ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

تگ گذاری روی فایل ها در ویندوز 10

تگ گذاری روی فایل ها

اگر از کاربران ویندوز 10 هستید، خوب است بدانید که این سیستم عامل امکانات زیادی را در اختیارتان قرار داده است. یکی از این قابلیت ها امکان تگ گذاری روی فایل ها می باشد که جستجوی ساده تر را برایتان مهیا می کند. البته نکته مهم اینجاست که تمامی فایل ها در ویندوز 10 قابل تگ گذاری نیستند  تگ کردن فایل‌ها فقط در خصوص عکس‌ها، اسناد و فیلم‌ها امکان‌پذیر است. علاوه بر این، در برخی مواقع بعضی از فایل‌های پشتیبانی شده هم به‌شما اجازه نمی‌دهند تا آنها را تگ کنید.

آموزش تگ گذاری روی فایل ها در ویندوز 10

روش اول

Properties Window در حالت پیش‌فرض در ویندوز 10 پنهان است. برای پیدا کردن پنجره Properties و تگ کردن فایل‌های خود مراحل زیر را انجام دهید:

فایل اکسپلورر را باز کنید. فایلی که می‌خواهید روی آن تگ بگذارید را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید. در منویی که ظاهر می‌شود Properties را انتخاب کنید. در پنجره Properties زبانه Details را انتخاب کنید. در زبانه Details روی خط Tags دو بار کلیک کنید تا یک یا بیشتر تگ به آن اضافه کنید. تگ‌ها را با نقطه ویرگول یا سمی‌کالن از هم جدا کنید. بعد از این‌که تگ‌ها را اضافه کردید روی Enter کلیک کنید تا روی فایل اعمال شود. روی Apply کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود. روی OK کلیک کنید تا پنجره Properties بسته شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰

روش دوم

Details Pane نیز همچون مورد قبلی بصورت پیش فرض در ویندوز 10 پنهان است. بنابراین در ابتدا با چند کلیک به‌ آن دسترسی پیدا کنید:

فایل اکسپلورر را باز کنید. فایلی که می‌خواهید روی آن تگ بگذارید را پیدا کنید. از قسمت Ribbon زبانه View را انتخاب کنید. از View Ribbon قسمت Details Pane را انتخاب کنید. در Details Pane روی Add a Tag کلیک کنید و تگ‌هایی که می‌خواهید به فایل اختصاص دهید را تایپ کنید. فراموش نکنید که تگ‌ها را با نقطه ویرگول جدا کنید. وقتی کار تمام شد، Enter کنید یا روی Save کلیک کنید تا تگ‌ها اختصاص داده شوند. برای تخصیص دادن تگ‌های مشابه به چندین فایل همه آن‌ها را با هم انتخاب کنید.

نحوه جستجوی فایل های تگ گذاری شده

در واقع تگ گذاری روی فایل ها به منظور جستجوی آسان ت انجام می شود. چون می‌توانید با استفاده از کلمات خاص تگ‌هایی که ساخته بودید را پیدا کنید. برای جستجوی فایل‌های تگ‌گذاری شده فایل اکسپلورر را باز کنید، به نوار جستجویی که در سمت راست پنجره قرار دارد بروید و از این رشته استفاده کنید:

این مطلب را هم ببینید
معرفی اپلیکیشن april

tag: your keyword

قسمت your keyword را با نام تگی که درنظر دارید جایگزین کنید. نتیجه جستجو باید تنها فایل‌هایی را برگرداند که دارای تگ‌های مشخص شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *