مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

حمله‌ هکرها به حساب کاربری فیسبوک در توییتر و اینستاگرام

حمله‌ هکرها به حساب کاربری فیسبوک

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که سرویس های قدرتمند جهان از جمله توییتر، فیسبوک و امثال اینها هیچ گاه مورد سوءاستفاده هکرها قرار نمی گیرند. اما اخبار جدید نشان می دهد که این تصور اشتباه بوده و امنیت هر سیستم و نرم افزاری هر لحظه ممکن است به خطر بیفتد. حمله‌ هکرها به حساب کاربری فیسبوک موضوعیست که این اتفاق را تایید می کند.

حمله‌ هکرها به حساب کاربری فیسبوک

«حتی فیسبوک را هم می‌توان هک‌ کرد؛ البته اوضاع امنیتی‌اش از توییتر بهتر است». این پیام را گروهی از هکرها با نام OurMine منتشر کردند که برای مدتی کنترل حساب کاربری رسمی فیسبوک در توییتر را دراختیار داشتند. همچنین، اعضای این گروه با حساب کاربری فیسبوک در اینستاگرام، لوگو خود را منتشر کردند؛ البته درحال‌حاضر، این دو حساب کاربری به وضعیت عادی برگشته‌اند.

این مطلب را هم ببینید
تبلت TCL NXTPAPER رونمایی شد

این گروه علام کرده حمله به دو حساب کاربری فیسبوک برای نمایش آسیب‌پذیری سایبری آن انجام شده است. در ژانویه، این گروه حساب کاربری بیش از ۱۲ تیم لیگ NFL را نیز هک کرده است. BBC می گوید که هدف این گروه حمله به حساب های کاربری فیسبوک نبوده است. توییتر هم ضمن تأیید دسترسی این گروه به حساب کاربری فیسبوک، اعلام کرد به‌محض اطلاع از این موضوع، فعالیت‌های حساب کاربری فیسبوک را متوقف کرده است. توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرد:

بلافاصله بعد از اینکه متوجه این موضوع شدیم، فعالیت‌های این حساب کاربری را مسدود کردیم. در حال همکاری با همکارانمان در شرکت فیسبوک هستیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر فعالیت این حساب کاربری را بازیابی کنیم.

به‌گزارش BBC، شیوه‌ی حمله به حساب کاربری فیسبوک همان شیوه‌ی حمله به حساب‌های کاربری تیم‌های NFL بوده است. در این دو حمله، هکرها ازطریق پلتفرم Khoros به حساب‌های کاربری قربانی‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند. Khoros پلتفرمی فروشگاهی است که کسب‌و‌کارها می‌توانند ازطریق آن، ارتباط بین شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنند.

این مطلب را هم ببینید
داستان شرکت اوراکل

OurMine یک گروه هکر در دبی بوده و سابقه‌ی حمله به حساب‌های کاربری شرکت‌ها و افراد مهم را در کارنامه‌ی خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *