ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

باگ ویندوز ۷ مانع خاموش کردن کامپیوتر می‌شود

باگ ویندوز ۷

حدود یک ماه است که از خبر پایان عمر ویندوز 7 می گذرد و مایکروسافت اعلام کرده بود که دیگر از این نسخه از ویندوز پشتیبانی نخواهد کرد. این در حالیست که اخیرا کاربران ویندوز 7 با خطای جدیدی در حین خاموش کردن کامپیوتر مواجه شده اند. در واقع باگ ویندوز ۷ مانع از خاموش کردن کامپیوتر توسط کاربر می شود و به او این اجازه را نمی دهد.

باگ ویندوز ۷

«شما اجازه خاموش کردن این رایانه را ندارید»

این پیغامیست که کاربران ویندوز 7 هنگام خاموش کردن رایانه با آن مواجه می شوند. مایکروسافت هنوز به این مساله واکنش نشان نداده و کسی هم از دلیل اصلی آن سر در نیاورده اما ممکن است ناشی از مشکل در UAC ویندوز باشد. همانطور که می دانید مایکروسافت دیگر از این سیستم عامل پشتیبانی نخواهد کرد، بنابراین کاربران خود باید به دنبال راه حلی برای رفع آن باشند. خوشبختانه Quick Heal این راه را پیدا کرده است. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید، با دنبال کردن مراحل زیر می توانید آن را رفع کنید اما توجه داشته باشید که این یک راه حل غیررسمی است و مسئولیت عواقب آن بر عهده خودتان خواهد بود:

  • لیدهای Windows+R را فشار دهید.
  • gpedit.msc  را تایپ کرده و  کلید Enter را بزنید.
  • در پنجره  Group Policy Editor به منوی Computer Configuration > Windows Settings > Security Settings > Local Policies > Security Options بروید.
  • در پنل سمت راست گزینه Security Options دوبار روی User Account Control: Run all administrators in Admin Approval Mode کلیک کنید.
  • در پنجره جدید Enable را انتخاب کنید.
  • دوباره پنجره Run را باز کرده و پس از وارد کردن عبارت gpupdate /force کلید Enter را بزنید. با اینکار تمام تنظیمات گروهی به روز خواهد شد.
  • سیستم را به صورت عادی خاموش کرده یا ریستارت کنید.
این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای در ویندوز

هرچند دوران پشتیبانی ردموندی‌ها از ویندوز ۷ به پایان رسیده اما این شرکت چند روز قبل برای حل مشکل والپیپر یک به روزرسانی را ارائه کرد. از آنجا که مشکل در خاموش کردن کامپیوتر به مراتب مهمتر از والپیپر است، امیدواریم این شرکت یکبار دیگر هم اقدام به ارائه پچ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *