معرفی تجهیزات موبایل, موبایل و تجهیزات جانبی

همه چیز درباره اندروید 12L ، سیستم عامل گوکل برای نمایشگرهای بزرگ بدانید

اندروید 12L

همه شما تا کنون بااندروید 12L در سیستم های عامل تلفن های هوشمند خود آشنا شده اید. مدت زمان زیادی نیست که شاهد عرضه این نسخه از اندروید بودیم تا اینکه اندروید به ارائه نسخه ای به نام اندروید 12L برای نمایشگرهای بزرگ مانند انواع تب ها، گوشی های تاشو، کروم بوک ها و سایر دستگاه های دارای چنین ویژگی پرداخت. در این مقاله می خواهیم بدانیم که اندروید 12L چه ویژگی هایی دارد.

بررسی اندروید 12L

دستگاه هایی که دارای صفحه نمایشگر بزرگ می باشند، نمی توانند سیستم عاملی مانند تلفن های هوشمند شما داشته باشند زیرا کارایی یک دستگاه با صفحه نمایشگر کوچک تر با صفحه نمایش بزرگ تر متفاوت است. به این ترتیب به تازگی شاهد یک نسخه جدید به نام اندروید 12L بودیم که همه مخاطبین را شگفت زده کرد. از آنجایی که گوگل از زمان ارائه اندروید 3.0 تا کنون در انواع تلفن های هوشمند در اندازه های متفاوت یک نوع سیستم عامل را در نظر گرفته بود، اینکه به صورت ناگهانی بخواهد به فکر سیستم عامل جداگانه و جدیدتری برای صفحات نمایشگر بزرگ تر باشد، برای کاربران در عین حال عجیب و جذاب بود. به این ترتیب زمانی که این نسخه جذاب در اختیار کاربران قرار بگیرد، قرار است شاهد یک طراحی خاص و منحصر به فرد در گوشی های دارای صفحه نمایشگر بزرگ باشیم که شما را حیرت زده خواهد کرد. در ادامه می خواهیم با ویژگی  های این اندروید جدید آشنا شویم.

اندروید 12L

قابلیت های جدید اندروید 12L

در این بخش می خواهیم با انواع قابلیت های جدیدی که برای کاربران در این اندروید عرضه شده است، آشنا شویم. این قابلیت ها به صورت زیر است:

بازطراحی کردن صفحه Overview

استفاده از این برنامه توسط همه کاربران تجربه شده است. ولی این بار قرار است با تغییری متفاوت در آن رو به رو شوید.در این بخش شاهد قرار گرفتن برنامه ها به صورت کارتی در کنار یگدیگر هستید که سبک طراحی متفاوت تر دارد. به این ترتیب میتوانید برنامه های قدیمی تر را کوچک و برنامه های جدید را بزرگ تر ببینید. این سبک از طراحی به صورت افقی و عمودی رعایت شده که بسیار جذاب است.

این مطلب را هم ببینید
تبلت آنر وی 6 با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی معرفی شد

تنظیمات سریع کنار هم پنل نوتیفیکیشن ها

در این بخش از اندروید ال 12 شاهد همه نوتیفیکیشن ها به صورت عمودی هستیم. به این شکل که تنظیمات سریع در چپ و اعلان ها در سمت راست قرار می گیرند. سپس با سوایپ کردن هر دو بخش بسته و سپس هر دو بخش باز می شوند. یا حتی می توانید آن ها را به صورت جداگانه کنترل کنید.

تسکبار در اندروید ال 12

اگر به خاطر داشته باشید در مشخصات فنی گوشی گلکسی زد فولد 3 شاهد یک تسکبار با نوار وظیفه بومی بودیم. به این ترتیب اندروید 12L این قابلیت را فراهم کرده است. شما می توانید این بخش را در پایین نمایشگر خود مشاهده کنید که بسیار کارآمد است. البته تعداد برنامه هایی که می توانید به روی تکسبار قرار دهید، محدود است، ولی با گذر زمان این محدودیت ها کم می شود.

درگ اند دراپ اسپلیت اسکرین

می توانید به وسیلاه تسکبار کاربردی که در پایین نمایشگر وجود دارد، به این بخش از اندروید 12L دسترسی داشته باشید. به این ترتیب می توانید نوار جداکننده های اپ را جا به جا کنید و فضای بیشتری را برای اپ های دیگر فراهم کنید. البته این قابلیت در اولین نسخه شاید زیاد به چشم نخورد ولی در ادامه شاهد استفاده کاربردی تر آن خواهیم بود.

رابطه کاربری تطبیقی

آنطور که گفته شده است، در این بخش از اندروید 12L می توانیم از چنین ویژگی بهره مند شویم، ولی متاسفانه هنوز مشخصات کاملی راجع به این بخش در دسترسمان قرار ندارد. این رابط کاربری به گونه ای طراحی شده است که به روی نمایشگر به راحتی قابل دسترسی می باشد.

اندروید 12L

شبیه سازی با قابلیت تغییر اندازه

یکی از تغییرات فنی که در اندروید 12L قرار است در آینده با آن مواجه شویم، قابلیت شیبه سازی در Chipmunk اندروید استودیو است که به طور بومی و خیلی سریع نمایشگر شما را تغییر می دهد. به این ترتیب کاربر می تواند برنامه های خود را در این اندروید، بهینه سازی کند. در اصل این یک قابلیت بسیار کاربردی محسوب می شود.

این مطلب را هم ببینید
پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل

بهبود حالت سازگاری

از آنجایی که برخی از کاربران به بهینه سازی برنامه های خود نمی پردازند، گوگل در این اندروید کاری کرده است که این حالت سازگاری به صورت پیش فرض به روزرسانی شده و اعمال شود. به این ترتیب وضعیت به صورت عالی بهبود خواهد بخشید. این بخش نیز از مهم ترین قابلیت های جدید در اندروید 12L به حساب می آید.

تغییرات گوگل پلی استور

کاربرد دیگری که توسط گوگل پلی استور ارائه داده شده است، اینجاست که زمانی که مخاطبین در گوشی های با نمایشگرهای بزرگ در این منبع جستجو می کنند، می توانند شاهد گزینه های متفاوت تری نسبت به گوشی هایی با صفحات کوچک باشند. همچنین رده بندی در ارائه بهترین کیفیت ها در این اندروید صورت گرفته است.

زمان انتشار اندروید ال 12 چه زمانی است؟

در این نوع سیستم عامل قرار است با تغییرات اساسی و منحصر به فردی رو به رو شویم که بدون شک برای همه کاربران منحصر به فرد و جذاب است. همچنین در آن قرار است با ویژگی هایی متفاوت و به روزتر رو به رو شوید که در یک صحفه نمایشگر بزرگ چشم نواز بیشتری را ارائه می دهد. سوال رایج با توجه به اینکه این سیستم عامل جدید طرفداران زیاد را به سمت خود جذب کرده است، اینجاست که چه زمانی می توانیم منتظر انتشار آن باشیم. به گفته گوگل، در اواخر فصل اول 2022 یعنی زمانی که پیش نمایش اندروید 13 عرضه شود، می توانید منتظر انتشار این سیستم عامل جدید و فوق العاده باشید. بنابراین در فوریه یا مارس می توانید خودتان این اندروید جذاب را به روی تب ها و دستگاه های خود تجربه کنید.

نتیجه گیری

گوگل همیشه جذاب ترین سیستم های عامل را عرضه می کند. این بار نیز با طراحی یک سیتسم عامل به روز و جدید برای صفحات نمایشگر بزرگ، به نوعی گل کاشته است و باعث شده که این دستگاه ها را متمایز کند. پس برای آنکه خودتان شاهد سیستم عامل جذاب اندروید 12L باشید، تنها کافی است کمی صبر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *