اخبار تکنولوژی

شیاومی بند 7 با نمایشگر بزرگتر و آلارم هوشمند از راه می رسد.

شیاومی بند 7

امروز قصد داریم شما را با شیاومی بند 7 آشنا کنیم. مچ‌ بندهای هوشمند سری شیائومی می بند در بازارهای مختلف طرفداران زیادی دارند و این محبوبیت بی‌دلیل نیست. شیائومی در سال ۲۰۱۴ نسل اول این مچ‌بندها را راهی بازار کرد و طی این سال‌ها موفق شده ویژگی‌های بسیار جذاب را در مچ‌ بندهای بسیار ارزان‌قیمت به دست کاربران برساند. هر کدام از نسل‌های جدید سری می بند نسبت به نسل قبلی امکانات جذاب‌ تری دریافت می‌کنند و بدون شک شیائومی می بند ۷ هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود. اگر می خواهید بیشتر با شیاومی بند 7 آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی های شیاومی بند7

به عنوان مثال سال گذشته می بند ۶ با نمایشگر بزرگ‌ تر نسبت به نسل قبلی، سنسور SpO2، حالت‌های ورزشی بیشتر و بهبود عمر باتری معرفی شد. حالا بر اساس یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد شیائومی می بند ۷ با قابلیت‌هایی مانند نمایشگر بزرگ‌تر، پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن و GPS داخلی راهی بازار می‌شود.

شیاومی بند 7

این اطلاعات از طرف یکی از افشاگران که در زمینه‌ی مچ‌بندهای هوشمند شیائومی سابقه‌ی خوبی دارد، منتشر شده است. او بر این باور است که نمایشگر استفاده شده برای می بند ۷ اندکی بزرگ‌تر از نسل قبلی محسوب می‌شود و رزولوشن آن هم به ۱۹۲ در ۴۹۰ پیکسل می‌رسد. در رابطه با پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن هم به نظر می‌رسد این مشخصه فقط برای شمار محدودی از واچ‌فیس‌ها قابل استفاده خواهد بود و در ضمن کاربران با تعداد بیشتری از حالت‌های ورزشی روبرو می‌شوند. شیاومی بند 7 ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد.

بهره گیری از این مچ بند به چه صورت است؟

در ضمن نباید بهره‌ گیری این مچ‌بند از GPS داخلی را از قلم بیندازیم. با این حال هنوز در مورد پشتیبانی از GPS داخلی هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم صحبت کنیم زیرا در کدهای فریم‌ ور نسل قبلی آن هم شواهدی در مورد ارائه‌ی این مشخصه وجود داشت اما در نهایت می بند ۶ با چنین قابلیتی عرضه نشد. در ضمن به نظر می‌رسد می بند ۷ از قابلیت جدید برای بهبود مصرف انرژی بهره می‌برد که منجر به افزایش عمر باتری خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
اپل هم تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت

شیائومی هنوز تاریخ معرفی این مچ‌بند را اعلام نکرده ولی با توجه به تاریخ معرفی نسل قبلی، احتمالا تا چند هفته‌ی دیگر شاهد معرفی شیائومی می بند ۷ خواهیم بود. شیاومی بند 7 دارای ویژگی های جدید زیادی است.

طراحی مچ بند ۷ شیائومی

این سال ها افزایش اندازه صفحه نمایش مچ بند های هوشمند شیائومی به یک سنت بدل گشته است. همانطور که ارتقاء در می بند ۶ شیائومی نسبت به نسخه قبلی خود در قالب یک صفحه نمایش بزرگتر صورت گرفت. طبق گفته شرکت شیائومی صفحه نمایش مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 7 بدون اینکه اندازه محصول افزایش بیاید پنجاه درصد نسبت به دستگاه های قبلی فضای نمایش بیشتری به کاربران می دهد، که کاری بسیار شگفت انگیز است. این بدان معناست که افزایش اندازه با کوچک کردن قاب در اطراف لبه هاامکان پذیر خواهد شد  و تقریباً حاشیه ای برای آن وجود ندارد. اگر هم وجود داشته باشد احتمالا خیلی باریک خواهد بود .

دستبند های سلامتی  شرکت های Huawei و  Honorصفحه نمایش بزرگتری دارند. نسخه فعلی Mi Band 6  دارای ابعاد ۴۷٫۴ در ۱۸٫۶ در ۱۲٫۷ میلی متر است، که فقط کمی بزرگتر و ضخیم تر از نسل ۵ است. اما شیائومی با اینکه می تواند همان مسیر را طی کند ولی طبق آخرین گمانه زنی ها که بسیار محتمل است صفحه نمایش جدید در همان اندازه قبلی باقی بماند. چرا که شیائومی طرفداران وفاداری دارد و ممکن است مشتریانش از تغییر اساسی در طراحی مچ بند های هوشمند خوشحال نشوند. ممکن است بزرگترشدن صفحه نمایش، مرز بین دستبند های سلامتی  و ساعت های هوشمند را از بین ببرند و  برای عده ای خوشایند نباشد . شیاومی بند 7 دارای طراحی خاصی است.

تفاوت های احتمالی می بند ۷ شیائومی با سایر مچ بندهای هوشمند

بهبود حفاظت از صفحه: صفحه نمایش تمام می بند های شیائومی که تاکنون وارد بازر شده اند  قابل خراشیدن بوده اند . انتظار می رود که برای بهبود محفاظت از صفحه مچ بند جدید آن را به صفحه نمایش گوریلا گلس یا موارد مشابه تغییر دهند. کیفیت صفحه نمایش AMOLED به کار رفته در  Mi Band 6 بسیار بالا است. بنابراین ممکن است در Mi Band 7 نیز به همان صورت باقی بماند.

این مطلب را هم ببینید
مانیتور Huawei Display با عنوان اولین مانیتور دسکتاپ رونمایی شد

شیاومی بند 7

استفاده از دکمه خازنی: شیائومی در نسل ۶ مجبور شده است دکمه فیزیکی زیر صفحه نمایش راحذف کند . بنابراین اکنون باید صفحه لمسی را کشید روی آن ضربه زد و آن را نگه داشت. بازگشت نوعی دکمه فیزیکی در نسل ۷ حدسی است که نمی شود آن را رد کرد. چیزی شبیه دکمه خازنی که در برخی از دستبند های سلامتی Fitbit و ساعت های هوشمند یافت می شود و استفاده از آن را در شرایط مرطوب و در زمانی که دستکش به دست داریم، آسان تر می کند. شیاومی بند 7 از دکمه خازنی استفاده می کند.

ویژگی های احتمالی می بند ۷ شیائومی

باتری: ظرفیت باتری در چند نسل گذشته تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.عمر بالای باتری که هر دو هفته یکبار شارژ می شود؛ یکی از اصلی ترین جاذبه های Mi Band است و ما انتظار داریم که در آینده نیز چنین باشد و با پیشرفت های جدید به آن ضربه نخورد.

حالت های ورزشی بیشتر: Mi Band 6 جدا از تغییراتی که در طراحی خود داشت ، دارای چندین ارتقاء دیگر نسبت به نسخه قبلی خود بود که مهمترین آن به کارگیری سنسور SpO2 بود  که این امکان را به کاربر می داد که در صورت نیاز بتواند  اکسیژن خون را اندازه گیری کند. در حال حاضر ۳۰ عدد حالت ورزشی در این محصول وجود دارد که ۶ مورد از آن ها با تشخیص خودکار هستند. انتظار می رود نسل بعدی حالت های ورزشی بیشتری را نسبت به نسل قبلی خود را پشتیبانی کند .

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با شیاومی بند 7 آشنا کنیم. امیدواریم که خصوصیات و ویژگی های گفته شده به کارتان بیاید و در نهایت مطالب مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *