مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

باگ اینترنت اکسپلورر توسط مایکروسافت تایید شد

باگ اینترنت اکسپلورر

امروزه استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر بسیار کاهش پیدا کرده است و اغلب افراد از مرورگر های جایگزین استفاده می کنند. Internet Explorer یا IE یکی از محصولات شرکت مایکروسافت است که در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه شد. یکی از دلایل عدم محبوبیت این مرورگر، داشتن باگ های زیاد است که مایکروسافت نیز آن ها را پذیرفته و در تلاش برای رفع آنهاست. این کمپانی به تازگی خطرناک ترین باگ اینترنت اکسپلورر را نیز تایید کرد.

باگ اینترنت اکسپلورر

این باگ امنیتی به هکرها اجازه می دهد با تخریب حافظه بکار رفته برای موتور اسکریپت نویسی در IE9, IE10 و IE11 و اجرای کدهای مخرب کنترل کامپیوتر را به دست بگیرند. ظاهرا باگ امنیتی اینترنت اکسپلورر مشابه مشکلی است که چند هفته قبل در فایرفاکس شاهد آن بودیم. این مساله به قدری حائز اهمیت است که وزارت امنیت داخلی ایالات متحده کاربران را به کسب اطلاعات کافی در مورد این آسیب پذیری و راهکارهای رفع آن تشویق کرده است.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با بهترین نرم افزارهای PDF خوان

در واقع این باگ امنیتی امکان اجرای حملات هدفمند و محدود را فراهم می کند. یکی از راهکارهای رفع این مشکل محدود کردن دسترسی به jscript.dll است که البته روی رندر برخی سایت ها تاثیر خواهد گذاشت. برخلاف فایرفاکس در این مورد خبری از انتشار سریع وصله امنیتی نخواهد بود چرا که مایکروسافت اعلام کرده پچ اصلاح باگ امنیتی اینترنت اکسپلورر را تا ۲۲ بهمن ماه ارائه نخواهد کرد. از این رو به نظر می رسد کاربران این مرورگر، باید کم کم به فکر ترک آن باشند.

یکی از دلایل اینکار ممکن است تشویق کاربران به استفاده از مرورگر اج باشد که پنجشنبه گذشته نسخه متکی بر پروژه متن باز کرومیوم (Chromium) آن نیز منتشر شد. از سوی دیگر مرورگرهای بسیار دیگری نظیر کروم و فایرفاکس هم در دسترس کاربران قرار دارد که از نظر کارایی در سطح بالاتری نسبت به IE قرار دارند.

این مطلب را هم ببینید
نگاهی به کامپیوتر دسکتاپ هواوی MateStation S

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *