مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

پشتیبانی از ویندوز 10 تا چه سالی ادامه خواهد داشت؟

پشتیبانی از ویندوز 10

امروزه یکی از محبوب ترین سیستم عامل های دنیا که کاربران زیادی را مجذوب خود کرده است، ویندوز 10 می باشد. با وجود باگ هایی که در این نسخه از سیستم عامل ویندوز مشاهده شده است، هنوز هم ذره ای از محبوبیت آن در میان کاربران کم نشده است. بلکه شاهد افزایش روزافزون تعداد کاربران آن هستیم. اما آیا فکر کرده اید که پشتیبانی از ویندوز 10 تا چه سالی ادامه پیدا خواهد کرد؟

پایان پشتیبانی از ویندوز 10

مایکروسافت حداقل ۱۰ سال از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد (حداقل پنج سال پشتیبانی اصلی و پنج سال پشتیبانی پس از ارائه‌ی سیستم‌عامل جدید)؛ زیرا مایکروسافت تاکنون از هر نسخه از سیستم‌عامل خود تا ۱۰ سال پشتیبانی کرده است. درنهایت، این پشتیبانی ۱۰ ساله شامل به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
بهترین وب سایت های دانلود رمان خارجی

ویندوز ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۵ (۷ مرداد ۱۳۹۴) منتشر شد و پشتیبانی آن تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. به‌روزرسانی‌های عمده‌ی این سیستم‌عامل دوبار در سال ارائه می‌شوند و معمولا ماه مارس و سپتامبر دراختیار کاربران قرار می‌گیرند. مایکروسافت نیز توصیه می‌کند کاربران جدیدترین به‌روزرسانی‌ها را برای سیستم‌عامل خود دریافت کنند.

زمانی‌که ویندوز ۱۰ اولین‌بار منتشر شد، یکی از کارمندان مایکروسافت آن را «آخرین نسخه‌ی ویندوز» نامید. البته این بدان معنا نیست که مایکروسافت ارائه‌ی سیستم‌عامل ویندوز را کنار خواهد گذاشت؛ بلکه ممکن است بیشتر به‌عنوان سرویس دراختیار کاربران قرار گیرد و به‌ جای نسخه‌ی جدید، به‌ روزرسانی‌هایی مداوم ارائه شود. از این رو ممکن ات در آینده شاهد پیچیدگی هایی برای کار با این سیستم عامل مواجه شویم.

جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰، نسخه‌ی نوامبر ۲۰۱۹ بود که ویژگی‌های جدیدی اضافه کرد. برخی از کاربران برای ارتقا سیستم‌عامل خود به ویندوز ۱۰ یا به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ مقاومت می‌کنند؛ زیرا نگران وجود اشکالاتی در این سیستم‌عامل هستند. بااین‌حال، مایکروسافت برنامه‌ی به‌روزرسانی‌های خود را کند کرده است تا زمان بیشتری برای آزمایش قابلیت‌ها و به‌روزرسانی‌ها داشته باشد؛ درنتیجه، فرصت بیشتری برای ازبین‌بردن نواقص خواهد بود و شاهد اشکالات کمتری در به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل خوهیم بود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور d3dx9_43.dll و d3dx9_39.dll بازی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *