مقالات اینترنت و شبکه

تایید هویت دومرحله ای واتساپ به نسخه وب رسید

تایید دومرحله ای واتساپ

شاید برایتان جالب باشد بیشتر درباره ی تایید هویت دومرحله ای واتساپ بدانید. تایید دو مرحله ای یک ویژگی اختیاری است که امنیت بیشتری را به حساب واتس اپ شما اضافه می کند. پس از ثبت موفقیت آمیز شماره تلفن خود در واتس اپ، صفحه تأیید دو مرحله ای را مشاهده خواهید کرد. نحوه فعال کردن تأیید دو مرحله ای را می توانید در مقاله یاد بگیرید. اگر می خواهید بیشتر با تایید هویت دومرحله ای واتساپ بدانید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

این تایید چگونه شکل می گیرد؟

هنگامی که تأیید دو مرحله ای را فعال می کنید، می توانید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. این به واتس اپ اجازه می دهد در صورتی که پین خود را فراموش کردید، پیوند بازنشانی را برای شما ایمیل کند و همچنین به محافظت از حساب شما کمک می کند. برای کمک به شما در به خاطر سپردن پین خود، WhatsApp از شما می خواهد که به صورت دوره ای پین خود را وارد کنید. متأسفانه، گزینه ای برای غیرفعال کردن آن بدون غیرفعال کردن ویژگی تأیید دو مرحله ای وجود ندارد. در این مقاله درباره مدیریت تنظیمات تأیید صحت دو مرحله ای بیشتر بدانید.

تایید دومرحله ای واتساپ

توجه: پین تایید دو مرحله ای با کد ثبت نام 6 رقمی که از طریق پیامک یا تماس تلفنی دریافت می کنید متفاوت است. در این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ثبت نام کسب کنید. بنابراین تایید هویت دومرحله ای واتساپ خیلی سخت نیست.

درباره ثبت نام و تایید دو مرحله ای

هنگامی که یک حساب واتساپ ایجاد می کنید، دو صفحه مختلف را مشاهده خواهید کرد:

ثبت نام: این صفحه هنگام ایجاد یک حساب کاربری جدید یا ثبت مجدد حساب موجود خود ظاهر می شود. برای تأیید مالکیت شماره تلفن، از شما خواسته می شود یک کد ثبت نام 6 رقمی که از طریق پیامک یا تماس تلفنی برای شما ارسال می شود را وارد کنید. تأیید شماره تلفن خود با یک کد ثبت نام تنها راهی است که می توانید حساب خود را فعال کنید و باید بتوانید کد را در تلفن خود دریافت کنید.

این مطلب را هم ببینید
افزایش مصرف اینترنت بخاطر قرنطینه خانگی

تایید دو مرحله ای: این صفحه پس از ثبت موفقیت آمیز شماره تلفن خود در WhatsApp ظاهر می شود. تایید دو مرحله ای یک ویژگی اختیاری است که امنیت بیشتری را به حساب واتس اپ شما اضافه می کند. هنگام فعال کردن این ویژگی، یک پین منحصربه‌فرد ایجاد و تأیید می‌کنید که برای دسترسی به حسابتان لازم است. پین تایید دو مرحله ای با کد ثبت نام 6 رقمی که از طریق پیامک یا تماس تلفنی دریافت می کنید متفاوت است. در این مقاله می‌توانید درباره تأیید دو مرحله‌ای اطلاعات بیشتری کسب کنید. این جزو مراحل تایید هویت دومرحله ای واتساپ است.

تایید دومرحله ای شامل چه چیزهایی است؟

اگر تأیید دو مرحله‌ای را فعال نکرده‌اید، اما از شما خواسته می‌شود یک پین وارد کنید، ممکن است مالک قبلی شماره تلفن آن را فعال کرده باشد. در این صورت، برای دسترسی به حساب خود، باید 7 روز قبل از تنظیم مجدد پین صبر کنید. اگر پین خود را فراموش کرده اید و شماره تلفن خود را با موفقیت در WhatsApp ثبت کرده اید، روی Forgot PIN ضربه بزنید؟ دسترسی به حساب خود را غیرفعال کنید.

توجه: واتس اپ را می توان تنها با یک شماره تلفن در یک دستگاه در یک زمان استفاده کرد. پس از ثبت موفقیت آمیز شماره تلفن خود در WhatsApp، هر کسی که ممکن است از حساب شما استفاده کند به طور خودکار از سیستم خارج می شود و حساب شما محافظت می شود.

وبسایت واتساپ چگونه کار می کند؟

از آنجایی که وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و بازی‌های بیشتری به‌عنوان بخشی از فرآیندهای ورود به سیستم، تأیید دو مرحله‌ای را ارائه می‌کنند، ما باید مفهوم پشت این روش احراز هویت را درک کنیم. اگرچه بسیاری از افراد (افراد و شرکت‌هایی مانند گوگل از جمله افرادی که با فناوری آشنا هستند) این اصطلاح را با روش احراز هویت دیگر، احراز هویت دو عاملی (2FA) به جای یکدیگر استفاده می‌کنند، اما تفاوت‌های مفهومی و رویه‌ای بین این دو وجود دارد. تایید هویت دو مرحله ای واتساپ به همین راحتی است.

تایید دومرحله ای واتساپ

وقتی در مورد فاکتورهای احراز هویت صحبت می کنیم، این اصطلاح به طور کلی به سه دسته از روش های احراز هویت اشاره دارد: چیزی که می‌دانید (این یک عامل مبتنی بر دانش است – مثال‌هایی شامل گذرواژه‌ها و پین‌های یکبار مصرف یا OTP) چیزی که دارید (این یک دستگاه جداگانه و ملموس مانند یک رمز USB یا یک برنامه احراز هویت است که در تلفن هوشمند خود دارید)، و چیزی که شما هستید (این عامل ذاتی معمولاً به بیومتریک ها مانند اثر انگشت، اسکن شبکیه چشم، شناسه چهره و غیره اشاره دارد)

این مطلب را هم ببینید
2 روش برای اتصال اینترنت گوشی آیفون به کامپیوتر

تایید دو مرحله ای چیست؟

تأیید هویت دو مرحله‌ای یا 2SV، روشی برای تأیید هویت است که در آن یک کاربر مجاز باید دو مرحله را برای احراز هویت با موفقیت طی کند. به عنوان مثال، آنها می توانند اعتبار حساب خود را تایپ کنند (یعنی نام کاربری و رمز عبور خود) اما سپس باید اطلاعات سری دومی (مانند پین یک بار مصرف یا کدی که از طریق ایمیل دریافت می کنند) ارائه دهند که آنها را به عنوان تأیید اعتبار می کند. کاربر قانونی راستی‌آزمایی دو مرحله‌ای احراز هویت سنتی تک عاملی را انجام می‌دهد و امنیت آن را تا حدی بالا می‌برد. بنابراین تایید دومرحله ای واتساپ شامل این موارد نیز می شود.

فرهنگ لغت آکسفورد تأیید را به عنوان “عمل نشان دادن یا بررسی درست یا دقیق بودن چیزی” تعریف می کند. به این ترتیب، تأیید دو مرحله‌ای یکی از راه‌های تأیید هویت شما در دو مرحله است، یکی پس از دیگری پشت سر هم. اگر مرحله اول موفقیت آمیز باشد، سیستم برای تأیید هویت به مرحله دوم می رود.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با تایید دومرحله ای واتساپ آشنا کنیم. Single Factor 2SV، یک مثال از این مورد استفاده از نام کاربری یا رمز عبور خود به عنوان اولین مرحله و سپس OTP است که از طریق یک پیام متنی SMS دریافت می کنید. نمونه ای از این کار استفاده از ترکیب نام کاربری یا رمز عبور شما به عنوان اولین مرحله و سپس عامل دوم (مانند یک کد تولید شده به طور تصادفی از یک رمز رمزنگاری USB) به عنوان مرحله دوم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *