ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

تماس تلفنی از روی پی سی با استفاده از این اپلیکیشن ها

تماس تلفنی از روی پی سی

این روزها تلفن های همراه هوشمند جایگاه ویژه ای در زندگی افراد پیدا کرده اند. برقراری ارتباط و تماس تلفنی با دوستان ، آشنایان و همکاران به راحتی امکان پذیر است. شاید دیگر نتوان زندگی بدون گوشی را حتی تصور کرد. با این حال جالب است بدانید که امکان داشتن تماس تلفنی از روی پی سی نیز برای کاربران وجود دارد. در واقع شما می‌توانید ویندوز پی‌سی خود را به شماره‌گیر راه دور تبدیل کنید و با استفاده از آن تماس‌های‌تان را مدیریت کنید یا پیامک ارسال و دریافت کنید.

تماس تلفنی از روی پی سی

ویژگی‌های مرکز تماس (اپ در حال اجرا روی پی‌سی)

از ویژگی‌های این اپ‌ها می‌توان به نمایش لیست مخاطبان، نمایش لاگ تماس، امکان برقراری تماس با مخاطبان، لیست کردن لاگ‌های تماس و شماره‌های وارد شده، نوشتن و خواندن پیامک‌ها، جستجوی مخاطبان، پاسخ به تماس‌های دریافتی، پاپ‌آپ برای تماس‌های ورودی و پیامک‌های دریافتی، مدیریت تنظیمات صدا، هات‌کی برای گرفتن شماره‌هایی که در کلیپبورد وجود دارد، هات‌کی برای قبول تماس‌های ورودی، امکان استفاده از “tel” و “call” در URLها و هم‌چنین شروع خودکار در هنگام لاگین کردن ویندوز اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر یوزر اکانت در ویندوز 10

مراحل برپایی مرکز تماس

در ابتدا باید اپلیکیشن فوق‌العاده جالب Remote Phone Call را روی دستگاه اندرویدی خود دانلود و نصب کنید. این برنامه برای 15 روز به‌صورت رایگان در اختیار شماست. اگر بعد از کار کردن با آن، دوست داشتید تا هم‌چنان از آن استفاده کنید می‌توانید نسخه اصلی را خریداری کنید. سپس نرم‌افزار CallCenter را روی پی‌سی دانلود و نصب کنید. این برنامه به‌شما امکان دریافت تماس یا برقراری تماس با دیگران بر روی پی‌سی را می‌دهد. بعد از نصب روی هر دو دستگاه، برنامه‌های نصب شده را روی پی‌سی و دستگاه اندرویدی اجرا کنید.

در این مرحله در اپلیکیشن روی دستگاه اندروید، IP و گذرواژه دستگاه برای کنترل از راه دور آن را می‌بینید. آن‌ها را جایی یادداشت کنید. در برنامه نصب شده روی پی‌سی، روی افزودن دستگاه وای‌فای کلیک کنید و آدرس IP دستگاه را در این قسمت وارد کنید. در این قسمت گذرواژه شبکه که روی نمایشگر دستگاه اندروید ظاهر می‌شود را تایپ کنید. حال همان گذرواژه را داخل ابزار ویندوز وارد کنید تا دستگاه‌تان به پی‌سی وصل شود.

این مطلب را هم ببینید
بررسی لپ‌ تاپ ThinkPad X1 Carbon لنوو

تمام شد! از همین الان می‌توانید روی ویندوز پی‌سی با دیگران تماس بگیرید یا به‌تماس‌های ورودی پاسخ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *