ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

ترفندهای افزایش امنیت گوگل کروم

افزایش امنیت گوگل کروم

گوگل کروم یکی از پرطرفدارترین مرورگرها در دنیا بشمار می رود. کروم سریع و قابل اطمینان بوده و امنیت خوبی ارائه می دهد. اما با این حال می توانید از ترفندهایی جهت افزایش امنیت گوگل کروم استفاده کنید.

افزایش امنیت گوگل کروم

بهره‌گیری از قابلیت sync passphrase

با اکانت گوگل وارد شوید و با این کار اطلاعات مختلفی مانند بوکمارک‌ها، پسوردها و دیگر موارد این‌چنینی با اکانت شما سینک می‌شوند تا بتوانید در گجت‌های مختلف از این اطلاعات بهره ببرید. با این حال اگر کسی بتواند به اکانت شما نفوذ کند، به این اطلاعات هم دست پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید از قابلیت sync passphrase بهره ببرید. برای بهره‌گیری از این قابلیت، به تنظیمات گوگل کروم سر بزنید و بعد از مراجعه به بخش Sync and Google Services باید بر گزینه‌ی Encryption Options کلیک کنید. در نهایت باید گزینه‌ی Encrypt synced data with your own sync passphrase را انتخاب کنید و یک پسورد را برای این مشخصه تعیین کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اضافه کردن فایل PDF در پاورپوینت

آپدیت کردن گوگل کروم

کشف حفره‌های امنیتی در گوگل کروم خبر عجیبی محسوب نمی‌شود. خوشبختانه گوگل مرتبا آپدیت‌های جدیدی را برای این مرورگر منتشر می‌کند و بنابراین باید همواره گوگل کروم را به روز نگه دارید. اگرچه کروم به طور خودکار آپدیت می‌شود، اما بهتر است محکم‌کاری کنید و چند وقت یک بار این موضوع را بررسی کنید. برای اطمینان از این موضوع، کافی است در منوی این مرورگر بر روی Help و سپس About Google کلیک کنید تا ببینید آیا آخرین آپدیت را دریافت کرده‌اید یا نه. اگر هنوز آپدیت دریافت نشده باشد، با این کار روند دریافت آپدیت آغاز می‌شود.

پاکسازی کامپیوتر

مرورگر گوگل کروم از ابزار داخلی برای حذف بدافزارها بهره می‌برد. این ابزار به‌خصوص برای حذف افزونه‌های مشکوک و برنامه‌های مشکل‌زا در پس‌زمینه‌ی سیستم مثمر ثمر واقع می‌شود. معمولا توصیه می‌شود هر هفته یا هر ماه یک بار از این ابزار استفاده کنید. برای بهره‌گیری از این ابزار باید به تنظیمات گوگل کروم سر بزنید، بعد از مراجعه به بخش Advanced گزینه‌ی System و سپس Clean Up Computer را انتخاب کنید. در صفحه‌ی بعدی هم باید بر روی Find کلیک کنید و با این کار فرایند شناسایی و پاک‌سازی بدافزارها آغاز می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی انواع موس

استفاده از حفاظت پیشرفته

گوگل کروم از سرویس موسوم به Safe Browsing بهره می‌برد که در مورد سایت‌ها، دانلودها و افزونه‌های مشکوک به کاربر هشدار می‌دهد. این قابلیت در دو حالت استاندارد و پیشرفته ارائه می‌شود. به طور پیش‌فرض، کروم از تنظیمات حافظت استاندارد استفاده می‌کنند. اما برای افزایش امنیت، می‌توانید از امکانات حالت پیشرفته بهره ببرید. برای فعال‌سازی این قابلیت، به بخش تنظیمات کروم و سپس Privacy & Security و در نهایت Security سر بزنید و گزینه‌ی Enhanced Protection را فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *