مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

حمله هکرها به سایت علی بابا و سرقت اطلاعات کاربران این سرویس

حمله هکرها به سایت علی بابا

روز گذشته اعلام شد که تعدادی از سرورهای علی‌بابا موردحمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و سورس‌کدها دسترسی پیدا کردند. این دسته از خبرها نشان دهنده آن است که حتی سایت های معتبر و بزرگ نیز می توانند مورد حمله و سوءاستفاده هکرها قرار گیرند. حمله هکرها به سایت علی بابا باعث به سرقت رفتن اطلاعات کاربران این استارتاپ شده است.

حمله هکرها به سایت علی بابا

همانطور که می دانید علی بابا بزرگ‌ترین فروشنده‌ی آنلاین بلیط هواپیما در کشور می باشد. روز گذشته این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد که برخی سرورهای این سرویس مورد حمله‌ی هکری قرار گرفته و از این‌رو اطلاعات شماری از کاربران این سرویس نیز مورد سرقت قرار گرفته است.

این مطلب را هم ببینید
8 ترفند کاربردی برای افزایش سرعت در ویندوز 10

مسعود طباطبایی – مدیرعامل علی‌بابا – در توییتی دراین‌باره نوشت: «متأسفانه تعدادی از سرورهای علی‌بابا موردحمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و سورس‌کدها دسترسی پیدا کردند. تیم امنیت علی‌بابا اقدامات لازم را انجام داده و با توجه به سرنخ‌های موجود، این موضوع از طریق نهادهای ذی‌ربط در حال پیگیری است.»

‏او ادامه داد: «مسئولیت این رخداد را می‌پذیریم و از کسانی که به نحوی آسیب دیدن، عذرخواهی می کنیم. حفاظت از اطلاعات همواره اولویت ما بوده و هست. این اطمینان را به شما می‌دهم که اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق صورت گرفته و باقدرت بیشتر در جهت حفاظت از حریم خصوصی کاربران پیش خواهیم رفت.»

بنابر اعلام علی‌بابا این سرویس در ساعات آینده اطلاعات تکمیلی بیشتری را در این رابطه منتشر خواهد کرد. از نکات جالب توجه در بیانیه‌ی علی بابا باید به پیگیری این موضوع با کمک نهادهای قضایی و امنیتی اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ های وایو SX14 و SE14 از راه می رسند

مسعود طباطبایی در آخرین توییت خود اعلام کرد پیگیری قضایی انجام شده و پرونده به پلیس فتا ارجاع شده است. او نوشت:

همان‌طور که قبلا اعلام کردم پیگیری قضایی این موضوع با هماهنگی نهادهای ذیربط انجام شده و پرونده ظهر امروز به پلیس فتا ارجاع شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *