مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

ترفندهای کروم برای صرفه جویی در مصرف باتری

صرفه جویی در مصرف باتری

یکی از قابلیت های فوق العاده در مرورگر Edge مبتنی بر کرومیوم که به تازگی معرفی شده است، صرفه جویی در مصرف باتری و افزایش طول عمر آن است. گوگل نیز اعلام کرده است که قصد دارد قابلیت‌ های پیشرفته‌ صرفه‌ جویی در مصرف انرژی مرورگر Edge را به مرورگر کروم بیاورد.

صرفه جویی در مصرف باتری

مرورگر جدید مایکروسافت به لطف پروژه‌ متن باز کرومیوم به این پیشرفت‌ های خوب رسیده و اکنون گوگل قصد دارد تا از پیشرفت‌ های فعلی کرومیوم در مرورگر کروم بهره ببرد. در نتیجه به‌ زودی شاهد قابلیت‌ های پیشرفته‌ ای در مرورگر کروم خواهیم بود. ویژگی لغو ذخیره‌ سازی داده‌ های غیرضروری در حافظه‌ی کش هارد دیسک در زمان تماشای ویدئو، از جمله قابلیت های کروم است. در واقع داده های غیرضروری در حافظه رم ذخیره می شوند.

این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای ریکاوری برای بازیابی اطلاعات از دست رفته

قابلیت دیگر این است که مرورگر نحوه‌ی تامین برق مصرفی لپ‌ تاپ از طریق باتری یا برق شهری را بررسی می‌کند و در صورت لزوم با تکنیک‌ های پیچیده به صرفه‌ جویی در مصرف باتری خواهد پرداخت. قابلیت دیگری هم ارائه خواهد شد که به مقایسه‌ی حجم محتوای پاسخ HTTP با حداکثر حجم فایل بک‌اِند خواهد پرداخت و از بارگیری و ذخیره کردن محتوایی بیش از حجم فایل بک‌اند، جلوگیری می‌کند.

با اضافه شدن قابلیت های مذکور به مرورگر کروم ، شاهد رقابت این مرورگر با کرومیوم اج خواهیم بود. در بروزرسانی جدید کروم، احتمالا این تغییرات را مشاهده خواهید کرد. گوگل کروم یک مرورگر اینترنت متن‌ باز است که در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ ( ۱۲ شهریور ۱۳۸۷) توسط شرکت گوگل عرضه شد. تمرکز این مرورگر روی سرعت و بازدهی بالا در بارگذاری صفحات وب است که در این مدت کوتاه که از عرضه آن می‌ گذرد به این هدف نائل آمده است و بسیاری از مرورگر های پیش از خود را پشت سر گذاشته است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین سیستم های خنک کننده برای کامپیوتر گیمینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *