اخبار تکنولوژی

آشنایی با قابلیت ترک پد آیپد پرو

قابلیت ترک پد آیپد پرو

اپل آپدیت iOS 13.4 و همچنین به روزرسانی iPadOS 13.4 را در تاریخ  24 مارس (5 فروردین 99) برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ منتشر می کند. آپدیت iPadOS 13.4 قابلیت هایی همچون طراحی جدید تولبار برای اپلیکیشن Mail و اشتراک گذاری فلدر برای iCloud را به ارمغان آورده و برای اولین بار پشتیبانی از ترک پد را به آیپدها می آورد. قابلیت ترک پد آیپد پرو که امروز معرفی شد، در فروش آن تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

قابلیت ترک پد آیپد پرو

اپل قرار است پشتیبانی از ترک پد و ماوس را همزمان با آپدیت iPadOS 13.4 در اختیار کاربران قرار دهد، اما با توجه به نسخه بتای عمومی این سیستم‌عامل می‌توان نگاهی نزدیک به پشتیبانی از ترک پد در آیپد پرو داشت. در ادامه چند نکته‌ای که در رابطه با این ویژگی می‌دانیم را با هم بررسی می‌کنیم:

  • نشان‌گر تنها زمانی نمایان است که واقعا به آن نیاز دارید: نشان‌گر وقتی نمایش داده می‌شود که شما به ترک پد یا ماس خود دست بزنید.
  • نشان‌گر یک دایره شفاف است: اپل می‌گوید این شکل به خوبی با محیط تاچ آیپد سازگار بوده و با هدف حداکثر تطابق با تاچ، طراحی شده است.
  • نشان‌گر می‌تواند بسته به محتوا، تغییر شکل دهد: دقیقا همانند ماوس ویندوز و مک که از یک پیکان به دست یا اشکال دیگر تغییر شکل می‌دهد، نشان‌گر آیپد نیز همین گونه است؛ البته با کمی تفاوت. برای مثال دایره شفافی که گفتیم، می‌تواند تغییر شکل دهد و به یک مربع تبدیل شود.
این مطلب را هم ببینید
گلکسی تب S8 FE احتمالا اواخر 2022 از راه می رسد

کاربردی بودن ویژگی‌های زیر به زودی و با منتشر شدن نسخه‌های بتای iPadOS 13.4 مشخص می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد اپل وقت زیادی صرف کرده تا این قابلیت را به صورت اختصاصی و از پایه برای آیپد بهینه کند و در نتیجه آیپد پرو هم بهترین سخت‌افزار برای نشان دادن این قابلیت‌هاست. به گفته اپل بسیاری از اپلیکیشن ها با ترک پد سازگار هستند و توسعه دهندگان می توانند به کمک APIهای جدید، اپ های خود را با این ویژگی بیشتر سازگار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *