آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

دردسرهای هوای سرد: محافظت از دوربین خود در سرما

دوربین با ارزش ترین دارایی یک عکاس است. به عکاس امکان می دهد خلاقیت خود را ابراز کند، درآمد کسب کند، یا شاید فقط در سطح سرگرمی آزمایش کند اما یک چیز برای عکاسان مسلم است آن هم محافظت از دوربین هایشان است: آب و هوا، به ویژه هوای سرد، می تواند عمر دوربین را به خطر بیندازد.

تعویض دوربین مقرون به مصرفه نیست، و اگر به دوربینی که برای مدت طولانی استفاده می‌کنید عادت کرده باشید و با آن راحت باشید، کاملاً قابل درک است که بخواهید عمر آن را تا جایی که ممکن است طولانی کنید، و این بدان معنا نیست که لزوماً باید از هوای سرد اجتناب کنید.

هنگام مواجهه با آب و هوای سرد، به سادگی باید برخی اقدامات احتیاطی عقلانی را رعایت کنید.

استفاده از کوله پشتی

تا آنجایی که افراد غیرممکن هستند، این دقیقا همان جاست، اما تعجب خواهید کرد که چگونه برخی از عکاسان می توانند چیزهای بدیهی را از دست بدهند. کوله پشتی دوربین راحت است و به شما امکان می دهد دوربین خود و سایر لوازم جانبی را به راحتی حمل کنید.

در هوای سرد، نه تنها به دوربین شما کمک می کند تا خشک و عاری از رطوبت بماند، بلکه از آن (تا حدی) در برابر دمای سرد محافظت می کند. این باید همیشه بخشی از هر سفر تیراندازی در هوای سرد باشد.

یخ زدن آب روی دوربین، این امری اجتناب ناپذیر است.

شما در سرما بیرون هستید و دارید تیراندازی می کنید. همانطور که تصویربرداری ادامه دارد، احتمالاً آب یخ زده وارد دوربین می شود. اگر برف می بارد، زمانی که دما به نقطه انجماد یا کمتر از آن می رسد، واضح است، اما وقتی روی دوربین نفس می کشید، آب یخ زده نیز می تواند به دوربین شما برسد.

پارچه ای بدون پرز برای پاک کردن دوربین خود استفاده کنید. هیچ رطوبتی نباید باقی بماند، بنابراین به طور دوره ای دوربین خود را بررسی کنید و به محض اینکه متوجه شدید هر گونه رطوبت را پاک کنید.

امکان شکستگی قطعه پلاستیکی دوربین

پلاستیک محکم ترین ماده نیست. اگر دوربین شما دارای قطعات پلاستیکی است، بیرون آوردن آن برای مدت طولانی در هوای سرد مشکل ساز خواهد بود. ببینید، وقتی پلاستیک برای مدت زمان کافی طولانی به دمای سرد معرفی می شود، به جای خم شدن، تمایل به شکستن کامل دارد.

این مطلب را هم ببینید
دوربین جدید a7S III سونی معرفی شد

در حالی که پلاستیک معمولاً طوری طراحی می‌شود که به راحتی در دمای معمولی خم شود – به عنوان مثال، برای گیره‌ها و لولاها – در محیط‌های واقعا سرد اینطور نیست.

بنابراین وقتی می‌خواهید در هوای سرد یک درب پلاستیکی دوربین را باز کنید، این کار را بسیار آهسته و با دقت انجام دهید. آخرین چیزی که می خواهید آسیب رساندن به درب محفظه باتری یا چیزی مشابه است.

محافظت از باتری های دوربین

مراقبت از باتری های خود در آب و هوای نامساعد بخشی از مراقبت از دوربین شما است. همانطور که دوربین شما در دماهای سرد خوب کار نمی کند، باتری های شما نیز عملکرد خوبی ندارند.

پس چه کاری می توانید انجام دهید؟

برای شروع، در سرما، مطمئن شوید که باتری های یدکی شما به بدن گرم شما نزدیک باشد، مثلاً در جیب کت. ایده خوبی است که تا زمانی که برای عکاسی آماده نشده اید، باتری های خود را در دوربین خود قرار ندهید دقیقاً تا بتوانند تا لحظه ای که به آن ها نیاز دارید تازه بمانند و به درستی کار کنند.

همچنین، می‌توانید یک بسته باتری خارجی نیز خریداری کنید که از طریق کابل به دوربین شما متصل می‌شود. با این چیدمان می توانید باتری های خود را زیر ژاکت گرم نگه دارید. در نهایت، ایده خوبی است که از باتری‌های قلیایی (مخصوصاً باتری‌های قابل شارژ) خودداری کنید زیرا معمولاً در هوای سرد عملکرد ضعیفی دارند.


هنگام استفاده از دوربین

به عنوان یک قانون سخت و سریع، دوربین خود را فقط زمانی از کوله پشتی خود بیرون بیاورید که برای شروع جدی عکاسی آماده باشید. هیچ کدام از اینها راه رفتن با دوربین در دست تا زمانی که صحنه ای را که می خواهید از آن عکس بگیرید را نبینید! انجام این کار راه خوبی برای انداختن تصادفی دوربین و شکستن آن است، زیرا هوای سرد به معنای برف یا یخ روی زمین است که می توانید روی آن سر بخورید.

دوربین را فقط زمانی از کوله پشتی خود خارج کنید که روی زمین محکم و باثباتی قرار دارید، بنابراین بررسی کنید که آیا یخ یا لجن‌هایی وجود دارد که بتوانید روی آن بلغزید یا خیر. همچنین، زیاد راه نروید؛ هنگام گرفتن عکس ثابت بایستید

این مطلب را هم ببینید
میکروفن بی سیم دستی شور SHURE BLX24/PG58 microphone

هنگامی که دوربین از کوله پشتی خود خارج شد، برای ایمنی و احتیاط بیشتر، حتما از مچ یا بند گردن استفاده کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که دوربینتان از سرما جان سالم به در ببرد، اما دوربینتان را رها کنید و بشکند یا آسیب ببیند.

کیسه پلاستیکی ضد هوا

همراه داشتن یک کیسه پلاستیکی ضد هوا به مبارزه با تراکم و محافظت از دوربین شما کمک می کند. اگر کارتان با استفاده از دوربین در دمای سرد تمام شده است، آن را در این کیسه پلاستیکی بدون هوا قرار دهید. آن را به خوبی در آنجا بپیچید. رطوبت باید در بیرون کیف ایجاد شود و در نتیجه از بیرون و داخل دوربین شما صرفه جویی شود.

حتی زمانی که به خانه بازمی‌گردید (یا فقط وارد هر ساختمانی با گرمایش و دمای معمولی می‌شوید)، فوراً دوربین خود را از این بسته بندی هوا خارج نکنید. در عوض، آن را به مدت دو ساعت دیگر در آنجا بگذارید. به این ترتیب، دوربین شما این فرصت را دارد که به تدریج گرم شود، که برای تمام قسمت های کار آن مفید است.

این بسیار حیاتی است که دوربین شما به جای اینکه فقط آن را به یک منطقه واقعا گرم معرفی کند، دمای اتاق را تنظیم کند. در حالت ایده‌آل، بهتر است ابتدا دوربین خود را در یک اتاق گرم نشده قرار دهید و سپس آن را به یک منطقه گرم‌شده در داخل خانه ببرید.

سرما سخت است

دمای سرد قطعا برای دوربین شما مناسب نیست. شما می خواهید دوربین خود را برای سال ها و سال های آینده حفظ کنید، بنابراین نکات این مقاله را دنبال کنید تا مطمئن شوید که بهترین عملکرد را برای مدت طولانی از دوربین خود دریافت خواهید کرد.

واقعاً این اقدامات احتیاطی ساده است که می توانید به راحتی انجام دهید و همه تفاوت را در جهان ایجاد می کند. با انجام درست این موارد عقل سلیم، می توانید از مشکلات زیادی با یک دوربین آسیب دیده خلاص شوید و همچنین از هزینه خرید یک دوربین کاملاً جدید صرفه جویی خواهید کرد! به یاد داشته باشید، عکاسی عالی می تواند (و می شود) در شرایط آب و هوایی بد اتفاق بیفتد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *