تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

درباره انواع کامپیوتر های شخصی

کامپیوتر به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. کامپیوترهای شخصی رایج ترین در میان آنها هستند. ما نمی توانیم یک روز بدون استفاده از کامپیوتر فکر کنیم. فناوری آینده بیشتر به کامپیوتر وابسته است.

کامپیوترهای شخصی که امروزه می توان از آنها به عنوان رایانه های پرکاربرد نام برد. شاید در زندگی خود از چندین کامپیوتر شخصی استفاده کرده باشید. در این مقاله انواع کامپیوترهای شخصی را با توجه به کاربردشان به شما خواهم گفت.

کامپیوترهای شخصی دو دسته هستند.کامپیوترهای شخصی و کامپیوترهای سازمانی، کامپیوترها نیز با توجه به استفاده شخصی یا سازمانی انواع مختلفی دارند. اکثر کامپیوترها معمولاً توسط یک نفر در یک زمان استفاده می شوند که به آن کامپیوتر شخصی می گویند.این نوع کامپیوترها اغلب توسط چندین نفر به اشتراک گذاشته می شوند، اما تنها یک کاربر می تواند در هر لحظه با آن کار کند. ما در اینجا فقط در مورد کامپیوتر شخصی توضیح خواهیم داد.

شش نوع اصلی کامپیوتر شخصی

به طور کلی ما از انواع مختلف کامپیوتر برای اهداف مختلف استفاده می کنیم. می‌توانیم آنها را بر حسب استفاده و سازمانی تقسیم کنیم. در اینجا شش نوع اصلی از کامپیوترهای شخصی که امروزه استفاده می کنیم، آورده شده است.

1. کامپیوترهای رومیزی
2. ایستگاه های کاری
3. کامپیوترهای نوت بوک یا لپ تاپ
4. رایانه های لوحی
5. کامپیوترهای دستی
6. گوشی های هوشمند

همه اینها نمونه هایی از کامپیوترهای شخصی هستند که به هر سیستم رایانه ای اطلاق می شود که فقط برای استفاده از یک کاربر طراحی شده است. اما باید در نظر داشته باشید که اینها را نیز می توان به اشتراک گذاشت که قبلاً ذکر کردم.

کامپیوترهای شخصی را میکرو کامپیوتر نیز می نامند زیرا آنها کوچکترین رایانه ای هستند که برای استفاده افراد ساخته شده است. برای این، اصطلاح کامپیوترهای شخصی اغلب برای توصیف کامپیوتر رومیزی استفاده می شود.

اگرچه این نوع کامپیوتر ها توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرند، اما می توانند برای ایجاد شبکه هایی برای کار با کامپیوترهای شخصی مختلف به یکدیگر متصل شوند.

در واقع شبکه سازی به یکی از مهمترین مشاغل کامپیوترهای شخصی تبدیل شده است. اما امروزه هر کامپیوتر دستی را نیز می توان به شبکه ها متصل کرد.

کامپیوتر رومیزی

رایج ترین نوع کامپیوتر شخصی، کامپیوتر رومیزی است. این یک کامپیوترهای شخصی است که برای نشستن روی میز یا میز طراحی شده است. اینها سیستمی هستند که در خود در مدارس، کالج ها، دانشگاه ها، خانه ها و ادارات می بینید.

این مطلب را هم ببینید
هنگام خرید لپ تاپ دست دوم به این نکات توجه کنید

کامپیوترهای رومیزی امروزی قدرتمندتر از چند سال پیش هستند. کامپیوترهای شخصی برای انواع مختلفی از وظایف استفاده می شود.

همه افراد از کودکان پیش دبستانی گرفته تا فیزیکدانان هسته ای از آن استفاده می کنند و همچنین رایانه های رومیزی برای یادگیری، کار و همچنین بازی ضروری هستند.

کامپیوتر کاری

کامپیوتر کاری یک کامپیوتر شخصی تخصصی است. این یک کاربر تک کاربر است که قدرت و ویژگی های بیشتری نسبت به یک کامپیوتر معمولی دارد. این ماشین ها در میان دانشمندان، مهندسان و انیماتورهایی که برای انجام کارهای پیچیده به قدرت سرعت بیشتری نیاز دارند، محبوب هستند.ایستگاه‌های کاری اغلب دارای مانیتورهای بزرگ و با وضوح بالا و قابلیت‌های پردازش گرافیکی سریع هستند که آنها را برای طراحی پیشرفته معماری یا مهندسی، مدل‌سازی، ویرایش ویدیوی انیمیشن و غیره مناسب می‌سازد.

کامپیوتر نوت بوک یا لپ تاپ

کامپیوترهای نوت بوک یکی دیگر از انواع کامپیوترهای شخصی هستند که روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. اندازه آن بسیار کوچک است و می تواند به راحتی در یک کیف کوچک قرار گیرد.

به آنها رایانه های لپ تاپ نیز می گویند زیرا مردم اغلب این دستگاه ها را روی پای خود قرار می دهند. کامپیوتر نوت بوک را می توان با جریان متناوب و جریان مستقیم با باتری کار کرد.

در حین استفاده، درب کامپیوتر بلند می شود تا یک نمایشگر نازک و یک صفحه کلید نمایان شود. در صورت عدم استفاده، دستگاه برای ذخیره سازی آسان جمع می شود.

این یک میکرو کامپیوتر یا کامپیوتر شخصی کاملاً کاربردی است. افرادی که به قدرت یک کامپیوتر رومیزی با اندازه کامل نیاز دارند، هر کجا که بیرون بروند، از نوت بوک استفاده کنند.

برخی از رایانه های نوت بوک به گونه ای طراحی شده اند که به یک ایستگاه اتصال که شامل یک مانیتور بزرگ، یک صفحه کلید و ماوس با اندازه کامل یا دستگاه های دیگر است وصل شوند.

ایستگاه‌های اتصال همچنین پورت‌های اضافی را ارائه می‌کنند که رایانه دفترچه یادداشت را قادر می‌سازد به دستگاه‌های مختلف یا شبکه‌ای مانند کامپیوتر شخصی رومیزی متصل شود.

رایانه لوحی

کامپیوتر لوحی جدیدترین توسعه در کامپیوتر شخصی قابل حمل و با امکانات کامل است. کامپیوترهای لوحی تمام عملکردهای یک رایانه نوت بوک را ارائه می دهند.

این مطلب را هم ببینید
چند ابزار رایگان برای حل مشکلات ویندوز

آنها سبک تر هستند و می توانند ورودی یک قلم مخصوص به نام قلم یا قلم دیجیتال را بپذیرند. از قلم برای ضربه زدن یا نوشتن مستقیم روی صفحه استفاده می شود.

برخی از کامپیوترهای لوحی نیز دارای میکروفون داخلی و نرم افزار خاصی هستند که ورودی صدای کاربر را می پذیرد. برخی دارای صفحه کلید تاشو هستند، بنابراین می توان آنها را به یک رایانه نوت بوک استاندارد تبدیل کرد.

کامپیوترهای لوحی نسخه های تخصصی برنامه های استاندارد را اجرا می کنند و می توانند به عنوان یک رایانه شخصی به شبکه متصل شوند. برخی از مدل ها همچنین می توانند به صفحه کلید و مانیتور با اندازه کامل متصل شوند.

کامپیوتر دستی

کامپیوترهای دستی انواع دیگری از کامپیوترهای شخصی هستند که به اندازه کافی کوچک هستند تا در دست شما قرار بگیرند. دستیار دیجیتال شخصی (PDA) انواع محبوب کامپیوترهای دستی است.

PDA برای برنامه های خاص مانند یادداشت برداری، نمایش شماره تلفن و آدرس، و پیگیری تاریخ ها یا دستور کارها استفاده می شود. بسیاری از PDA ها را می توان به کامپیوترهای بزرگتر برای تبادل داده متصل کرد.

بسیاری از PDA ها به کاربر اجازه می دهند از طریق اتصال بی سیم به عنوان یک کامپیوتر شخصی به اینترنت دسترسی داشته باشند. چندین مدل ویژگی هایی مانند تلفن همراه، دوربین، پخش کننده موسیقی و GPS را ارائه می دهند.

گوشی های هوشمند

گوشی های هوشمند که امروزه بیشترین استفاده را از کامپیوترهای شخصی دارند. کمتر کسی پیدا می شود که گوشی هوشمند نداشته باشد. این دستگاه ها بسیار کوچک هستند و به راحتی می توان آنها را در جیب خود حمل کرد.

در حال حاضر گوشی های هوشمند کوچکترین انواع کامپیوترهای شخصی هستند. امروزه تقریباً همه یک تلفن هوشمند دارند که توسط آن می توانند به اینترنت متصل شوند.

می‌توانید ویژگی‌هایی مانند دسترسی به وب و ایمیل، نرم‌افزار ویژه مانند سازمان‌دهنده شخصی، یا سخت‌افزار ویژه مانند دوربین‌های دیجیتال یا پخش‌کننده‌های موسیقی را دریافت کنید. این زندگی ما را آسان کرده است زیرا می توانیم به راحتی آن را با خود حمل کنیم و هر زمان که نیاز داشته باشیم استفاده کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *