ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

جستجو و پاک کردن اتوماتیک فولدرهای خالی

پاک کردن اتوماتیک فولدرهای خالی

بهم ریخته بودن اطلاعات کامپیوتر گاهی می تواند کاربر را عصبی کند. خصوصا زمانی که بدنبال فایل یا پوشه خاصی می گردید. انگار که می خواهید در میان انبار کاه سوزن پیدا کنید؛ همینقدر سخت و خسته کننده. اگر جزو افراد وسواس و مرتب باشید باید به شما تبریک گفت. چرا که می توان حدس زد چقدر اطلاعات کامپیوترتان مرتب و منظم در جای خود قرار گرفته اند. این نظم در دنیای کامپیوتر بسیار خوب است و باعث بهینه سازی عملکرد شما نیز میشود. یکی از مواردی که در این زمینه وجود دارد کار با فولدرها در محیط ویندوز است. از این رو در این بخش قصد داریم تا به شما عزیزان نحوه جستجو و پاک کردن اتوماتیک فولدرهای خالی را آموزش دهیم.

جستجو و پاک کردن اتوماتیک فولدرهای خالی

برای انجام این کار می خواهیم از نرم افزار کم حجم، رایگان و متن باز RED استفاده کنیم. RED که مخفف عبارت Remove Empty Directories است ابزاری عالی جهت جستجو و پاک نمودن اتوماتیک این فولدرهای خالی می باشد. ابزار RED محل مورد نظر شما بر روی هارد را سرچ میکند. سپس فولدرهای خالی آن را شناسایی خواهد کرد. در مرحله بعدی شما میتوانید به راحتی فولدرهای موردظرتان را حذف کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع خطای Bad System Config Info در ویندوز 10

بررسی های صورت گرفته بر روی این نرم افزار نشان داده است که RED قابلیت شناسایی و حذف خودکار فولدرهای خالی را از روی رایانه شما دارد. جالب اینجاست که این نرم افزار فولدرهای سیستمی را تشخیص داده و  آنها را در نتایج خود ثبت نمی کند. برای حذف فولدرهای خالی و پوشه های اضافی در اولین مرحله باید برای دانلود RED به سایت سازنده به نشانی http://www.jonasjohn.de/lab/red.htm بروید. سپس برنامه را از قسمت Download دانلود کرده و نصب نمایید. نسخه ۲٫۱ آن تنها حجمی معادل ۶۵۰ کیلوبایت را داراست.

فایل دانلود شده را نصب و اجرا کنید. در این قسمت شما باید دکمه Browse را زده و محل مورد نظر برای جستجو و پاکسازی را انتخاب کنید. در ادامه دکمه Scan را بزنید تا محل مورد نظر شما جهت یافتن فولدرهای خالی scan شود. در این قسمت فولدرهایی که با رنگ قرمز مشخص میشوند فولدرهای خالی هستند که باید پاک بشوند.  البته این نکته را هم یاداوری میکنیم که اگر در میان فولدرهای خالی فولدری است که قصد دارید پاک نشود کافی است روی آن راست کلیک کرده و Protect Folder را انتخاب نمایید (once تنها همین یکبار و every time برای همیشه از این فولدر حفاظت میکند). در پایان دکمه Delete folders را بزنید تا فولدرهای خالی پاک شوند. به همین راحتی کار حذف فولدرهای خالی و پوشه های اضافی با کمک ابزار RED به پایان رسید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش توقف به خواب رفتن هارد دیسک در ویندوز 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *