مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

ترفندهای کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت در ویندوز 10

کاهش مصرف اینترنت در ویندوز 10

اگر از کاربران آخرین سیستم عامل مایکروسافت باشید، مطمئنا یکی از دغدغه‌های اصلی در استفاده از این سیستم عامل ، مصرف اینترنت آن می باشد. این مسئله در نگاه اول شاید برای اکثر کاربران در خارج از کشور چندان مورد اهمیت نباشد، چرا که نگرانی بابت سرعت و حجم اینترنتی خود ندارند، اما وقتی همین مسئله را در مورد مصرف کنندگان ایرانی در نظر بگیریم به یکی از مشکلات اساسی و پایه ای تبدیل خواهد شد. از این رو در این بخش می خواهیم چند ترفند کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت در ویندوز 10 به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های کاهش مصرف اینترنت در ویندوز 10

بررسی میزان مصرف اینترنت برنامه ها

قبل از هر چیز نیاز است تا بررسی کنید کدام یک از برنامه های سیستمتان از اینترنت استفاده کرده و این استفاده چه اندازه می باشد. برای این کار کافیست به Settings و سپس مسیر Network & Internet > Data Usage بروید. در اینجا نموداری را مشاهده می‌کنید که میزان مصرف دیتای اینترنت در 30 روز گذشته را به صورت مجزا برای اتصالات وای فای و اترنت، نمایش می‌دهد. برای مشاهده اینکه هر برنامه چقدر اینترنت مصرف کرده است، روی Usage Details بزنید. با این کار فهرستی باز می‌شود که به ترتیب از بیشتر به کمتر، برنامه‌هایی که بیشترین مصرف داشته‌اند را نشان می‌دهد. از این طریق می‌توانید دلیل این استفاده را پیدا کرده و آن را متوقف کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف آیکون های هواشناسی از تسکبار ویندوز 10

جلوگیری از بروزرسانی خودکار

برای این کار به برنامه Settings رفته و روی Network & Internet کلیک کنید. بر اساس بی‌سیم یا باسیم بودن شبکه خود، Wi-Fi یا Ethernet را از سمت چپ انتخاب کنید و روی نام شبکه خود کلیک کنید. حال گزینه Set as metered connection را فعال کنید.

کاهش مصرف اینترنت در ویندوز 10

جلوگیری از بروزرسانی خودکار برنامه ها

این مورد نیز همچون گزینه قبلی باعث مصرف زیاد اینترنت می شود. بنابراین با غیرفعال کردن قابلیت مذکور ، در کاهش مصرف اینترنت تاثیرگذار خواهد بود. به این منظور برنامه Store را باز کرده و روی پروفایل خود در بالا و سمت راست کلیک و گزینه Settings را انتخاب کنید. حال تیک گزینه Update Apps Automatically را بردارید.

کاهش مصرف اینترنت در مرورگر وب

وبگردی یکی از تفریحات رایج مردم در دنیای کنونی است.  اما خوب است بدانید که این موضوع مصرف اینترنت شما را افزایش میدهد. درست مثل نسخه موبایل، برخی مرورگرها قابلیت‌هایی دارند که اطلاعات را فشرده کرده و برای شما ارسال می‌کنند. یک افزونه با نام Data Saver برای کروم وجود دارد که این کار را انجام می‌دهد. مرورگر اپرا هم حالتی به نام Turbo Mode دارد که عملکرد مشابهی دارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اتصال دو مانیتور به کامپیوتر یا لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *