آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

ترفندهای عکاسی از اسب ها

عکاسی از اسب احتمالا یکی از موضوعات بسیار هیجان انگیز در عکاسی است. اگرچه ما ایده ای از این موضوع داریم، اما گاهی اوقات فرصتی برای عکاسی از اسب ها به طور تصادفی به وجود می آید.

حرفه ای ماندن و دانستن چند تکنیک استاندارد هنگام عکس گرفتن از اسب بسیار مهم است. در زیر چند نکته و ترفند زیبا برای عکاسی از اسب برای عکاسی شما آورده شده است. اینها به شما کمک می کند هنر و تفاوت آن با سایر انواع سوله های عکاسی را بهتر درک کنید. بیایید یک نگاهی بیندازیم.

1. مکان مناسب در فضای باز را انتخاب کنید

ما در زمانی زندگی می کنیم که عکاسی از اسب ها به لطف سوارکاران ماهر، راهنمایان متخصص و حمل و نقل قابل اعتماد آسان تر شده است. هنگام برنامه ریزی یک عکاسی با اسب یا استفاده از اسب به عنوان بخشی از مفهوم عکاسی موجود، شما از این امتیاز برخوردارید که یک مکان در فضای باز را انتخاب کنید.

بهتر است منطقه ای را با فضای مناسب انتخاب کنید تا هم اسب را در خود جای دهد و هم فضای کافی برای تیراندازی به شما بدهد. با توجه به اینکه فاصله ایمن کافی بین خود و سوژه خود ایجاد کرده‌اید، هر مرتع، مزرعه، جنگل‌های جنگلی یا جاده‌های حاشیه‌ای کارساز خواهد بود.

اگر قانون شماره یک در عکاسی از اسب اطمینان از اینکه اسب احساس راحتی می کند، قانون شماره دو این است که اطمینان حاصل کنید که شما به عنوان عکاس احساس راحتی می کنید.

2. در طول عکاسی در فاصله ایمن با اسب بمانید

همانطور که هر کسی که از حیوانات عکس گرفته است می تواند به شما بگوید، ایمن ماندن بخش مهمی از عکاسی است. این امر به ویژه در مورد حیوانات بزرگتر مانند اسب ها صادق است، که می توانند واکنش نشان دهند و به گونه ای رفتار کنند که ممکن است شما به آن عادت نداشته باشید.

مطمئن شوید که خط ارتباطی خود را با مربی اسب قبل، در طول و بعد از عکسبرداری برای راهنمایی و بازخورد باز نگه دارید. فاصله ایمن با اسب را حفظ کنید و رفتار خود را سبک نگه دارید تا از ترسیدن یا ترساندن اسب در صحنه فیلمبرداری جلوگیری کنید.

3. از دنده مناسب استفاده کنید

برای عکاسی از اسب، فاصله مناسب نیز به داشتن دنده مناسب مربوط می شود.

یک اصل کلی که عکاسان اسب به اشتراک می گذارند این است که فاصله کانونی بیشتر 70 تا 200 برای ایمنی بهتر است و می تواند تصاویر قوی تری ایجاد کند. این نوع لنز به اسب اجازه می دهد در حالی که پس زمینه را محو می کند، به کانون عکس تبدیل شود. استفاده از لنز زوم مزایای بیشتری را از فوکوس بر روی مناطق خاصی از سوژه برای جزئیات بیشتر فراهم می کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی با دوربین آیفون

اگر در یک محوطه یا زمین پر گرد و غبار عکس می گیرید، یک فیلتر UV یا ND ساده برای لنز شما نیز ابزار ارزشمندی است.

4. از فلش استفاده نکنید

استفاده از فلاش در طول عکاسی از اسب، تنها احتمال اینکه اسب پیچ و تاب می خورد یا رفتار غیرقابل پیش بینی داشته باشد را افزایش می دهد.

5. اسب را برای تیراندازی آماده کنید

اطمینان از آراسته بودن اسب، پوشاندن کفش مناسب و آسیب ندیدن اسب، همه نگرانی های لجستیکی هستند که باید قبل از تاریخ عکسبرداری واقعی مورد بحث قرار گیرند.

6. از شات کم زاویه استفاده کنید

زاویه ها نقش مهمی در به تصویر کشیدن زیبایی اسب ها دارند. به عنوان مثال، اسب‌ها در حال پریدن یا تاختن می‌توانند عکسی تاثیرگذار ایجاد کنند که اعتماد به نفس را منتقل می‌کند. برای ایجاد این نوع تصویر، پایین دراز بکشید و زاویه ای را به خود بدهید تا سوژه شما بالاتر از خط دید شما باشد.

هنگام عکاسی از گروهی از اسب ها، اثر مخالف به همان اندازه چاپلوس کننده است. بایستید و کمی به سمت پایین زاویه دهید تا حرکت و سرعت عکاسی زیبای اسب را ثبت کنید.

7. با گوش های بالا عکس بگیرید

به عنوان یک قانون کلی، اسب های غمگین عکس های غمگین می سازند. با اسب خود کار کنید تا سوژه خود را آرام و هوشیار کنید.

گوش‌های اسب باید بالا بمانند و پاهایشان برای یک قدم زدن سبک آماده باشند تا حس قدرت را در کل مجموعه تصاویری که ایجاد می‌کنید حفظ کنند.

8. به حالت Burst Mode و Continuous Focus بروید

اگر به دلیل حرکت نامنظم در گرفتن عکس مشکل دارید، شاتر دوربین خود را به حالت انفجاری تغییر دهید.

بهتر است، فوکوس را برای پیگیری تمیز هنگام ردیابی سوژه اسب خود فعال کنید.

10. بهترین شرایط روشنایی را بشناسید

هنگام در نظر گرفتن بهترین نورپردازی در فضای باز برای عکاسی از اسب، شرایط ملایم یا ابری معمولاً بر خورشید مستقیم غالب می شوند. خورشید مستقیم می‌تواند سایه‌های ناخوشایندی ایجاد کند، به‌ویژه زمانی که با سوژه‌های بزرگ‌تری مانند اسب‌ها سروکار دارید. نور ملایم به شما این امکان را می دهد که هنگام پس از پردازش، کنترل بیشتری داشته باشید، زیرا تن رنگ عمومی و جزئیات سوژه شما انعطاف پذیرتر خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
سه پایه برای عکاسی بهتر است یا تک پایه؟

مانند یک عکاسی پرتره استاندارد، شرایط ایده‌آل عکاسی از اسب برای پرتره‌ها جایی در وسط هوای آفتابی و ابری قرار دارد. برای جذاب کردن تصویر به نور کافی در عکاسی نیاز دارید، اما نه بیش از حد در جایی که باعث ایجاد حس حواس پرتی می شود. به طور مشابه، شما می خواهید نور به اندازه ای ملایم باشد که تنظیم آن آسان باشد، اما نه آنقدر تیره که تصویر کسل کننده به نظر برسد.

پیدا کردن یک نقطه شیرین عالی نیز یک هنر است. جستجوی مکان، صحبت با مربی اسب سواری خود و درک اینکه چه نوع تصویری می خواهید ایجاد کنید در این بخش بسیار مفید است.

9. عکس های اکشن بگیرید

یک راهنمای سریع برای عکاسی از اسب بدون بحث موفقیت آمیز در مورد نحوه گرفتن عکس در مسابقات یا رودئوی محلی کامل نخواهد بود. اگر در موقعیتی قرار گرفته اید که وظیفه عکاسی از یک رویداد سوارکاری را بر عهده دارید، موارد زیر را در نظر داشته باشید. اگر در موقعیتی قرار گرفته اید که وظیفه عکاسی از یک رویداد سوارکاری را بر عهده دارید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

نماهای اکشن همیشه بهترین نتیجه هستند. تمرکز شما برای رویدادهای استاندارد اسب عمدتاً باید حول ایجاد تصاویر ستاره ای مانند آنچه قبلاً در این مقاله توضیح دادیم باشد. تصاویر حرکتی و اکشن زیبایی اسب را به مشتریان و مشتریان می فروشند و در کارنامه شما اولویت دارند.

سرعت شاتر خود را بالا نگه دارید و دیافراگم را پایین نگه دارید تا جلوه بوکه خوبی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما بی ثبات نمی شوند. من حتی به همراه داشتن یک سه پایه یا مونوپاد برای کمک به این کار توصیه می کنم.

بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید عکس بگیرید، به خصوص وقتی اولین فرصت یا شغل شما فرا می رسد. توصیه می‌کنم بیشتر از آنچه که معمولاً در یک جلسه معمولی می‌گیرید، عکس بگیرید، زیرا یک رویداد ممکن است چندین لحظه کلیدی داشته باشد که شما نمی‌خواهید از دست بدهید. این واقعیت تنها زمانی تشدید می شود که به دردسر اضافی عکاسی از حیوانات متحرک اضافه کنید. حداقل اطمینان حاصل کنید که فضای کافی روی کارت حافظه خود برای قرار دادن چند صد فایل RAW دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *