تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

تفاوت انیمیشن با موشن گرافیک

اگر می خواهید برای کسب و کار خود فیلم های متحرک تولید کنید، احتمالاً از خود پرسیده اید: تفاوت بین انیمیشن و موشن گرافیک چیست؟موشن گرافیک نوعی انیمیشن است. در حالی که گرافیک متحرک طراحی گرافیک متحرک را توصیف می کند، انیمیشن یک اصطلاح چتر برای کل زمینه تصاویر متحرک است، از جمله همه چیز، از کارتون گرفته تا نقاشی. موشن گرافیک بر حرکت دادن به عناصر طراحی گرافیکی تمرکز دارد، اما تمایل کمتری نسبت به سایر انواع انیمیشن از جنبه داستان گویی مشخص دارد.در این مقاله به تعریف موشن گرافیک می پردازیم و تفاوت آن با سایر سبک های انیمیشن را توضیح می دهیم. ما همچنین توضیح خواهیم داد که چه زمانی از کدام عبارت در مورد موشن گرافیک و انیمیشن صحبت کنیم.

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک از طراحی گرافیکی استفاده می کند که در غیر این صورت ثابت است و به آن انیمیشن و حرکت می دهد، معمولاً بدون اینکه از یک روایت خاص پیروی کند.

آیا می خواهید نوارهای نمودار شما برای داشتن استعداد بصری بیشتر بالا بروند؟ این موشن گرافیک است.

آیا می خواهید لوگوی وب سایت شما به دور خود بچرخد؟ این موشن گرافیک است.

آیا می خواهید شخصیت ها را متحرک کنید تا به یک افسانه کودکانه جان ببخشید؟ این در واقع موشن گرافیک نیست. این یک نوع انیمیشن کاملا متفاوت است.

اینکه آیا یک «داستان» گفته می شود یا نه، یک عامل تعیین کننده بزرگ در تصمیم گیری است که آیا با موشن گرافیک یا انیمیشن سر و کار دارید. انیمیشن موشن گرافیک معمولاً دارای اشکال، اشیاء یا متنی است که در حال حرکت هستند.

چرا به جای یک اینفوگرافیک بسیار ارزان تر و ایستا، با موشن گرافیک باید کار کرد؟

موشن گرافیک می تواند ایده های پیچیده را به صورت بصری نشان دهد. به موشن گرافیک مانند یک کمک بصری فکر کنید. توضیح برخی ایده ها (مخصوصاً ایده های بزرگ و انتزاعی) با کلمات یا تصاویر ثابت دشوار است. چند ثانیه موشن گرافیک می تواند همه چیز را کاملاً روشن کند. فقط به این فکر کنید که چگونه فیلدهای گذرواژه گاهی اوقات با وارد کردن رمز عبور اشتباه می لرزند یا قرمز می شوند و فوراً نشان می دهند که باید دوباره امتحان کنید.سبک بصری موشن گرافیک برای طیف وسیعی از بینندگان جذاب است. ممکن است کارتون برای یک تجارت رسمی بسیار کودکانه به نظر برسد. اما موشن گرافیک می تواند از آن سبک زیبا و سرگرم کننده استفاده کند و آن را در موضوعات بالغ تر به کار گیرد. مهم نیست در چه صنعتی هستید، ظاهر موشن گرافیک می تواند پیام شما را جذاب تر و سرگرم کننده تر کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش هماهنگ کردن زیرنویس فارسی در PotPlayer

انیمیشن چیست؟

انیمیشن اصطلاح گسترده تری است که موشن گرافیک تحت نام آن قرار می گیرد. انیمیشن سابقه ای بیش از 100 سال دارد. هر تکنیکی که اشیا یا تصاویر ثابت را به حرکت در می‌آورد، انیمیشن است خواه کارتون‌های دست‌کشیده، CGI، انیمه، کلیمیشن یا موشن گرافیک باشد. این دسته بندی ها متقابل نیستند. اکثر موشن گرافیک ها با CGI انجام می شوند، اما از نظر تئوری می توانید موشن گرافیک های دستی را نیز انجام دهید.آنچه که موشن گرافیک را از انواع دیگر انیمیشن ها (حداقل از نظر ویدیوهای بازاریابی) جدا می کند، محتوا است. موشن گرافیک معمولاً با تنظیم اشیاء انتزاعی، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی در حرکت مرتبط است. زنده کردن یک نمودار، اینفوگرافیک یا طراحی وب با استفاده از حرکت، به طور کلی «انیمیشن» است، اما به طور خاص، نوعی انیمیشن است که به آن گرافیک حرکتی می گویند.در مقابل، انیمیشن به عنوان یک فرم هنری خاص بیشتر بر روی جلوه‌های سینمایی و تکنیک‌های داستان‌گویی تمرکز می‌کند تا یک روایت را بسازد.

اینطور فکر کنیدکه اگر ویدیوی شما گرافیک را برای نشان دادن یک نکته به حرکت در می آید، به آن موشن گرافیک می گویند. اگر ویدیوی شما دارای شخصیت انسانی است که به یک سفر احساسی می‌رود، احتمالاً «انیمیشن» نامیده می‌شود.پس چه زمانی از اصطلاح انیمیشن در مقایسه با موشن گرافیک استفاده می کنید؟

از انیمیشن برای داستان استفاده می شود. هرکسی که فیلمی از پیکسار دیده باشد می‌داند که انیمیشن می‌تواند یک رسانه داستان‌گویی قدرتمند باشد. موشن گرافیک می تواند داده های آماری را زنده کند، اما انیمیشن می تواند شخصیت ها را با روایت های احساسی، خلاقیت و بیان هنری زنده کند.

انیمیشن گران تر است. تولید موشن گرافیک معمولا راحت تر است. این یک شکل کمتر پیچیده از انیمیشن است. اما وقتی شروع به نگاه کردن به CGI فوتورئالیستی، آثار هنری طراحی شده یا نقاشی شده با دست، و تکنیک های استاپ موشن می کنید، انتظار داشته باشید که پول بیشتری سرمایه گذاری کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای طراحی خانه

موشن گرافیک در مقابل انیمیشن

چه زمانی باید از هر تکنیک استفاده کرد بر کسی پوشیده نیست که اینترنت ویدیوها را دوست دارد. فرقی نمی‌کند که گرافیک متحرک یا سایر سبک‌های انیمیشن را انتخاب کنید، ویدیوها به طور کلی تعامل، ترافیک و تبدیل بهتری در فضای مچازی دارند.ویدئو، نوع اول محتوای ترجیحی برندها است که 93 درصد از بازاریابان دیجیتال می گویند که ویدئوهای رسانه های اجتماعی مشتریان جدیدی را برای آنها به ارمغان آورده است. بیش از نیمی از کاربران پس از تماشای یکی از ویدیوهای آنها در رسانه های اجتماعی با یک برند درگیر شدند.با این حال، شما فقط هیچ ویدیویی نمی‌خواهید، بلکه ویدیویی را می‌خواهید که با برند و اهداف تجاری شما مطابقت داشته باشد. بنابراین، آیا از موشن گرافیک یا انیمیشن استفاده می کنید؟ یا نه

زمان استفاده از موشن گرافیک

موشن گرافیک برای ترسیم یا تاکید بر حقایق و نشان دادن نکته ای که می خواهید بیان کنید بهترین هستند. موشن گرافیک زمانی استفاده می شود که نیازی به روایت یا داستان سرایی نباشد.ویدیوهای موشن گرافیک می توانند خدمات یا محصولات پیچیده شما را تجزیه کرده و به شکلی به یاد ماندنی ارائه می دهند. به یاد داشته باشید که موشن گرافیک کمک بصری اصلی آنهاست، بنابراین آنها در آموزش ایده های سخت از طریق تصاویر عالی هستند.

چه زمانی از سایر تکنیک های انیمیشن استفاده کنیم
گیف مایکروسافت برای CosmicPeople
طراحی متحرک توسط fatchvrdsgn

اگر می‌خواهید جنبه‌های احساسی یک داستان را برجسته کنید، روایتی ارائه کنید یا اگر نیاز دارید با مخاطب خود در سطح احساسی ارتباط برقرار کنید، می‌توانید سراغ  انواع انیمیشن‌های دیگر بروید.داستان‌ها به ایجاد ارتباط عمیق‌تری بین شما و مخاطبان هدفتان کمک می‌کنند و انواع دیگر انیمیشن‌ها برای ایجاد این نوع روایت‌ها مناسب‌تر هستند.

بازاریابی در حرکت

وقتی در مورد موشن گرافیک و انواع دیگر انیمیشن صحبت می کنیم، به یاد داشته باشید: همپوشانی های زیادی بین آنها وجود دارد و گاهی اوقات تشخیص آنها از هم سخت می شود.اما مهم نیست که از چه نوع ویدیوی متحرکی استفاده می کنید، مهم این است که در مسیر خود به سمت محتوای جذاب تر برای مخاطبان خود هستید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *