اخبار تکنولوژی

توییتر ویژگی زیرنویس خودکار را در دسترس کاربران قرار داد

زیرنویس خودکار توییتر

امروز می خواهیم در رابطه با زیرنویس خودکار توییتر صحبت کنیم. زیرنویس ها زمینه و وضوح محتوای ویدیو را فراهم می کنند. ناشران در توییتر مدت‌هاست که از توانایی ارائه این زمینه به مخاطبان خود از طریق استفاده از زیرنویس‌ها، به‌ویژه در سناریوهای خاموش، حمایت می‌کنند. ویدیوها در خط زمانی توییتر با صدای خاموش پخش می شوند، به همین دلیل است که ما خوشحالیم که از نمایش زیرنویس .SRT در وب، iOS و Android پشتیبانی می کند. اگر می خواهید بیشتر درباره ی زیرنویس خودکار توییتر بدانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های زیرنویس توییتر

زیرنویس‌ها، همانطور که ما آن‌ها را تعریف می‌کنیم، رونوشت‌هایی از گفتگو یا صدای ویدیو هستند که در فایل‌های SRT. موجود است که از طریق Media Studio، ads.twitter.com یا از طریق API به ویدیوها پیوست داده می‌شوند. زیرنویس‌ها با زیرنویس‌هایی که برای دسترسی بهتر برای کاربران کم‌شنوا طراحی شده‌اند، متفاوت هستند، اگرچه ممکن است اغلب آنها را به جای هم نام ببرند.

زیرنویس خودکار توییتر

زیرنویس‌های سبک CEA

تا همین اواخر، توییتر از زیرنویس‌های سبک CEA با ظرفیت محدود پشتیبانی می‌کرد که وقتی کاربر زیرنویس‌های بسته را از طریق تنظیمات دسترسی در دستگاه‌های Android یا iOS خود روشن می‌کرد، فعال می‌شد. این تغییر نمی کند و اینها به همان شکل ظاهر می شوند.

اگر ویدیویی که تماشا می‌کنید دارای زیرنویس است، در صورت خاموش بودن صدای دستگاهتان، می‌توانید آن‌ها را در iOS و Android ببینید، یا با کلیک بر روی دکمه «cc» در وب، آن‌ها را ببینید. به‌طور پیش‌فرض، زیرنویس‌ها وقتی ویدیو بزرگ می‌شوند پنهان می‌شوند، زیرا این عمل پخش صدا را فعال می‌کند.

بیشتر درباره ی زیرنویس توییتر بدانید

از امروز، توییتر زیرنویس‌هایی را که به‌طور خودکار تولید می‌شوند روی ویدیوها منتشر می‌کند. این ویژگی ویدیوها را برای کاربران ناشنوا و کم شنوا در دسترس تر می کند. زیرنویس‌های خودکار در وب، iOS و اندروید به بیش از 30 زبان از جمله انگلیسی، اسپانیایی، ژاپنی، عربی، تایلندی، چینی، هندی و بسیاری دیگر در دسترس خواهند بود. شما هم چنین می توانید زیرنویس خودکار توییتر را فعال کنید.

زیرنویس‌ها می‌توانند در فید عمودی جدید توییتر که شرکت آزمایش آن را هفته گذشته آغاز کرد، مفید باشد. این فید، اگر به صورت عمومی منتشر شود، تب Explore برنامه را شبیه به TikTok می‌کند و هر بار یک قطعه از محتوای پیشنهادی الگوریتمی، از جمله ویدیوها را ارائه می‌کند. در فیدهایی مانند این، ویدیوهای زیرنویس مورد انتظار هستند زیرا وقتی در مکان عمومی هستید و هدفون در دسترس نیست، پیمایش در فیدها را آسان‌تر می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
هزینه گمرکی انواع مدل گوشی آیفون 13 در گمرک ایران

اما بر خلاف ویژگی‌های کپشن ویدیو در TikTok و Instagram Reels که به کاربران اجازه می‌دهد متن زیرنویس‌ها را قبل از پست ویرایش کنند توییتر به کاربران اجازه نمی‌دهد زیرنویس‌های خود را تغییر دهند. این بدان معناست که کاربران نمی‌توانند هیچ خطایی را تصحیح کنند تا زیرنویس‌های خودکار دقیق‌تر شوند. بنابراین زیرنویس خودکار توییتر این گونه عمل می کند.

ویژگی‌های دسترس‌پذیری

ویژگی‌های دسترس‌پذیری مانند زیرنویس‌های خودکار و متن جایگزین تصویر، پس از ایجاد تیم‌های دسترسی اختصاصی در سپتامبر 2020، توجه بیشتری را از توییتر به خود جلب کردند. این تغییر کارکنان پس از انتقاد کاربران از توییتر در تابستان گذشته به دلیل اجرای آزمایشی ویژگی توییت صوتی بدون شرح خودکار، تحریک شد. اکنون، توییت‌های صوتی و Spaces، رقیب کلاب‌هاوس توییتر، هر دو زیرنویس را دارند.

پشتیبانی توییتر از زیرنویس روی ویدیوها جدید است، این شرکت قبلاً از فناوری زیرنویس در چت روم های صوتی و زنده خود به نام فضاهای توییتری استفاده می کرد.

نسخه صوتی از یک Space

این شرکت خاطرنشان می‌کند که یک نسخه صوتی از یک Space، زیرنویس‌ها را به مدت سی روز حفظ می‌کند تا محتوا را از نظر نقض دستورالعمل‌های توییتر بررسی کند. اگر مشخص شود که یک Space حاوی نقض است، توییتر این سوابق را به مدت 90 روز دیگر حفظ خواهد کرد تا به سخنرانان فرصتی برای درخواست تجدیدنظر در مورد نقض خود ارائه دهد. این گونه نقص زیرنویس خودکار توییتر نیز مشخص خواهد شد.

متأسفانه برای توییتر و کاربران به طور یکسان، این روند برای رسیدگی به مسائل سوء استفاده در پلت فرم پیش نمی رود. به کاربران فضایی توییتر محتوای بسیار مضر ارائه شده است، از جمله فضاهایی با عناوین نژادپرستانه که حتی پس از گزارش شدن در فیدهای آنها باقی مانده است. Simon Balmain، مدیر جامعه توییتر اخیراً توییت کرد که این شرکت در حال کار بر روی این مشکل است، اما توییتر هنوز جزئیاتی را ارائه نکرده است که آیا سیستمش فراتر از ویژگی‌های حفظ صدا و زیرنویس Spaces می رود یا خیر. همه این ها دست به دست هم دادند تا زیرنویس خودکار توییتر را به وجود بیاورند.

این مطلب را هم ببینید
مانیتور گیمینگ MSI Optix MAG301 CR2 معرفی شد

آخرین اخبار در رابطه با زیرنویس خودکار

توییتر روز سه‌شنبه اعلام کرد که بالاخره زیرنویس‌های خودکار ویدیوها را در سطح جهانی در دسترس قرار می‌دهد. این ویژگی در “اکثر زبان ها” در برنامه های تلفن همراه و وب سایت شبکه اجتماعی کار خواهد کرد.

زمانی که توییتر ویژگی‌هایی مانند توییت‌های صوتی و حتی Spaces را معرفی کرد، این شرکت به دلیل عدم توجه به دسترسی‌پذیری مورد انتقاد قرار گرفت زیرا هر دو ویژگی در ابتدا شرحی نداشتند. با این حال، شرکت بعداً این مشکل را برطرف کرد و مواردی مانند شرح‌ها را برای Spaces،  پلتفرم صوتی زنده خود معرفی کرد و از زیرنویس خودکار توییتر رونمایی کرد.

دسترسی به زیرنویس‌های خودکار

اکنون کاربران به زیرنویس‌های خودکار ویدیوها در توییتر دسترسی خواهند داشت. با این حال، یک گرفتاری در پشت این وجود دارد. همانطور که این شرکت به The Verge تایید کرد، زیرنویس‌ها فقط برای ویدیوهای جدید اضافه می‌شوند، به این معنی که ویدیوهایی که قبلاً در شبکه اجتماعی آپلود شده‌اند، زیرنویس خودکار دریافت نمی‌کنند. این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که در حال حاضر راهی برای گزارش “عنوان بد” وجود ندارد.

زیرنویس‌های خودکار ویدیوها باید از امروز برای همه کاربران توییتر در دسترس باشد. علاوه بر وب‌سایت توییتر، برنامه‌های iOS و اندروید این شرکت نیز در جدیدترین نسخه‌های خود شرح‌های خودکار خواهند داشت. مشخص نیست که آیا این ویژگی با برنامه macOS توییتر نیز کار خواهد کرد یا خیر.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را بیشتر با زیرنویس خودکار توییتر آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد، همان طور که می دانید این روزها بیشتر افراد برای دیدن ویدیو های بیشتر در توییتر نیاز به زیرنویس دارند تا ویدیو را بهتر درک کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *