مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰ استفاده از پرینتر را غیرممکن می‌کند

جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰

مایکروسافت آپدیت‌های KB4560960 و KB4557957 را در تاریخ ۹ ژوئن منتشر کرد و کاربران به محض نصب آن‌ها، با مشکلاتی مواجه شده‌اند. براساس گزارشات منتشر شده از سوی کاربران ، جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰ دچار یک مشکل تازه می باشد و آن هم از کار افتادن پرینتر است.

مشکل جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰

کاربران در شبکه اجتماعی ردیت و انجمن Microsoft Answers خبر از بروز مشکل در پرینترهای خود داده‌اند. طبق گزارشات این مورد پرینترهای شرکت‌های HP، کنون، پاناسونیک، Brother و ریکو را تحت تأثیر قرار داده است. برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که با نصب این آپدیت حتی نمی‌توانند فایل‌های را به صورت PDF (پرینت مجازی) ذخیره کنند.

مایکروسافت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که از این موضوع اطلاع دارد و آپدیت KB4557957 احتمالا عدم امکان پرینت فایل‌ها توسط برخی پرینترها را در پی دارد. این شرکت به کاربران هشدار داده که هنگام پرینت فایل موردنظر خود شاید با خطا روبه‌رو شوند و یا اینکه برنامه به صورت ناگهانی بسته شود و خروجی دریافت نکنند. مایکروسافت خبر از این داده که شاید برنامه مورد استفاده توسط کاربران نیز به صورت اتفاقی بسته شود. در نهایت این شرکت اعلام کرده که این باگ‌ها ممکن است در پرینت نرم افزاری فایل‌ها با فرمت‌هایی مانند PDF نیز دردسر ایجاد کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ضبط ویدیو در ویندوز 10 از برنامه ها و بازی ها

این کمپانی مشغول کار برای حل این مشکل است و به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد این باگ‌ها ارائه خواهد داد. در حال حاضر دو راه‌حل برای کاربرانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، وجود دارد: آن‌ها می‌توانند درایو پرینتر خود را جایگزین و یا جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰ را حذف کنند. اگر بدنبال حذف جدیدترین بروزرسانی سیستم عامل مایکروسافت باشید، آپدیت‌های امنیتی را از دست می‌دهید.

در هر صورت باید خاطرنشان کنیم این نخستین باری نیست که آپدیت های ویندوز ۱۰ کاربران را دچار مشکل می‌کند و آپدیت‌های مشکل‌زا ویندوز ۱۰ هر چند وقت یکبار تا حدی سروصدا راه می‌اندازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *