ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش نصب افزونه‌های گوگل کروم بر روی مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم

آموزش نصب افزونه‌های گوگل کروم

چندی پیش شاهد انتشار خبر مرورگر جدید Edge مبتنی بر کرومیوم بودیم. چه از لحاظ عملکرد و چه از نظر امکانات، اج کرومیوم قابل مقایسه با مایکروسافت اج سابق نیست و میتوان روی آن به عنوان یک مرورگر مفید حساب باز کرد. این مرورگر منحصر به فرد امکانات زیادی دارد که یکی از جالب ترین آن ها امکان نصب آموزش نصب افزونه‌های گوگل کروم بر روی آن است.

آموزش نصب افزونه‌های گوگل کروم

از آنجایی که موتور رندرینگ اج کرومیوم با مرورگر کروم یکسان است ، می توان از این ترفند بهره برد و افزونه های کروم را بر روی آن نصب کرد. تعداد افزونه های معرفی شده برای مرورگر اج کرومیوم محدود است در حالیکه فروشگاه افزونه‌های گوگل کروم، انبوهی از افزونه‌ها را در خود جای داده است. مایکروسافت هشدار میدهد که شاید افزونه فروشگاه‌های دیگر با اج کرومیوم سازگاری نداشته باشد و کارکرد مرورگر را دچار اختلال کند. به طور مثال اگر عملکرد یک افزونه در کروم، وابسته به حساب گوگل کاربر است، آن افزونه ممکن است بر روی اج کرومیوم کار نکند. همچنین اگر افزونه به نرم افزار همراه روی کامپیوتر شخصی وابسته باشد، ممکن است حتی با وجود آن نرم افزار نیز بر روی کرومیوم عملکرد صحیحی نداشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای سانسور فیلم

طریقه نصب

این کار بسیار ساده است. ابتدا مرورگر اج کرومیوم را باز کرده و سپس بر روی سه نقطه افقی قرار گرفته در گوشه سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید تا منویی از گزینه‌ها ظاهر شود.

با کلیک بر روی گزینه Extensions به منوی مدیریت افزونه‌ ها ارجاع داده می شوید.

گزینه ای با عنوان Allow Extensions from other stores در گوشه پائین سمت چپ قرار دارد که در حال پیشفرض غیر فعال است. آن را فعال کنید.

آموزش نصب افزونه‌های گوگل کروم

پس از فعال کردن این گزینه ، هشداری از سوی مایکروسافت دریافت خواهید کرد. در این پیغام می گوید افزونه‌ های فروشگاه‌ های دیگر مانند Chrome Web Store از سوی مایکروسافت تائید نشده اند. در اینجا باید گزینه Allow را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین وبسایت های انجام بازیهای رومیزی آنلاین

بعد از این کار وارد فروشگاه Chrome Web Store شوید و مرورگر مورد نظر خود را انتخاب کنید. گزینه Add to Chrome را انتخاب کنید تا مرورگر منتخب، بر روی اج کرومیوم نصب شود. کار به اتمام رسیده است.

توجه داشته باشید که هنوز کلیه افزونه های کروم بر روی اج کرومیوم تست نشده اند ؛ بنابراین نمی توان صحت عملکرد آن ها را تضمین کرد. از این رو در صورت تجربه مشکل افزونه‌های کروم بر روی کرومیوم، ناچارید قید استفاده از آن را بر روی این مرورگر بزنید یا از افزونه‌های مشابهی که عملکرد درستی دارند استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *