ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

۳ روش خارج شدن از حالت Safe Mode ویندوز

خارج شدن از حالت Safe Mode

هنگامی که شما حالت Safe Mode در ویندوز را اجرا میکنید، ویندوز فقط ملزومات، تنظیمات و توابع مورد نیاز برای کار با ویندوز را اجرا میکند، در حالت استاندارد Safe Mode شما حتی به اینترنت هم دسترسی ندارید. در حالت Safe Mode گرافیک صفحه نمایش و ویندوز حالتی متفاوت و ضعیفی دارند. در این حالت هدف صرفا مشکل زدایی است. اگر می خواهید نحوه خارج شدن از حالت Safe Mode ویندوز را بدانید ، این مطلب را از دست ندهید.

خارج شدن از حالت Safe Mode

خاموش کردن Safe Boot

زمانی که سیستم به طور ایمن بالا آمده، کلید های ترکیبی Win+R را فشرده تا پنجره Run اجرا شود. سپس در این پنجره عبارت msconfig را نوشته و اینتر را بزنید. وارد تب General شده و از روشن بودن Normal startup اطمینان حاصل کنید. سپس تب Boot را انتخاب کنید و اگر Safe Boot روشن بود، آن را خاموش کنید. OK را بزنید و اکنون سیستم را ری استارت کنید. با انجام اینکار باید خارج شدن از سیف مد ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ انجام شده باشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ های HP در سال 2020

خارج شدن از حالت Safe Mode

استفاده از CMD

روش دوم استفاده از خط فرمان است. کلید های ترکیبی Win+R را فشرده تا پنجره Run اجرا شود. سپس در این پنجره عبارت CMD را نوشته و چند ثانیه صبر کنید. سپس کلید های Ctrl+Shift+Enter را بزنید تا CMD به صورت Administrator اجرا شود.

دستور bcdedit /deletevalue {current} safeboot را در پنجره خط فرمان اجرا کرده و اینتر را بزنید. بعد از انجام این دستور حالا رایانه خود را ری استارت کنید و ببینید رفع مشکل بالا آمدن ویندوز با Safe Mode انجام شده است یا خیر.

حل مشکل Safe Mode در ویندوز ۷

اگر از کاربران ویندوز 7 هستید برای حل این مشکل، کافیست ویندوز را ریستارت کرده و بلافاصله بعد از خاموش شدن سیستم، به طور پیاپی کلید F8 را بزنید. با انجام این کار به جای بالا آمدن ویندوز، پنجره Advanced Boot Options نمایش داده میشود که از شما میپرسد که دقیقا چکار میخواهید بکنید. خارج شدن از حالت Safe Modeسپس توسط کلید جهت نمای پایین، گزینه Start Windows Normally را انتخاب کنید و نهایتا اینتر را بزنید. با انجام این کار سیستم باید به طور عادی اجرا شود و بستن Safe Mode انجام میشود.

این مطلب را هم ببینید
کیس MasterBox MB311L ARGB توسط کولمستر معرفی شد

6 دیدگاه در “۳ روش خارج شدن از حالت Safe Mode ویندوز

  1. علی رسولی گفت:

    خدا وکیلی دمت گرم….الان ساعت ۳ صبح مونده بودم چکار کنم…..خدا برات بسازه عشقی❤️❤️❤️❤️❤️😘😘😘😘😘

  2. علی گفت:

    سلام من ویندوز 7دارم و زمانی که سیستم روشن بشه کیبردم شروع به کار می‌کنه چیکار کنم ؟

  3. عباس گفت:

    از راهنمایی شما ممنونم

  4. Elahe گفت:

    چرا گوشی من از safe modeخارج نمیشه پاور اف میزنم safe modeela

  5. Tara گفت:

    چرا گوشی من از safe modeخارج نمیشه پاور اف میزنم safe modeela

  6. من هستم گفت:

    درود خداوند بر شما باد👌❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *