‌توان جایگزین مناسبی برای همتای غیر آزاد خود ‌متلب به حساب آورد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش مقایسه مقادیر در اکسل ؛ فایل، ستون، شیت و ...

Mathematica

ان نرم افزار دارای اکثر توابع نرم‌افزاری مورد نیاز در ریاضی و علوم طبیعی می باشد. برنامه‌نویس و تأسیس‌کننده شرکت، «استیفن ولفرام» به همراه تیم‌اش کار خود را برای ایجاد متمتیکا، سال ۱۹۸۶ آغاز کرد و اولین نسخه آن را سال ۱۹۸۸ بیرون داد.

Mathcad

Mathcad نام یکی از نرم‌افزارهای شرکت Mathsoft است که توانایی محاسبه مانند ماشین حساب تونایی کشیدن تابعهای دوبعدی و سه بعدی را نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *