ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش غیرفعال کردن دستیار مرورگر اپرا

غیرفعال کردن دستیار مرورگر اپرا

انتخاب مرورگر مناسب می‌تواند تاثیر زیادی بر تجربه وبگردی ویندوز، اندروید یا iOS شما داشته باشد. یکی از این مرورگرهای محبوب در جهان ، اپرا است. اپرا امکانات بسیار خوبی دارد، مرورگر معتبری است، سرعت بارگذاریش بالاست و از افزونه هایی کاربردی بهره می برد. اگر از کاربران این مرورگر باشید ، احتمالا با دستیار مرورگر اپرا (Opera Browser Assistant) نیز روبرو شده‎اید. همچنین ممکن است که در سیستم عامل شما، این دستیار در تنظیماتStartup setting فعال باشد، به این معنی که با بالا آمدن ویندوز، برنامه مذکور به صورت اتوماتیک شروع به کار کند. در این بخش می خواهیم نحوه غیرفعال کردن دستیار مرورگر اپرا را به شما آموزش دهیم.

غیرفعال کردن دستیار مرورگر اپرا

برای این کار کافی است وارد تسک منیجر شوید و در زبانه Startup، روی دستیار مرورگر اپرا (Opera Browser Assistant) کلیک راست کنید و گزینه غیرفعال (disable) را انتخاب کنید. با انجام این کار، با روشن کردن کامپیوتر، دیگر برنامه مذکور به صورت خودکار اجرا نخواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با انواع حافظه های جانبی ؛ هارد اکسترنال، فلش درایو و حافظه SSD

راه حل دوم شامل حدف کردن فایل‎های دستیار مرورگر می‎باشد. شما می‎توانید از نرم افزار Autostarts برای حذف برنامه‎هایی که هنگام بالا آمدن ویندوز فعال می‎شوند، استفاده کنید. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که با آپدیت کردن و یا نصب مجدد مرورگر اپرا، تمامی فایل‎ها و تغییرات ایجاد شده به حالت پیش‎فرض برخواهد گشت.

به هر حال نرم افزار اپرا و یا هر شرکت نرم افزاری دیگری، بهتر است که مشتریان خود را نسبت به تغییرات ایجاد شده و ویژگی‎های اضافه شده آگاه کنند و در مورد کاربرد این موارد توضیحات کاملی را ارائه دهند. درواقع، خیلی از کاربران اپرا به دلیل اینکه هیچگونه دستور العملی برای دستیار مرورگر اپرا وجود ندارد، هیچ گونه استفاده‎ای از این ویژگی نمی‎کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Your PC ran into a problem در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *